Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، مرتضی براری در نشست با اعضای هیات علمی و استارتاپ‌های برگزیده حوزه فاوای استان گفت: جمهوری اسلامی ایران با ۴۰ سال تحریم به چرخه کامل فناوری فضایی با همت و تلاش جوانان خود دست یافته است.

او افزود: در سند جامع نقشه علمی کشور، صنعت فضایی نقش مهمی خواهد داشت و در این زمینه نخستین سند پیوستی سند جامع علمی کشور، صنعت فضایی و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براری اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر توسعه صنعت فضایی و رئیس جمهوری نیز بر استراتژیک و راهبردی بودن این صنعت برای کشور تاکید دارند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران طی یک دهه اخیر به دستاورد‌های مهمی در صنعت فضایی رسیده به گونه‌ای که بین کشور‌های منطقه امسال رتبه نخست را بدست آورده و درجهان رتبه یازدهم را دارد.

براری با اشاره به اینکه پارسال ۲ ماهواره از ایران به فضا پرتاب شد، تصریح کرد: ایران با پرتاب ماهواره امید به فضا، به عنوان نهمین کشور جهان صاحب چرخه کامل فناوری فضایی شده است.

او افزود: اکنون متخصصان ایرانی به دانش پایگاه پرتاب، پرتابگر، ماهواره، ایستگاه دریافت و کنترل ماهواره و ایستگاه داده‌های ماهواره‌ای دست یافته اند که یک افتخار برای کشور است.

براری اظهار داشت: در سال ۲۰۱۵ بیش از ۸۰۰ هزار شغل سنتی از بین رفته و ۲میلیون شغل جدید به این اکوسیستم شغلی بازگشته که پیش بینی می‌شود در انقلاب چهارم صنعتی بیش از ۵۰۰ هزار شغل جدید مبتنی بر داده‌ها و فناوری‌های اطلاعات ایجاد و به همین میزان شغل سنتی حذف شود.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه رشد اقتصادی هوا و فضا ۱۶ برابر گذشته شده، گفت: رشد اقتصاد هوا و فضا اکنون به بیش از ۱۳۹ برابر رشد اقتصادی رسیده که ایران نیز در برنامه خود به دنبال توسعه صنعت فضایی است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: روزانه ۶۰ تا ۹۰ هزار نفر از صنعت خدمات هوایی بهره مند می‌شوند و به منظور آشنایی با این فرصت، رویداد استارتاپ ویکند حوزه فضایی آبان ماه در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

براری اظهار داشت: قلمرو هوایی کشور‌ها تا ۸۲ کیلومتری زیمن است و از آن به بعد قلمرو فضایی آغاز می‌شود که می‌توان از داده‌های ماهواره‌ای برای توسعه کسب و کار‌های هوافضا استفاده کرد.

او ارتباطات گسترده در همه زمینه‌ها را از دیگر دستاورد‌های داده‌های ماهواره‌ای عنوان کرد و گفت: این ظرفیت را می‌توان در استان‌های مختلف برای بهره مندی از کسب و کار فضاپایه استفاده کرد.

انتهای پیام/پ

انقلاب چهارم صنعتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هوا فضا دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید

وزیر ارتباطات گفت: امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم رویدادهای فضایی متعددتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم و ظرف یکی-دو ماه آینده شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بیش از هفت میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند و هدف‌گذاری کردیم امسال در این زمینه به 14 میلیون خانوار برسیم.

وی افزود: هم‌چنین امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم رویدادهای فضایی متعددتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم و ظرف یکی-دو ماه آینده شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود.

زارع پور گفت: برای بار سوم رفع فیلتر گوگل پلی را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم و امیدوارم در جلسه آتی، بررسی شده و رفع فیلتر صورت بگیرد.

خبر در حال تکمیل است...

 

دیگر خبرها

  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟+ فیلم
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید