Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@14:25:21 GMT

مایک رستم‌پور: 80 درصد مردم از موفقیت ما بی‌خبرند!

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۱۵۴۶

مایک رستم‌پور: 80 درصد مردم از موفقیت ما بی‌خبرند!

بازیکن دوملیتی بسکتبال ایران گفت: بسکتبال ایران در المپیک 2020 ژاپن بازی می کند؛ این را 10 بار دیگر بگویید تا همه بشنوند!

به گزارش "ورزش‌سه"، مایک رستم‌پور که حضورش در تیم‌ملی ایران حتی به یک سال هم نمی‌رسد، یکی از بازیکنان موفق بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۹ بود. این بازیکن ایرانی تبار که در آمریکا بزرگ شده، حتی به زبان فارسی هم مسلط نیست، اما با عشق و علاقه زیادی با پیراهن تیم ملی به زمین می رفت و یکی از جنگنده ترین بازیکنان ایران در چین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مایک که سابقه بازی در لیگ‌های اسلواکی، مکزیک، کانادا و چند کشور دیگر را هم دارد، فصل گذشته با نفت آبادان به قهرمانی در لیگ برتر ایران رسید و حالا یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی هم شمار می رود.


بعد از پایان جام جهانی که با کسب سهمیه المپیک برای ایران همراه بود، دقایقی با مایک رستمپور، بازیکن دوملیتی تیم ملی بسکتبال همکلام شدیم. در ادامه مشروح گفت‌وگوی "ورزش‌سه" با رستمپور را می‌خوانید.


* چه احساسی داشتی که برای اولین بار با پیراهن تیم ملی ایران در جام جهانی بازی کردی؟


احساس فوق العاده‌ای داشتم. مدت‌ها بود که برای چنین روزهایی آماده می‌شدم. هر فصلی که به صورت حرفه‌ای بازی می‌کردم‌، روی بازی خودم کار می‌کردم. همیشه برای این لحظه آماده می‌شدم که در جام جهانی به میدان بروم.

 


* به نظر خودت در جام جهانی موفق بودی؟


من موفق بودم چون تیم موفق بود. شاید بازیکنان دیگر به آمار پایان بازی اهمیت دهند، اما من به آمار خودم یا چیزی جز پیروزی اهمیتی نمی‌دهم. تنها می‌خواستم کاری انجام دهم که به تیم کمک کند و بتوانیم در بازی‌ها پیروز شویم. مهم این بود که به جهان نشان دهیم بسکتبال ایران از چه سطح بالایی برخوردار است.


* در 2 بازی اول تیم ملی نتوانستی امتیازات زیادی به دست بیاوری و این موضوع به سوژه‌ای در فضای مجازی تبدیل شده بود!


من در بازی‌های اول این جام دقایق زیادی بازی نکردم. بهتر است دلیل این اتفاق را از سرمربی تیم آقای شاهین طبع بپرسید. این تصمیم سرمربی است، نه من.


* به نظر می‌رسید هرچه جلوتر رفتیم، آمادگی بیشتری برای کمک به تیم پیدا کردی و امتیازات بیشتری هم کسب می‌کردی؟


بله، من اوایل استرس زیادی داشتم تا بتوانم به تیم ملی برای رسیدن پیروزی کمک کنم. فکر می‌کنم وقتی من در زمین حضور داشتم، تیم خطرناکی برابر حریفان می شدیم.


* هنوز نمی توانی فارسی صبحت کنی. این موضوع مشکلی در زمین برای ارتباط تو با بازیکنان دیگر و حتی مربیان ایجاد نمی کرد؟


فارسی زبان هم تیمی‌های من و انگلیسی زبان من است. در بعضی مواقع ممکن است ایجاد ارتباط سخت باشد، اما من آدم باهوشی هستم. من تمام تلاش خود را در زمین می‌کنم تا همه چیز خوب باشد.

 


* برخی منتقدان، معتقدند ایران در بازی آخر با شانس به المپیک رسید و اگر چین در بازی آخر نمی باخت، ایران ناکام بود.


من به حرف کسی فکر نمی‌کنم. مهم این است که ما الان در المپیک هستیم. امیدوارم این افراد از تماشای بازی‌های ما در تلویزیون از خانه‌های خود لذت ببرند!


* حضور در المپیک قطعا افتخار بزرگی برای تو و تیم ملی ایران است. به نظرت در المپیک چه اتفاقی برای بسکتبال ایران رخ می دهد؟


همه در ایران فقط باید از این لحظه عالی برای کشورمان لذت ببرند. بسکتبال ایران در المپیک 2020 ژاپن بازی می کند. این را 10 بار دیگر بگویید تا همه بشنوند! من فکر می‌کنم 80 درصد مردم ایران از این موفقیت بی‌خبر هستند! این غم‌انگیز است. ما باید شروع کنیم که بیشتر سوپرلیگ بسکتبال ایران را در تلویزیون نشان دهیم. ما باید پوشش رسانه ای بیشتری از بسکتبال در ایران داشته باشیم.

 

مایک رستم پور بسکتبال تیم ملی بسکتبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مایک رستم پور بسکتبال تیم ملی بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال

سازمان لیگ بسکتبال ایران، برنامه بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا،‌ پس از صعود تیم طبیعت تهران و با توجه به مشخص شدن چهارمین تیم مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال ایران، سازمان لیگ برنامه کامل بازی‌های این مرحله را اعلام کرد.

طبق برنامه‌ای که پیش از اتمام مرحله یک چهارم نهایی برای مرحله نیمه‌نهایی اعلام شده بود، تیم‌های مهرام تهران و شهرداری گرگان دو بازی خود را در مرحله نیمه‌هایی انجام دادند که هر دو بازی را شهرداری برد و سری را دو بر صفر از مهرام پیش افتاد.

دو بازی عقب افتاده این مرحله هم باید میان تیم‌های طبیعت تهران و ذوب‌آهن اصفهان در روزهای هشتم و دهم اردیبهشت برگزار شود. به این ترتیب برنامه کامل مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات به شرح زیر اعلام شد:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) زورخانه پهلوان رستم
  • عکس| محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA
  • رمز موفقیت تیم ملی فوتسال ایران/ ژاپن در حد و اندازه انتقام نبود
  • کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا
  • کیانی: با تمام وجود برای المپیک آماده می‌شوم / مسئولین المپیک را با تمام امکانات حمایت کنند +فیلم
  • برزگر: مردم در المپیک از کشتی مدال می‌خواهند/ به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • اعلام برنامه نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال
  • با این سرمربی خیلی به حضور در المپیک خوش‌بینم
  • پائز: هدف ما المپیک است، مردم ایران حامی تیم ملی والیبال هستند