Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ‌ هوفر ماه می (اردیبهشت - خرداد) پس از استعفای «هاینس کریستین اشتراخه» معاون صدراعظم اتریش، هدایت حزب آزادی را عهده دار شد.

اشتراخه در پی انتشار ویدئویی محرمانه که پرده از رسوایی مالی موسوم به «ایبیزا» برمی داشت، از سمت خود استعفا کرد.

رسوایی آن زمان، دولت اتریش را به زمین زد و ائتلافی بین حزب آزادی و حزب «خلق» اتریش با ریاست «سباستین کورتس» صدراعظم سابق اتریش تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است انتخابات ملی در این کشور ۲۹ سپتامبر (۷ مهر ماه) برگزار شود.  

امروز (شنبه) اعضای حزب آزادی اتریش، هوفر را که معاون سابق اشتراخه بود، به هدایت حزب آزادی برگزیدند.

وی در اجلاس این حزب گفت: هدف ما این است که حزب را به قوی ترین حزب اتریش تبدیل کنیم، ‌ زیرا قادر به انجام این کار هستیم و اتریش به ما نیاز دارد.

به رغم رسوایی مالی ایبیزا، حزب آزادی حدود ۲۰ درصد از آراء یک نظرسنجی را از آن خود کرد و دوشادوش دموکرات سوسیال های این کشور قرار گرفت.

نتایج این نظرسنجی حاکی است که حزب خلق اتریش همچنان قوی ترین حزب در این کشور است، ‌ اما بعید است که از توان تشکیل دولت حداکثری به تنهایی برخوردار باشد.

هوفر گفت که حزبش به مقابله با «اسلام سیاسی» ادامه می دهد و به موضوعات جدیدی چون محافظت از محیط زیست می پردازد.   

به گفته تحلیل گران، هوفر برای متحد کردن تندورهای حزب خود و غلبه بر رسوایی مالی با چالش مواجه است. وی سال ۲۰۱۶ نامزد ریاست جمهوری اتریش بود و بسیاری را با عملکرد قوی اش شگفت زده کرد.

براساس این گزارش، ویدئویی محرمانه که در جزیره «ایبیزا» در سال ۲۰۱۷ فیلمبرداری شد و در سال ۲۰۱۹ در یک رسانه آلمانی انتشار یافت، ‌ نشان داد که اشتراخه به یک سرمایه دار روس در ازای کمک به کارزار انتخاباتی، پیشنهاد مالی داده است.9109

این رسوایی که کناره گیری اشتراخه و عذرخواهی کورتس را به همراه داشت، در ادامه به گسترش شکاف بین احزاب ائتلافی آزادی و خلق انجامید به طوری که حزب راستگرای آزادی در اعتراض به برکناری هم حزبی خود «هربرت کیکل» از سمت وزارت کشور، تمامی وزیران خود را از دولت بیرون کشید.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدر اعظم حزب آزادی اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین

وسعت گرفتن تجمع‌های اعتراضی نسبت به وقایع جنگ غزه در دانشگاه‌های ایالات متحده و گسترش حمایت‌ها از فلسطینیان در میان دانشجویان آمریکایی توجه بسیاری از رسانه‌ها را طی روزهای اخیر به خود جلب کرده است.

اعتراضات دانشجویی در ایالات متحده نسبت به جنگ در غزه طی هفته گذشته به نحوی تشدید شده و گسترش یافته است که گزارش‌ها از برپایی تحصن‌هایی در همین ارتباط در چندین دانشگاه از جمله کلمبیا، ییل و نیویورک حکایت دارد.

دانشجدیان معترض خواستار قطع همکاری های مالی و علمی آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند و در مقابل، دولت آمریکا با زور سرکوب با دانشجویان برخورد کرده است.

تصاویر لشگرکشی گارد مسلح ایالتی تگزاس به محوطه دانشگاه تگزاس آستین و برخورد با دانشجویان معترض به نسل کشی اسرائیل، موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشته است.

نظام آمریکا که سالها مدعی استقلال علمی و حماست از آزادی بیان در دانشگاه‌ها بوده و هرگونه رفتار پلیسی در محیط‌های علمی دیگر کشورها را به‌سرعت محکوم می‌کرده، حالا از گارد مسلح خود برای برخورد خشن با تحصن دانشجویان استفاده کرده است.

این برخوردها نشان می‌دهد که دولت آمریکا تبدیل به مستعمره لابی صهیونیستی شده و هیچ اعتراض دانشجویی به جنایات اسرائیل را تاب نمی‌آورد.

جالب اینجاست که در میان دانشجویان معترض، دانشجویانی از همه ادیان، جتی دانشجویان یهودی نیز دیده می‌شود و به این ترتیب صهیونیستها حتی با جامعه یهودی آمریکا نیز درگیر شده و نمی‌توانند منتقدان‌شان را یهودی ستیز بنامند.

پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آتی موج درگیری های داخلی در آمریکا بر سر اسرائیل تشدید شده و به بی ثباتی در این کشور بینجامد.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کرد
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس