Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به توسعه چشمگیر باغات پسته در استان سمنان گفت: امسال از کشت این محصول درآمدی ۱۷ هزار میلیارد ریالی به‌دست‌ آمده است. ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید حسن میرعماد ظهر امروز در نشستی با فعالان تولید و فرآوری پسته استان سمنان اظهار داشت: استان سمنان امروز در برخی محصولات کشاورزی در کشور از جمله پسته سرآمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به صرفه اقتصادی بسیار خوب این محصول در استان سمنان گفت: درآمد خالص به‌دست‌آمده و بهره‌وری پسته در بخش کشاورزی استان سمنان نسبت به دیگر محصولات کشاورزی بسیار قابل‌توجه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: امسال ارزش ریالی پسته در استان سمنان به میزان 17 هزار میلیارد ریال بوده است.

آمادگی کرمانی ها برای عرضه پسته در بورس کالاارزآوری 30 هزار میلیارد ریالی پسته در سمناندومین جشنواره پسته و مسابقه شتر دوانی کورین به روایت تصویر

میرعماد بیان کرد: 17 هزار تن پسته خشک از مساحت 17 هزار هکتاری باغات بارده پسته تولید شده است.

میرعماد با اشاره به اینکه باغات پسته در استان سمنان 36 درصد از مجموع مساحت باغات موجود این استان را تشکیل می‌دهند افزود: کشت این محصول علاوه بر صرفه اقتصادی بسیار خوب آن با شرایط آب و هوایی این استان نیز منطبق است.

وی اظهار داشت: حمایت از توسعه کشت محصول پسته از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است و خوشبختانه در سال‌های اخیر توسعه باغات پسته در این استان بسیار چشمگیر بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به دانش بومی ارزشمند باغداران این استان اشاره کرد و گفت: ما برای توسعه باغات پسته اقدامات گسترده‌ای از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای بهره‌برداران، توسعه واحد‌های فرآوری پسته، اعطای تسهیلات کم‌بهره، حمایت از تولید نهال استاندارد و توسعه نهالستان‌های شناسنامه‌دار پسته را در دستور کار قرار داده‌ایم.

میرعماد با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن توسعه آبیاری زیرسطحی برای باغات پسته گفت: طرح اصلاح و بهسازی باغات پسته از دیگر برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان محسوب می‌شود.

به گزارش تسنیم سمنان پنجمین استان تولیدکننده عمده پسته در کشور و نخستین استان در کشور به لحاظ میزان تولید پسته در واحد سطح است.

انتهای پیام/ح

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد

ایسنا/سمنان  فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: کلاهبرداری که ۱۳ سال قبل از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال، کلاهبرداری کرده و متواری شده بود با اقدام به موقع پلیس دستگیر شد.

سرهنگ عباس عرب 8 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی به دلیل کلاهبرداری از سال ۱۳۹۰ تحت تعقیب محاکم قضایی بود که دستگیری وی در برنامه کاری ماموران انتظامی شهرستان سمنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس سمنان افزود: در پی انجام اقدامات خاص پلیسی متهم به سرعت شناسایی و با عملکرد سریع و به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ عرب با بیان اینکه متهم از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال قرض گرفته بود و بعد متواری شده بود، اضافه کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای و فراری برای ادامه رسیدگی به جرائم خود تحویل مراجع قانونی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمنان تاکید کرد: پلیس در برخورد با تخلفات جدی است و همه تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم به کار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان