Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@23:29:27 GMT

ثبت‌نام ۲۸ هزار متقاضی سفر اربعین در سامانه سماح

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۲۰۷۷

ثبت‌نام ۲۸ هزار متقاضی سفر اربعین در سامانه سماح

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: ثبت‌نام ۲۸ هزار متقاضی سفر اربعین استان در سامانه سماح تا صبح امروز صورت پذیرفت.

به گزارش قدس آنلاین، جواد شاد اظهار کرد: تا صبح امروز شنبه ۲۳ شهریورماه ۲۷۹۵۶ متقاضی سفر اربعین در قالب ۱۱۲۵۹ گروه در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی ثبت‌نام زائرین اربعین از روز جمعه مورخ ۱‌/۶‌/۱۳۹۸ در سامانه سماح به آدرس ‌samah.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
haj.ir آغاز گردیده‌ است که با توجه به مفاد تفاهم‌نامه اربعین زائران می‌توانند از تاریخ ۱۹‌/۶‌/۱۳۹۸ (۱۰ محرم ۱۴۴۱) لغایت ۷‌/۸‌/۱۳۹۸(۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر جهت زیارت اربعین وارد کشور عراق شوند که مدت اقامت در خاک عراق همچون گذشته یک ماه از تاریخ ورود است.

مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی ادامه داد: سامانه سماح در دسترس عموم مردم است و زائران می‌توانند شخصا نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام نموده و لزومی به مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی ندارند؛ اما چنان‌چه زائری به هر دلیلی اعم از عدم آشنایی با سامانه یا عدم دسترسی به اینترنت، امکان ثبت‌نام دارد، می‌تواند جهت ثبت نام به دفاتر زیارتی تحت پوشش حج و زیارت مراجعه نماید.
 
شاد افزود: لازم به ذکر است در سال جاری علی‌رغم افزایش چند برابری هزینه‌های ارزی نسبت به سال گذشته با پیگیری‌ها و رایزنی‌های مستمر سازمان حج و زیارت، حق بیمه زائرین افزایشی نداشته و در قرارداد جدید سقف تعهدات شرکت بیمه‌گر نیز نسبت به سنوات قبل افزایش یافته است.

منبع: ایسنا
انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: متقاضیان سفر به اربعین مدیر حج و زیارت خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته بارانی برای آذربایجان‌شرقی

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: سامانه بارشی از روز پنجشنبه استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و علاوه بر بارش‌های رگباری، وزش به نسبت شدید باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، محمد امیدفر صبح امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: شدت فعالیت سامانه از شب پنجشنبه تا شب شنبه خواهد بود.

وی نسبت به آب گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن رواناب در مسیل‌ها و کوهپایه‌ها، بارش تگرگ در نواحی مستعد استان به دنبال فعالیت این سامانه هشدار داد و افزود: شهروندان از اتراق در کنار رودخانه‌ها و حضور در ارتفاعات پرهیز کنند.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به کاهش مختصر دمای هوا با فعالیت این سامانه خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دما از ورزقان با سه درجه بالای صفر و بیشینه دما از میانه و جلفا با ۳۲ درجه بالای صفر گزارش شده است.

امیدفر گفت: دمای هوای تبریز در زمان یاد شده بین ۱۶ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد بود و در زمان حاضر ۲۲ درجه بالای صفر است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته سه درجه خنک‌تر شده است.

کد خبر 749682

دیگر خبرها

  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»
  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در چهارشنبه زیارتی
  • آخر هفته بارانی برای آذربایجان‌شرقی
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • علت اعتراض طلافروشان چیست؟
  • ماجرای اعتراض طلافروشان چیست؟