Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:47:28 GMT

«عمل در مقابل عمل» در قبال برجام و پرتاب ماهواره سنجشی

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۶۵۷۳

«عمل در مقابل عمل» در قبال برجام و پرتاب ماهواره سنجشی

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۲۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:

سیاست ایران در قبال برجام «عمل در مقابل عمل» است

معاون پارلمانی رئیس‌ جمهوری گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران سیاست «عمل در مقابل عمل» را در در قبال برجام اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینعلی امیری در سفر بوکان با بیان اینکه اروپایی‌ها تعهداتی در قبال برجام دارند، اظهار داشت: برنامه‌های راهبردی ایران همه بهانه‌ها را از طرف‌های متعهد گرفته است و قاعدتا آنان باید به تعهدهای خود عمل کنند.

همچنین در سفر معاون رئیس جمهوری به آذربایجان غربی چندین طرح عمرانی در این استان از جمله شهرستان بوکان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا ظرفیت بزرگ برای ایران است

وزیر کشور "اتحادیه اقتصادی اوراسیا" را یک ظرفیت بزرگ منطقه‌ای برای ایران توصیف و بیان کرد: در نشست اخیر با نخست وزیر قرقیزستان در خصوص "اتحادیه تجاری اوراسیا که جمهوری اسلامی ایران به آن پیوسته گفت و گو کردیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه ۲۳ شهریور از بیشکک واد مشهد شد، در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد افزود: بر این اساس ۳۰۰ کالای تخفیفی و ترویجی از ایران به کشورهای عضو "اتحادیه تجاری اوراسیا" صادر و همچنین از کشورهای عضو آن اتحادیه ۵۰۰ قلم کالا وارد ایران می‌شود.

پرتاب ماهواره سنجشی تا مدار ۳۶ هزار کیلومتری زمین در دستور کار است

رئیس سازمان فضایی کشور گفت: پرتاب ماهواره سنجشی تا مدار ۳۶ هزار کیلومتری در دستور کار است و سه ماهواره ایران در این زمینه کامل می‌شود.

مرتضی براری در نشست با  اعضای هیات علمی و استارتاپ های برگزیده حوزه فاوای استان لرستان افزود: جمهوری اسلامی ایران با ۴۰ سال تحریم به چرخه کامل فناوری فضایی با همت و تلاش جوانان خود دست یافته است.

ورود مازندران به روسیه و اروپا از دروازه ولگاگراد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی مازندران گفت: بر اساس تجربه تجاری چند دهه اخیر، ولگاگراد از جنبه‌های مختلف بهترین دریچه برای ورود به بازار روسیه و استان‌های برخوردار این کشور و از آنجا به شرق اروپا محسوب می‌شود.

عبدالله مهاجر افزود: سرای تجاری مازندران در استان ولگاگراد که دوم مهر امسال افتتاح خواهد شد، بنا بر نگاه کارشناسان اقتصادی استان و نیازهای دو طرف است که نخستین اولویت تجاری نیز به حساب می‌آید.

آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه کشور

 آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه کشور، با حضور آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

در سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه کشور، حدود ۱۵۰ هزار تن از طلاب و روحانیان در ۶۰۰ مدرسه علمیه مشغول به تحصیل می‌شوند. تعداد طلاب جدیدالورود به حوزه‌های علمیه، پنج هزار تن است.

۱۳۰ هزار حلقه چاه کشاورزی برق‌دار می‌شوند

در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی امسال مطابق مصوبه شورای اقتصاد بیش از ۱۳۰ هزار حلقه چاه دارای اولویت از طرف مدیریت منابع آب با همکاری وزارت جهادکشاورزی برای برق دار شدن مشخص و به شرکت بهینه سازی مصرف سوخت شرکت ملی نفت ایران معرفی شده‌است.

محمد رضا خطاطی مدیربهینه سازی انرژی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت شرکت ملی نفت ایران در کارگروه ماده ۱۱ آب و کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس مصوبه شورای اقتصاد برای اجرای این پروژه یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار اعتبارپیش بینی شده است.

ظرفیت پهنای باند دیتای استان ایلام برای اربعین دو برابر می‎‎شود

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با اشاره به تسهیل در امر ارتباط اینترنت برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین گفت: ظرفیت پهنای باند دیتای استان ایلام برای اربعین ۲ برابر می شود.

رضا حسن بیگی اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، ظرفیت پهنای باند دیتای این استان بیش از ۲ برابر افزایش یافته و از ۴۷ گیگابیت بر ثانیه به ۱۱۰ گیگابیت رسیده است.

نخستین پرواز ایران‌ایر در فرودگاه بجنورد نشست

با نشستن نخستین پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در فرودگاه مرکز استان خراسان شمالی، برنامه پروازی این شرکت در مسیر تهران - بجنورد و بالعکس از روز شنبه به صورت رسمی آغاز شد.

مدیر فرودگاه بجنورد در حاشیه نخستین پرواز شرکت ایران ایر در این فرودگاه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت ایران‌ایر (هما) پس از پروازهای آزمایشی و تجزیه و تحلیل وضعیت فرودگاه بجنورد، قابلیت عملیاتی فرودگاه مرکز استان خراسان شمالی را تایید و نسبت به برقراری پروازهای خود در این مسیر اقدام کرده است.

۲.۱ میلیون هکتار زمین‌ کشاورزی به سامانه نوین آبیاری مجهز شد

 توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در راستای حفظ منابع آب از جمله سیاست‌های دولت است که در این ارتباط تاکنون ۲میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های آبی کشور به این سیستم‌ مجهز و سطح قابل توجهی نیز در دست مطالعه و اجراست.

رضا سرافرازی مدیرکل امور آب معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: براین اساس از ۸.۵ میلیون هکتار زمین‌های آبی کشور بالای ۲۵ درصد مجهز به آبیاری تحت فشار هستند. سیستم‌های نوین آبیاری با حفظ منابع پایدار آب، بهره‌وری بیشتر محصولات کشاورزی و حفظ منابع پایه آب و خاک کشور انجام می‌شود.

یک میلیون و ۸۰۰ هزار دام عشایر بیمه شد

 معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به اجباری شدن بیمه دام با هدف تامین امنیت شغلی گفت: امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام عشایر زیرپوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفت.

کرمعلی قندالی اجرای طرح بیمه اجباری دام برگرفته از حکم قانونی بند ث ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور، ابلاغی از سوی وزیر جهاد کشاورزی است و شیوه اجرا و جزئیات این طرح ملی نیز اعلام شده است.

گزارش مراکز استان ها

"برچسب خبرساز «شهید»" عنوان گزارشی از تهران که در خصوص انتشار کلیپی از چسباندن برچسب شهید بالای عنوان یکی دو معبر در مرکز شهر تهران توسط یک جوان در روزهای اخیر که خبرساز شده پرداخته است.

اصفهان گزارشی با عنوان "جداسازی زباله از مبدا در اصفهان نیازمند فرهنگ سازی و برنامه ریزی" منتشر کرده و نوشته است که جداسازی زباله‌ها از مبدا، گام‌ مهم اجرای مناسب طرح مدیریت پسماند است، مشارکت پایین شهروندان اصفهانی در اجرای این طرح مهم با وجود داشتن صرفه اقتصادی و زیست محیطی، نیازمند بررسی همه جانبه، آموزش و برنامه ریزی اصولی است.

تبریز گزارشی با عنوان "حال زار مقبره الشعرای تبریز" منتشر کرده و آورده است که مقبره الشعرا، آرامگاه بیش از ۴۱۰ شاعر، عارف و رجال نامی ایران و کشورهای منطقه از ۸۰۰ سال پیش تاکنون، در سال های اخیر در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد و حال نزار آن موجب نارضایتی فرهنگ دوستان و گردشگران شده است.

"فقر و اعتیاد از عوامل ازدواج زودهنگام در بروجرد" عنوان گزارشی که دفتر بروجرد به دلایل ازدواج زودهنگام دختران پرداخته است و این گونه ازدواج ها بیشتر در اثر فقر و اعتیاد والدین صورت می گیرد و در نهایت باعث بروز خشونت همسران نسبت به یکدیگر و طلاق می‌شود.

یاسوج گزارشی با عنوان «غروب‌خانه» روستایی که وعده‌ها هم در آن غروب می‌کند " منتشر و آورده است روستای تاریخی «غروب‌خانه» با قدمت بیش از یک قرن در بیخ گوش شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه از زیرساخت‌های رفاهی محروم است و وعده‌های مسئولان برای محرومیت زدایی از آن به گفته اهالی روستا هر روز همچون خورشید غروب می‌کند.

"تقسیمات کشوری،‌ میوه ممنوعه در تبلیغات انتخاباتی" گزارشی از شیراز درباره لزوم پرهیز داوطلبان انتخابات مجلس از طرح وعده درباره تقسیمات کشوری است.

۱۳۵۴/۶۰۳۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اورآسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: با تلاش‌های جهادگرانه متخصصان ایرانی، در افق برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور، شاهد خودکفایی و تبدیل شدن ایران به قطب فضایی منطقه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود تثبیت فناوری‌ها در برخی حوزه‌ها، تمرکز اصلی بر بازاریابی خدمات فضایی ایران در سطح جهانی، به خصوص در زمینه پرتابگر‌های سبک و ماهواره‌های کوچک است.

زارع پور اظهار داشت : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی کامل و چرخش خودجوش صنعت فضایی، نیازمند سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد :  جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویداد‌های فضایی، به دنبال جذب شرکای بین‌المللی و توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • ارتباط بلوتوثی با فضا برقرار شد
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران