Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@09:16:09 GMT

دسترسی ۸۶ کسب و کار به سامانه ملی تبادل اطلاعات ممکن شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۲۸۹۱

دسترسی ۸۶ کسب و کار به سامانه ملی تبادل اطلاعات ممکن شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، پلتفرم «سروا» به عنوان پلتفرم اتصال کسب‌وکارها به مرکز تبادل ملی داده‌ها (NIX) یک درگاه ارتباط بخش غیردولتی به بخش دولتی است که به کمک آن، امکان استفاده‌ کسب‌وکارها از داده‌های دولتی از طریق این درگاه فراهم می شود.این سامانه در مراسم روز جهانی ارتباطات سال جاری رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون سازمان فناوری اطلاعات ایران گزارش ۳ ماهه نخست فعالیت سامانه «سروا» و اتصال برخی از کسب‌وکارهایی که متقاضی استفاده از داده‌های عرضه شده هستند، را منتشر کرد.

این سامانه یک سامانه تکاملی است و به مرور زمان و با مشارکت سازمان‌های دولتی تکامل خواهد یافت و بر همین اساس در ۳ ماه گذشته با تقاضای ۸۶ کسب‌وکار برای اتصال و دریافت سرویس موافقت شده است و در حال حاضر ۳۴ کسب‌وکار در حال دریافت خدمات دولتی هستند.

اکنون خدمات مربوط به ثبت احوال، شاهکار (احراز هویت)، اطلاعات جغرافیایی (GNAF) و خدمت بنیاد شهید و ایثارگران روی این سامانه ارائه می‌شود. همچنین تا انتهای شهریورماه خدمت مربوط به آموزش‌های فنی-حرفه‌ای (مانند تایید مدرک فنی-حرفه‌ای) نیز ارائه خواهد شد.

به منظور حفظ حریم خصوصی و حفاظت از حقوق شهروندی لازم است تا از گسترش بی‌مورد و احراز هویت‌های غیرضروری جلوگیری شود، به همین دلیل در ارائه این خدمت نیاز به تاییدیه ضرورت احراز هویت نیز وجود دارد و بدیهی است که به تمامی کسب‌وکارها چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود.

اسامی متقاضیانی که سرویس آن ها برقرار شده، در سایت سازمان فناوری اطلاعات آورده شده است و سایر کسب‌وکارها در مرحله عقد قرارداد هستند.

متقاضیان دریافت سرویس از سامانه ملی تبادل اطلاعات با بخش غیر دولتی (سروا) می‌توانند درخواست خود را به صورت مکتوب به سازمان فناوری اطلاعات ایران ارسال کنند.

کد خبر 4717779 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان فناوری اطلاعات ایران فضای کسب و کار احراز هویت نوآوری فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی موبایل شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی گوگل امنیت اطلاعات ماهواره سازمان فضایی ایران هوش مصنوعی فناوری 5G هوشمندسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این نمایشگاه بر روی ارائه به‌روزترین فناوری‌ها، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های برجسته حوزه  سلامت متمرکز خواهد بود، به طوریکه متخصصان و فعالین حوزه سلامت و پزشکی از سراسر جهان ، برای تبلیغات و معرفی محصولات، تبادل تجربیات و بهره گیری از فرصت‌ها در سرمایه گذاری، تولید و گسترش کسب و کار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.   غرفه داران و مخاطبین این نمایشگاه از حوزه‌های تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، تولید کنندگان دارویی، تجهیزات و خدمات زیبایی، تجهیزات تشخیص و درمان بیماری‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات توانبخشی هستند.   شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در این غرفه (پاویون) تا روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند در سامانه کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری به نشانی https://tesc.ir/service/۸/۱ ثبت‌نام کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۳۵۵۲۴۲۴۱۳ تماس بگیرند.   سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی پزشکی و داروسازی ویتنام ، از ۹ تا ۱۲ می (مطابق با ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در محل کاخ فرهنگی «ویت خو» در شهر «هانوی» پایتخت ویتنام برگزار خواهد شد.  

دیگر خبرها

  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴