Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در خصوص طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«نزدیک به یک سال است که مسئله شفافیت آرا نمایندگان مجلس در محافل سیاسی و رسانه‌ای مورد بحث جدی قرار گرفته است و نهایتاً در جلسه روز سوم شهریور ماه، دوفوریت طرح شفافیت آرا نمایندگان با ۶۹ رای موافق، ۱۰۳ رای مخالف، ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه آن روز مجلس تصویب نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعیت ایثار گران انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر لزوم و ضرورت این شفاف‌سازی نکاتی را خاطر نشان می‌سازد:

بخش قابل توجهی از مشکلات فعلی کشور در عرصه قانون‌گذاری و تصویب طرح‌هایی که ضمانت اجرا و نتایج خوبی را بدنبال نداشته است دقیقا مربوط  به کم‌توجهی تعدادی از نمایندگان نسبت به عواقب و نتایج لوایح مذکور است و قانون شفاف‌سازی آراء باعث می شود نمایندگان محترم نسبت به مسئولیت خود در قبال طرح‌ها و لوایح اهتمام بیشتری داشته باشند و پذیرای نتایج مترتب بر این قوانین باشند.

اطلاع مردم از عملکرد و رفتار نمایندگان از حقوق مسلم مردم محسوب می‌شود و کوتاهی در تصویب این قانون مستقیماً موجب نقض حقوق شهروندی و حقوق عمومی مردم محسوب می‌شود، طبیعی است این قانون شامل موارد خاص و مسائل امنیتی نمی‌باشد.

گفتنی است برچسب سیاسی‌زدن به این طرح و توهین به کسانی که از این طرح دفاع کرده‌اند از چشم تیزبین مردم پنهان نمی‌ماند و در زمان مقتضی مردم عزیز کشور در مورد آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

با توجه به نزدیک‌شدن به ایام انتخابات دوازدهمین دور مجلس شورای اسلامی تصویب این طرح موجب می‌شود آن دسته از کسانی که توان مطالعه طرح‌ها و لوایح چندصدصفحه‌ای را ندارند و یا از بینش کافی برای مشارکت در فرایند قانون گذاری در کشور برخوردار نیستند شوق و رغبت خود را برای ورود به این عرصه از دست بدهند و اجازه دهند تا مجلس به معنای واقعی عصاره ملت باشد.

در پایان جمعیت ایثارگران تاکید می‌کند وقت آن رسیده است که مسئله شفافیت در کشور در همه عرصه‌ها به یک ارزش تبدیل شود و هر گونه ساز مخالف در خصوص شفاف‌سازی گناهی نابخشودنی و بی‌انصافی در حق ملت محسوب می‌شود.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمعیت ایثارگران شفاف سازی آراء نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند

یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا مدعی شد که این مجلس توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا را بدون عادی‌سازی رابطه میان ریاض و تل‌آویو تصویب نخواهد کرد.

به گزارش فارس؛ لیندسی گراهام که از حامیان سرسخت رژیم اسرائیل است در گفتگو با پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» گفت که سعودی‌ها هیچ رفتاری که حاکی از تمایل آن‌ها برای توافق با آمریکا بدون سازش با اسرائیل باشد نشان نداده‌اند. 

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» از مدت‌ها پیش به دنبال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل به عنوان ادامه توافقاتی است که در دولت دونالد ترامپ به «توافقات ابراهیم» معروف شد. 

عربستان سعودی به عنوان بخشی از این توافق خواستار امضای یک قرارداد دفاعی-امنیتی با آمریکا است. ریاض علاوه بر این، برای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل خواستار متعهد شدن اسرائیل به مسیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • تصویب طرحی در آمریکا برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت
  • اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است نه سامانه مودیان
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند