Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@20:50:00 GMT

سعید عبدولی به فینال جهانی نرسید

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۶۳۸۶

ساعت 24- نماینده وزن ۸۲ کیلوگرم ایران با شکست مقابل حریف آذربایجانی خود راهی دیدار رده‌بندی کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ شد.

در ادامه رقابت‌های روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ که در نورسلطان پایتخت قزاقستان در حال برگزاری است، سعید عبدولی نماینده وزن ۸۲ کیلوگرم ایران و دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک در دیدار نیمه نهایی برابر رفیق حسین‌اف دارنده مدال‌های طلای اروپا ۲۰۱۱ و برنز اروپا ۲۰۱۸ از آذربایجان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر ۵ شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدولی در حالی که تا ۲۸ ثانیه پایانی ۵-۴ پیش بود، بر اثر کمر گیری حریف به پل رفت و ۴ امتیاز از دست داد تا فینال قهرمانی جهان را از دست بدهد.

 عبدولی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس به مصاف پیتر نوواک از چک رفت و با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید. وی در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی برابر آدلان آکیف دارنده مدال برنز اروپا از روسیه به روی تشک رفت و در پایان در یک کشتی سخت با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در جریان رقابت‌های روز نخست، ۳ فرنگی‌کار دیگر ایران نیز به میدان رفتند.

پویا ناصرپور دارنده مدال طلای جوانان جهان، در دور نخست به مصاف شریف کلیچ قهرمان جوانان جهان ۲۰۱۳ از ترکیه رفت و در مدت زمان ۴ دقیقه موفق به شکست ۸ بر صفر حریفش شد. ناصرپور در دور بعد مقابل الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان در مدت زمان ۲ دقیقه با نمایشی ضعیف با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد. وی برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیبش به دیدار فینال باشد، در غیر اینصورت حذف خواهد شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم که ۱۸ شرکت کننده حضور دارند، میثم دلخانی دارنده مدال برنز جوانان جهان، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل استپان ماریانیان دارنده مدال طلای جهان از روسیه با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن ماریانیان، دلخانی در گروه بازنده ها برای مدال برنز پیکار خواهد کرد.

اما در وزن ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی نژاد دارنده مدال طلای جوانان جهان و برنز زیر ۲۳ سال جهان، در دور اول برابر لوری لومادزه از گرجستان به روی تشک رفت و در مدت زمان ۳ دقیقه و ۲۴ ثانیه با نتیجه ۹ بر یک شکست خورد و با توجه به شکست ۱۱ بر ۵ این کشتی‌گیر گرج در دور بعد مقابل حریف آذربایجانی، کاویانی نژاد از دور رقابت‌ها کنار رفت.

۴ وزن برگزار شده در روز نخست قهرمانی جهان از اوزان غیر المپیکی محسوب می‌شوند و ۶ وزن باقیمانده از اوزان المپیکی هستند و به نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک سهمیه المپیک اختصاص پیدا می‌کند.

با این حساب فردا شب ایران در ۴ وزن نخست شانس دو مدال برنز خواهد داشت که البته دلخانی باید چند مسابقه را پشت سر بگذارد تا به دیدار رده بندی برسد.

هدایت تیم ملی کشتی فرنگی ایران بر عهده محمد بنا است.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سعید عبدولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان

برترین اسنوکربازان جهان و برترین نماینده ایران، از گردونه فینال رقابت‌های جهانی این رشته باز ماندند.

به گزارش تابناک ورزشی، مسابقات قهرمانی جهان، تور حرفه‌ای اسنوکر که مهم‌ترین تورنمنت‌ این رشته است، از اول اردیبهشت آغاز شده و تا هفدهم همین ماه در شفیلد انگلیس ادامه دارد.

رقابت‌های انتخابی این مسابقات از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد. حسین وفایی و امیر سرخوش ۲ نماینده ایران در رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان هستند. سرخوش اولین تجربه خود را پشت سرگذاشت و پس از شکست در رقابت اول از صعود به مرحله بعد باز ماند.

وفایی با رتبه جهانی ۱۹، اولین بازی خود را در جدول مقدماتی به پایان رساند. بخش اول این بازی برابر مارکوفو از هنگ‌کنگ با رنکینگ ۸۳ جهان با نتیجه ۶ بر ۳ به نفع وفایی به پایان رسید و رقابت در بخش دوم نیز باز هم با برتری وفایی با نتیجه ۱۰ بر ۴ به پایان رسید. او با این پیروزی در یک قدمی حضور در جدول اصلی و یک‌هشتم این مسابقات قرار گرفت.

وفایی توانست با پیروزی در مرحله مقدماتی به جمع ۳۲ نفر برتر مسابقات برسد و پس از صعود به جدول اصلی، با جاد ترامپ، نفر دوم اسنوکر جهان و برترین بازیکن این فصل تور اسنوکر حرفه‌ای‌ها روبه‌رو شد.

در بخش اول وفایی با نتیجه ۶-۳ از حریف انگلیسی عقب افتاد و در بخش دوم نیز نتوانست بر او غلبه کند. نهایتا این بازی با نتیجه ۱۰-۵ به سود ترامپ به پایان رسید و وفایی از یک هشتم رقابت‌های قهرمانی جهان حذف شد. ترامپ با عبور از وفایی، در مرحله یک چهارم نهایی با جک جونز، رتبه ۴۱ جهان رو به رو شد. ترامپ که خود را برای رویارویی با سالیوان، اسطوره جهان اسنوکر در نیمه‌نهایی آماده کرده بود، در عین ناباوری مقابل جونز با نتیجه ۱۳ بر ۹ شکست خورد و از رقابت‌ها حذف شد.

رونی اُسالیوان نیز در مرحله یک چهارم با استوارت بینگهام روبه‌رو شد ولی نتوانست پیروز میدان باشد. تقریبا تمام مخاطبان به این امید بودند که این اسطوره تاریخ اسنوکر، یک پای فینال باشد اما حذف او و تمام بازیکنان برتر رنکینگ جهانی، مخاطبان این رشته را بسیار شگفت‌زده کرد.

نهایتا جک جونز که با رنکینگ ۴۴ وارد این رقابت‌ها شد، پس از صعود به رتبه ۱۶ جهان، به فینال مسابقات رسید و با کایرن ویلسون با رتبه ۱۲ جهانی روبه‌رو شد. جونز در مسیر صعود خود توانست جاد ترامپ را شکست دهد و ویلسون نیز سالیوان را پشت سر گذاشت. این ۲ بازیکن توانستند برترین اسنوکربازهای جهان را شکست دهند و رقابت فینال این ۲ می‌تواند حساسیت و جذابین خاص خودش را داشته باشد.

دیگر خبرها

  • بوکس ایران با زدن ازبک در فینال، طلا گرفت!
  • کار بزرگ نوشاد عالمیان در عربستان؛ شکست نفر چهارم رنکینگ جهان
  • شگفتی‌سازی نوشاد عالمیان با شکست نفر چهارم جهان
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • تساوی در سیرجان؛ زور گل‌گهر و شمس‌آذر به هم نرسید
  • جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده
  • مانوئل نویر: بازی مقابل رئال مادرید یک فینال است و باید مقابل آنها بی‌رحم‌‌تر ظاهر شویم
  • برگشت امیدهای بوکس ایران از آسیا با ۳ برنز
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب 3 مدال برنز
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب ۳ مدال برنز در قهرمانی آسیا