Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر واحد بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه اروپایی‌ها با ادعا‌های آمریکا علیه ایران در زمینه‌های موشکی و منطقه‌ای همسو شده‌اند، گفت: آلمان، فرانسه و انگلیس توان لازم برای نقش‌آفرینی و اثربخشی در بازگشت آمریکا به برجام را ندارند.

قلعه نویی دبیر واحد بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: خروج یک‌جانبه ایالات‌متحده آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک و نقض تعهدات که علاوه بر کشور‌های گروه ۱+۵ به تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز رسیده بود، جدای از آنکه منجر به تشدید خصومت ورزی امریکا در برابر ایران شد، واقعیت را در مورد جوهر استکبار و استیلا جویی آمریکایی بر اقدامات و برنامه‌های این کشور در عرصه بین‌المللی سیاست خارجی آمریکا مجدداً نمایان ساخت که در این زمان رویکرد سیاست خارجی کشور‌های گروه ۵+۱ در قبال برجام را باید بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برجام اگرچه برای کشور‌های اروپایی جنبه امنیتی دارد، اما برای فرانسه فارغ از جنبه امنیتی، اهمیت سیاسی و اقتصادی نیز دارد. فرانسه طی هفته‌های اخیر بیشترین تحرک را در حوزه دیپلماسی برای حفظ برجام از خود نشان داد که این خود ابهاماتی در میان افکار عمومی به وجود آورده است. فرانسه بیش از سایر کشور‌های اروپایی با ایران روابط اقتصادی دارد که قرارداد ایرباس یکی از آن‌هاست.

دبیر واحد بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه سیاست خارجی فرانسه به ظاهر همواره حفظ برجام، کاهش تنش‌ها در خلیج‌فارس و حفظ منافع ایران بوده گفت: این ژست فرانسه در حالی است که پیش از خروج آمریکایی‌ها از برجام مکرون تمام تلاش خود را با پیشنهاد اضافه کردن مواردی همچون بازرسی‌های گسترده‌تر و گسترش تحریم‌های موشکی علیه تهران برای حفظ حضور آمریکا در برجام به کار گرفت.

قلعه نوئی با بیان اینکه مکرون دوست دارد که به‌عنوان یک دولتمرد جهانی شناخته شود، افزود: موفقیت اتحادیه اروپا برای حفظ برجام نیازمند بهره‌گیری از ساز‌و‌کار‌هایی است که بتواند در سیاست جهانی و روند‌های امنیت منطقه‌ای نقش‌آفرین باشد.

وی با تاکید بر اینکه گام سوم و چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران باید این‌گونه باشد که اگر مسیر‌های مذاکره با فرانسه نهایی شد نهایتا مذاکره بدون هیچ پیش‌شرطی و از طریق سازوکار متقابل باشد، تصریح کرد: فرانسه تلاش می‌کند با پیشنهاد‌های مالی نظیر وعده‌های چندین میلیارد یورویی و پیش‌خرید نفت از ایران کشورمان به گام اول تعهدات هسته‌ای و عقب نشینی از محور مقاومت تن بدهد؛ بنابراین دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این مرحله آگاه باشد که اگر چه در صحنه بین الملل مذاکرات در قالب ۴+۱ صورت می‌گیرد؛ ولی شبه و حضور غیرملموس آمریکا وجود دارد و عملاً صحنه نظام بین‌الملل و چاقوکش صحنه عوض نشده است.

دبیر واحد بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه سه کشور اروپایی با ادعا‌های آمریکا علیه ایران در زمینه‌های موشکی و منطقه‌ای همسو شده‌اند، گفت: فرانسه به همراه انگلیس و آلمان سه کشور اروپایی طرف برجام هستند که بعد از خروج آمریکا از برجام نتوانسته‌اند به وعده‌هایشان برای تضمین عواید اقتصادی ایران از این توافق هسته‌ای عمل کنند؛ و امروز نیز این کشور‌ها توان لازم برای نقش‌آفرینی و اثربخشی در بازگشت آمریکا به برجام را نخواهد داشت.

قلعه نوئی با اشاره به اینکه بازگشت ترامپ به برجام عملا امکان‌پذیر نیست، افزود: سیاست‌های آمریکا برای گسترش همکاری‌ها با ایران ارتباط مستقیم و مؤثری با معادله قدرت منطقه‌ای دارد؛ بنابراین ایران تمایلی به افزایش تعهدات خود در حوزه منطقه‌ای و قابلیت‌های موشکی ندارد و رویکردش بر انجام اقدامات متقابل در برابر اجرای تعهدات طرفین برجام است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مذاکرات ایران و فرانسه خروج آمریکا از برجام جامعه اسلامی دانشجویان برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌نشینی تل‌آویو از شروط خود در توافق پیشنهادی با مقاومت فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع فلسطینی آگاه در گفت و گو با شبکه المیادین تاکید کردند: توافق پیشنهادی که جزئیات آن منتشر شده پایه و اساس جدی مذاکراتی را تشکیل می‌دهد که ممکن است به یک توافق فراگیر قریب الوقوع منجر شود.

این منابع اضافه کردند: مساله مهم و حیاتی برای جنبش حماس که در این توافق نهایی نشده موضوع آتش بس است که باید صراحتاً در توافق ذکر شود.

آنها تصریح کردند: ما شاهد پیشرفت آشکار در این توافق پیشنهادی اخیر بودیم چرا که طرف صهیونیستی از شروط خود در خصوص بازگشت آوارگان فلسطینی و عقب نشینی دست برداشته است.

لازم به ذکر است که سایت شبکه المیادین امروز جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای را میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین منتشر کرد که بر اساس آن اسرای موجود نزد دو طرف آزاد شده و آوارگان فلسطینی به منازل خود بازمی گردند و نظامیان صهیونیست نیز به سمت مرزهای نوار غزه عقب نشینی می‌کنند.

کد خبر 6095175

دیگر خبرها

  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • نماینده شیراز: طبل رسوایی غرب و غربگرا‌ها با هم به صدا در آمده است
  • دولت نتانیاهو در حال سقوط است/ نیروهای حماس به مقاومت خود ادامه دهند
  • حمله موشکی مقاومت عراق به تل‌آویو
  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • عقب‌نشینی تل‌آویو از شروط خود در توافق پیشنهادی با مقاومت فلسطین
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام