Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر و دانشگاه پیام نور با حضور رئیس جمعیت، رئیس دانشگاه پیام نور و مسئولان و معاونان دو نهاد در جمعیت هلال احمر به امضا رسید.

 علی اصغر پیوندی در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم نامه نقطه عطفی باشد در همکاری و فعالیت دو نهادی که در زمینه گسترش خدمات عمومی در جامعه تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پیوندی افزود: دانشگاه پیام نور با ظرفیت ویژه ۴۰۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ نمایندگی در سراسر کشور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی فعالیت دارد که این ظرفیت بالا می تواند در جهت ارتقا سطح آگاهی و آمادگی مردم و همچنین کمک به ارائه آموزش های همگانی به دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: این جمعیت در مواقع عادی و غیر حوادث، فعالیت های اجتماعی و داوطلبی همچون اجرای طرح نذر آب را برای حل معضل اجتماعی کمبود و نبود آب در برخی استان های کشور و در راستای کاهش آلام مردم آسیب دیده از خشکسالی اجرا و با تمام توان، از ظرفیت داوطلبان که از مردم کشور هستند برای خدمت به خود مردم استفاده می کند.

وی با تاکید بر اینکه شاکله اصلی وظایف هلال احمر، ترویج فرهنگ کار داوطلبی در کشور است، افزود: بر این اساس از هر کانون اجتماعی قدرتمند از جمله دانشگاه، حوزه، گروه های مرجع و … برای اجرای وظایف اصلی هلال احمر و همچنین ترویج این فرهنگ کمک می گیریم.

وی در ادامه به دیگر وظایف هلال احمر هم اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف عمده ما در مراکز و کانون های قدرتمند اجتماعی، گسترش آموزش همگانی است و از هر ظرفیتی در این زمینه از جمله آموزش کادر پرسنلی در این مراکز و کانون ها، استفاده می کنیم. دانشگاه پیام نور هم در این زمینه ظرفیت بالایی دارد. ما باید اصول آموزشی حفظ جان خود در حوادث را به مردم آموزش دهیم تا بتوانیم از عواقب حوادث بکاهیم. دانشگاه در زمینه آموزش های همگانی ظرفیت بسیار مناسبی به شمار می آید.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: با توسعه و گسترش کانون های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه های پیام نور سراسر کشور و آموزش دانشجویان عضو این کانون ها که همه به عنوان نیروی مولد در خانواده ها به حساب می آیند، می توانیم نیروهای آموزش دیده بیشتری را در حوادث برای کمک به مردم در کنار خود داشته باشیم. بنابراین همکاری با دانشگاه پیام نور که منجر به خدمت گسترده تر به مردم کشور می شود برای جمعیت هلال احمر یک افتخار بزرگ به شمار می رود.

 پیوندی در ادامه به ظرفیت های دانشگاه پیام نور در حوادث نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از فناوری های جدید که با خلاقیت دانشجویان و تلاش دانشگاه ها ایجاد شده یکی از ظرفیت های دانشگاه برای توسعه فعالیت ها و تجهیزات امداد و نجات است. از طرفی جمعیت هلال احمر نیز تمام ظرفیت خود را برای گسترش کانون های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه پیام نور به کار می گیرد تا ارتباط دو نهاد هلال احمر و دانشگاه پیام نور، الگوی خوبی برای سایر دانشگاه ها و مراکز آموزشی برای خدمت به مردم کشور باشد.

استفاده مردم از ثمرات همکاری هلال احمر و دانشگاه پیام نور

 محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور نیز در این مراسم تاکید کرد: همکاری با جمعیت هلال احمر که پیام رسان صلح و دوستی در ایران و در سراسر دنیاست، برای دانشگاه پیام نور یک افتخار بزرگ محسوب می شود و انتظار داریم این دو نهاد گسترده هر چه سریعتر، تفاهم نامه را اجرایی کرده تا مردم از ثمرات آن بهره مند شوند.

 زمانی افزود: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور با جمعیتی حدود نیم میلیون دانشجوست که اگر بتواند در زمینه ای خاص فرهنگ سازی کند می تواند با احتساب اعضای خانواده دانشجویان، ۲ تا ۳ میلیون تبلیغ و ترویج کننده در سراسر کشور داشته باشد.

وی گفت: یکی از مهمترین شاخص های درجه بندی دانشگاه های خارج از کشور، میزان تاثیرگذاری اجتماعی آنهاست. بنابراین ما هم در دانشگاه پیام نور از سال قبل تلاش کردیم رسالت اجتماعی خود را در زمینه هایی که می توانیم پیش ببریم. بر همین اساس امضای تفاهم نامه و همکاری با جمعیت هلال احمر که مهمترین زمینه و ظرفیت عمل به رسالت اجتماعی دانشگاه را در اختیار ما می گذارد، در دستور کار قرار گرفت.

 زمانی افزود: کانون های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه پیام نور فعال است و می توان این کانون ها را با ارائه آموزش های لازم توسعه داده و فعالیت آنها را گسترده تر کرد. دانشگاه پیام نور، بستر الکترونیکی یکپارچه ای در اختیار دارد که سراسر کشور می توانند در یک زمان به این سیستم متصل شوند. اگر کانون های دانشجویی را ساماندهی کنیم، دانشجویان و اعضای کانون های دانشجویی می توانند در حوادث، به امدادرسانی کمک کرده و با وظایف از پیش مشخص شده و تحت یک فرماندهی واحد، در خدمت به مردم موثر باشند.

وی تاکید کرد: همچنین می توانیم ارائه برخی واحدهای درسی جدید در زمینه ارائه آموزش های همگانی به دانشجویان را از طریق وزارت علوم پیگیری کنیم.  ما تمام ظرفیت و توان دانشگاه پیام نور را در اختیار جمعیت هلال احمر قرار می دهیم تا بتوانیم در کنار این جمعیت که برای گرفتن دست حادثه دیدگان و نیازمندان تلاش می کند، بایستیم. بنابراین دانشگاه پیام نور در هرلحظه ای که جمعیت هلال احمر نیاز داشته باشد تمام نیروی انسانی، لجستیک و مکان های دانشگاه خود را در اختیار این جمعیت برای خدمت به مردم قرار می دهد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم علاوه بر امضای تفاهم نامه همکاری میان دو نهاد، رئیس دانشگاه پیام نور نیز با پوشیدن لباس هلال احمر و دریافت کارت داوطلبی، به عضویت جمعیت هلال احمر درآمد.

کد خبر 4717760

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دانشگاه پیام نور علی اصغر پیوندی تفاهم نامه همکاری شهرداری تهران دستگیری سارق قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران اربعین حسینی شهر تهران بانک سرمایه محسن حاجی میرزایی پلیس راهور پیروز حناچی قوه قضائیه پلیس آگاهی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «رضا امیری مقدم» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان درباره دستاوردهای مهم اولین سفر رسمی «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان گفت: به پیشنهاد نخست وزیر پاکستان، اسلام آباد و تهران با تاکید بر عزم مشترک خود برای توسعه روابط دوجانبه توافق کردند هر شش ماه در یک کمیته عالی مشترک پیشرفت ها و پیگیری مربوط به توافقات و یادداشت های دوجانبه امضا شده در جریان سفر آقای رئیسی به اسلام آباد را مورد بررسی قرار دهند.
دکتر امیری مقدم افزود: با توجه به عزم مقامات دو کشور برای اجرایی کردن توافقات صورت گرفته امیدواریم مهمترین هدف این سفر که رساندن حجم تجارت دوجانبه به ۱۰ میلیارد دلار در سال است محقق گردد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


سفیر کشورمان در ادامه توافقات و یادداشت های همکاری دوجانبه به امضا رسیده میان ایران و پاکستان را به شرح ذیل اعلام کرد:
۱) موافقتنامه همکاری های امنیتی
۲) موافقتنامه همکاری قضایی در امور مدنی و تجاری
۳) موافقتنامه همکاری در امور دامپزشکی و بهداشت دامی
۴) یادداشت تفاهم همکاری برای ایجاد مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی
۵) یادداشت تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران با وزارت پاکستانی های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی پاکستان
۶) یادداشت تفاهم‌نامه برای تبادل فیلم های سینمایی میان سازمان امور سینمایی و سمعی بصری ایران با وزارت اطلاعات و رسانه‌های گروهی پاکستان
۷) یادداشت تفاهم نامه شناسایی متقابل استاندارد میان سازمان استاندارد جمهوری اسلامی ایران با سازمان استاندارد و کنترل کیفیت پاکستان
۸) یادداشت تفاهم‌نامه همکاری قضایی میان وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران با وزارت قانون و دادگستری پاکستان.

دیگر خبرها

  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری