Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت از ممنوعیت ثبت سفارش و واردات برنج تا پایان فصل برداشت محصول داخلی در کشور خبر داد و افزود: این اعمال ممنوعیت در جهت کمک به تولید داخل و حمایت از شالیکاران در شمال کشور است.

وی گفت: هیچ ابهامی در حال حاضر برای گمرکات ایران به لحاظ واردات برنج وجود ندارد، چون در فصل برداشت برنج هیچ گونه ثبت سفارش و واردات نخواهیم داشت و همینطور برنجی که تا قبل از زمان برداشت برنج ایرانی وارد گمرکات کشور شده این محموله‌ها طبق قوانین و مقررات از گمرکات خارج و در انبار‌ها نگهداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد تنظیم بازار کشور گفت: این وزارتخانه نیز اجازه توزیع برنج وارداتی را تا پایان برداشت برنج داخلی نخواهد داد. برنج‌های وارداتی پس از برداشت و عرضه برنج داخلی در سطح کشور توزیع می‌شود.

قبادی بیان کرد: اگر بازار شرایط مناسبی داشته باشد شاید توزیع برنج خارجی با تاخیر زمانی مواجه شود.

وی گفت: مصرف سالانه برنج کشور سه تا سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن است که از این میزان بیش از دو میلیون تن در داخل تولید و بقیه از محل واردات تامین می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد تنظیم بازار در خصوص بلا تکلیفی پنج هزار تن برنج دارای پروانه در گمرک چابهار نیز افزود: بلاتکلیفی برنج‌های وارداتی در گمرکات به هیچ وجه صحت ندارد.

وی تشریح کرد: محموله‌های مزبور شاید با مشکلات دیگری همچون بروکراسی اداری، گمرکی، پرداخت ارز به فروشنده خارجی و ... مواجه باشند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی واردات یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج تا پایان سال/قیمت هر کیلو برنج پاکستانی ۸ هزار و ۲۰۰ تومان

قبادی گفت: هیچ بخشی از این مشکلات مربوط به تصمیم گیری‌های کلان در خصوص لغو ممنوعیت واردات برنج و مواردی از این دست نیست.

وی افزود: دولت یک تعهدی به شالیکاران در شمال کشور دارد آنهم اینکه در فصل برداشت محصول داخلی هیچ گونه برنجی خارجی را در کشور وارد و توزیع نکند.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت دبیر ستاد تنظیم بازار ضمن اشاره به اینکه اراضی شالیکاری اکثر شالیکاران در شمال کشور کوچک مقیاس است، بیان کرد: برای اینکه کشاورزان محصول خود را با قیمت‌های مناسب بفروشند و مصرف کنندگان نیز با قیمت‌های مناسب کالای مورد نیاز خود را بخرند در فصل برداشت هیچ گونه واردات برنج خارجی به مملکت نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: این سیاست از سال‌های قبل در کشور اعمال می‌شود و امسال نیز به تبعه سنوات گذشته رفتار شده است.

انتهای پیام/

اراضی شالیکاری اکثر شالیکاران در شمال کشور کوچک مقیاس است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد

بر اساس مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن خام در فهرست کالا‌های مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی قرار گرفت.

به گزارش فارس، بر اساس اصلاحیه مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن به فهرست کالا‌های مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۳ اضافه شد.

در فهرست قبلی انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولد‌های دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی مشمول دریافت ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد. در فهرست قبلی برنج و روغن از فهرست کالا‌های مشمول ارز ترجیحی حذف شده بود که با پیگیری مسئولان وزارتخانه جهاد کشاورزی دوباره مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی شد. بنابر آمار گمرک جمهوری اسلامی سالانه ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار به واردات کالا‌های اساسی اختصاص می‌یابد.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که واردات این دو محصول با ارز ارزان باعث تعادل قیمت آن‌ها در بازار می‌شود که اختصاص ارز گرانتر امکان داشت قیمت‌ها را در بازار بالاتر ببرد. کشور سالانه حدود یک میلیون تن برنج وارد می‌کند و ۹۰ درصد نیاز روغن را از طریق واردات تامین می‌کند.

دیگر خبرها

  • چرا خارجی خریدیم؟ / شهرداری تهران توجیه می کند یا توهین؟
  • برداشت از فاز ۱۱ تا پایان دولت به ۳۰ میلیون متر مکعب می رسد
  • جنجال جدید شهرداری تهران درباره واردات اتوبوس
  • بیلبورد‌های شهرداری تهران در حمایت از خرید اتوبوس از چین
  • شرط سازمان غذا و دارو برای برنج‌های وارداتی چیست؟
  • شرط سازمان غذا و دارو برای برنج‌های وارداتی
  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد