Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:51:59 GMT

ارتش افغانستان انبار بزرگ مهمات طالبان را منهدم کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۴۶۷۸

ارتش افغانستان انبار بزرگ مهمات طالبان را منهدم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت غزنی موفق به کشف یک انبار بزرگ مهمات و مواد منفجره متعلق به طالبان شدند.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که پس از کشف این انبار مهمات اقدام به انهدام آن کرده است.

در همین ارتباط وزارت دفاع افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ویژه ارتش با حمایت نیروی هوایی، عملیاتی را در شهرستان «مقر» ولایت غزنی دنبال کردند و در این عملیات یکی از مراکز مهم طالبان که به «حافظ جهانگیر» مسئول نظامی این گروه تعلق داشت، شناسایی و مورد هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته شده در این عملیات بیش از دو تن مواد منفجره، مقادیری مهمات، بیست و شش دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودروی سواری به طور کامل منهدم گردید.

در این عملیات همچنین بیست و شش عضو طالبان نیز کشته شدند.

با این حال وزارت دفاع افغانستان در بیانیه خود، بدون اشاره به نام پاکستان، اما اعلام کرده است که این مقدار مواد منفجره از کشور همسایه افغانستان به استان غزنی منتقل شده است.

وزارت دفاع افغانستان در حالی اعلام کرده که مهمات در ولایت غزنی از کشور همسایه وارد شده است که نزدیک‌ترین مرز کشور همسایه با این ولایت، مرز پاکستان است.

کد خبر 4717976

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان ایالات متحده آمریکا طالبان ولایت غزنی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی ایران عراق فلسطین نتانیاهو سوریه دونالد ترامپ روسیه عربستان سعودی جنگ 2015 یمن افغانستان لبنان انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  

گاردین جزییات نامه پیرز داگارت، یک وکیل تحقیقات عمومی درباره قتل عمدی دست‌کم ۸۰ شهروند افغانستان توسط نیروهای بریتانیایی را نشر کرده که نشان از بروز مشکل در روند این تحقیقات است.

طبق این نامه، حتی اگر وزارت دفاع بریتانیا، کارمندان حقوقی اضافی استخدام کند و نرم‌افزار تخصصی خریداری کند ارایه اسناد تا اکتبر یا نوامبر سال جاری ممکن نیست.

با این وصف، جلسات استماعیه در مورد این قتل‌ها ممکن است تا مارچ ۲۰۲۵ به تعویق بیفتد.

پیرز داگارت، وکیل وزارت عدلیه بریتانیا گفته است: «وضعیت کنونی کاملاً غیرقابل قبول و تأسف‌بارترین شکست وزارت دفاع در انجام مسوولیت‌هایش است.»

با این حال، امروز قرار است جلسه‌ای در مورد این‌که چرا اسناد مورد نیاز در زمان تعیین شده، ارایه نشده، در وزارت دفاع بریتانیا برگزار شود.

سال گذشته اطلاعاتی افشا شد که نیروهای ویژه بریتانیا بین ساله‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ دست‌کم ۸۰ شهروند غیرمسلح افغانستان را در هلمند کشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان