Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل حقوقی با بیان اینکه نشر اکاذیب جرم است گفت: در خصوص نشر اکاذیب از طرف افراد رسانه ها باید دادگاه صالح تصمیم گیری و برخورد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن طغرانگار در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نشر اکاذیب در خصوص دروغ دختر آبی اظهار کرد: در خصوص این مسئله دادگاه صالح باید تصمییم گیری و برخورد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آماده نبودن فضای فرهنگی و حقوقی کشور برای حضور بانوان در ورزشگاه ها ابراز کرد: این مسئله در زمان مناسب و به دور از هر گونه احساسات و به صورت منطقی باید برسی شود.

این حقوقدان با اشار به جرم بودن نشر کاذیب در قانون کشور افزود: نشر اکاذیب طبق ماده 68=98 قانون تعزیرات تعریف و مجازات آن از 2ماه تا 2سال و تا 74 ضربه شلاق است.

وی با بیان اینکه این قانون برای مطبوعات، شبکه ها اجتماعی و سایت ها طبق قانون جرایم رایانه ای مورد پیگیری است بیان کرد: در ماده 18 جرائم رایانه ای مصوبه سال 88 نشر اکاذیب جرم است و مجازات آن از 91 روز تا 2سال حبس ویا از 5میلیون ریال تا 40ملیون ریال و یا هر دو مجازات در نظر گرفته شده است.

طغرانگار با بیان اینکه هزینه 40 میلیون ریال برای یک رسانه رقم بسیار پایینی است خاطر نشان کرد: این مجازات برای یک رسانه کم است واین مسئله می تواند مورد بحث در بین حقوقدانان قرار گیرد.

وی با اشاره به صحبت های علی مطهری و پروانه سلحشور بیان کرد: هر شخصی در هر جایگاه و مقام در راستای نشر اکاذیب قدم بردارد و یک واقعیت را وارونه نشان دهد نه نتها به حل مشکل کمک نمی کند بلکه این مشکل را شدت می بخشد و ای مسئله تبعات حقوقی و سیاسی خود را دارد.

این حقوقدان با اشاره به رفتارهای برخی افراد و رسانه ها در کشور افزود: این نظام دشمنان بسیاری دارد و برخی این افراد مدیریت شده و برخی سهوا در زمین دشمن بازی می کنند و دشمنان را به اهداف خود می رسانند.

وی با اشاره به اینکه این نوع فضا سازی در کشور همیشه از طرف مغرضان داخلی در ایران اتفاق می افتد بیان کرد: در چند سال گذشته نیز ما شاهد این مسئله بودیم که برخی از افراد به صورت مستقیم برای دشمنان در ایران اهداف آنها را دنبال می کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست های دو گانه غربی در قبال مسئله اسرائیل غاصب و فلسطین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ نخست وزیر ایرلند در این باره گفت: اتحادیه اروپا و قدرتهای غربی در خصوص موضوعات مرتبط با اسرائیل و فلسطین با معیارهای دوگانه برخورد می‌کنند.

لئو وردکار، نخست وزیر ایرلند در سخنانی به شدت از معیارهای دوگانه در غرب انتقاد کرد.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل هم گفت، تدوین و پیش‌نویس‌کردن قطعنامه‌های جدید برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه هر بار با سنگ‌اندازی آمریکا و متحدانش متوقف شده است.

پولیانسکی،در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک توضیح داد:جنگ غزه رفتاردوگانه کشورهای غربی را نمایان کرد و آنها حتی جرأت ندارند از اقدامات اسرائیل آنطور که هست نام ببرند.

جوادی،کارشناس مسائل سیاسی و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارومیه در گفتگوی تلفنی با خبر مهاباد در خصوص آزادی بیان و حقوق بشر، سیاستها و نگاه دوگانه غرب درموضوع فلسطین و اسرائیل و همچنین رعایت نکردن حفظ شأن مراکز علمی و پژوهشی و برخورد با دانشجویان و نخبگان دانشگاهی در غرب توضیح داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جراحت وحشت لب شجاع خلیل زاده بعد از برخورد با مهرداد محمدی + عکس
  • دروغ؛ رکن اساسی رسانه روباه پیر
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • برخورد خشن سه پلیس آمریکا با دانشجوی دختر + فیلم
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم | ثواب این مسئله بیش از ۸ سال جنگ است | افراد باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند | تشدید اقدامات در حوزه حجاب
  • سیاست های دو گانه غربی در قبال مسئله اسرائیل غاصب و فلسطین
  • چرا صدا و سیما با تبلیغات دروغ کالاهای آسیب رسان به سلامت مدارا می کند؟
  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد