Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:56:42 GMT

اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی افزایش پیدا می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۴۵۱۰

اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی افزایش پیدا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی سخنگوی دولت در گفتگویی از تصمیم سران سه قوه در جلسه امروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی در برخورد با کم فروشی و گران فروشی خبر داد.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد تا یک هفته دیگر قوه قضائیه و دولت یک لایحه یک فوریتی به مجلس ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت گفت: براساس این مصوبه ما اختیاراتی را به سازمان تعزیرات حکومتی دادیم که در برخورد با مواردی مثل کم فروشی، گران فروشی، خودداری از عرضه کالا به میزان متعارف و تبعیض در فروش و مواردی از این قبیل دستش باز می‌شود تا بتوانند ثبات فعلی بازار را بیشتر حفظ و کنترل کند.

ربیعی اضافه کرد: مباحثی که در این جلسه بحث شد مربوط به کنترل قیمت‌ها، ثبات نسبی خوبی که در بازار ارز ایجاد شده و حمایت از مدیران بود.

وی تمدید اختیارات بانک مرکزی در سامانه بازار ارز تا یک سال دیگر را از دیگر مصوبات این جلسه اعلام و گفت: ما امروز با ثبات قابل قبولی در بازار ارز مواجه هستیم و برای ادامه این روند نیاز بود که اختیارات رئیس کل بانک مرکزی تمدید شود.

ربیعی افزود: مصوبه دیگر بحث تنظیم بازار کالا و خدمات بود و برخی اشکالات در مصوبه قبلی مورد بحث قرار گرفت که با رفع اشکالات، یک سال دیگر این مصوبه تمدید شد.

سخنگوی دولت گفت: برای جلوگیری از چند قیمتی در بازار، نظارت بر قیمت‌ها و مواردی از این قبیل در این مصوبه بر الزام نصب برچسب قیمت بر روی کالاها تاکید شد. بخش دیگری از بحث این جلسه هم درباره ثباتی بود که در اقتصاد ایجاد شده و نیز حمایت از تولید و رفع موانع آن بود.

کد خبر 4717960 محمد مهدی ملکی

منبع: مهر

کلیدواژه: دولت دوازدهم علی ربیعی اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی وزارت امور خارجه ایران ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف ایران حسن روحانی محمدجواد ظریف برجام ستاد کل نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران دولت دوازدهم محسن حاجی میرزایی هیئت دولت شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گلستان درویشعلی حسن زاده در دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار گلستان گفت: در این جلسه، آخرین وضعیت جوجه ریزی در مرغداریهای استان و تامین گوشت سفید شهروندان بررسی شد.
حسن زاده افزود: در این جلسه همچنین وضعیت تامین گوشت قرمز استان بررسی و مقرر شد برای تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان تامین و توزیع گوشت منجمد پیگیری شود.
وی تاکید کرد : در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانند گندم ،جو و کلزا از طرف جهاد کشاورزی ، اداره غله و تعاون روستایی از موارد دیگر طرح شده در این جلسه بود .
حسن زاده گفت : با توجه به آغاز فصل برداشت سیب زمینی در استان مسائل مرتبط با برداشت و حمل نقل این محصول به سایر نقاط کشور نیز از دیگر موارد بررسی شده در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو