Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:18:37 GMT

عزاداری علمداران حسینی در آستارا

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۷۱۹۹

عزاداری علمداران حسینی در آستارا

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علمداران حسینی، عصر سه شنبه با علم ها و پرچم های منقش به نام های امام حسین و حضرت عباس (ع)، از میدان شهید مورخی خیابان فارابی تا مقابل مسجد جامع خیابان امام خمینی (ره) آستارا حرکت کردند.

جوانان پرشور حسینی عشق و ارادت خود به خاندان اهل بیت (ع) را به نمایش گذاشتند و توزیع احسان و نذورات مردمی، حال و هوای خاصی به این برنامه معنوی بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا در حاشیه این اجتماع گفت: جوانان ۱۰ هیات مذهبی با برپایی دسته های عزا به خیابان ها آمدند و مداحی و سینه زنی از بخش های متنوع این آئین است.

حجت الاسلام ابراهیم حاتمی افزود: حفظ و انتقال مکتب و فرهنگ عاشورا به نسل جوان ضروری است و بسیاری از هیات ها و تکایای مذهبی در دهه دوم ماه محرم، با همان شور و حال دهه نخست عزاداری می کنند. 

وی اظهار کرد: هر عزادار به اندازه ظرفیت خود از برکات ماه محرم بهره مند می شود و احسان و نذورات مردم در دهه دوم محرم نیز، باید به درستی مدیریت و برای نیازمندان صرف شود. 

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۸۷ مسجد و حدود یکصد هیات مذهبی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. 

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا محرم ۹۸ هیأت عزاداری دسته گردانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین بنای مذهبی ایرانیان + فیلم

زیگورات بنایی است که در گذشته برای عبادت و نیایش پروردگار ساخته می‌شده است. بزرگترین و سالم‌ترین زیگورات به جای مانده در جهان، زیگورات چغازنبیل است. این نیایشگاه باستانی حدود ۱۲۵۰ سال پیش از میلاد مسیح در تمدن ایلام ساخته شده است. در ویدئوی زیر تصاویری از این بنای باستانی را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • ببینید | نخستین بنای مذهبی ایرانیان
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • نخستین بنای مذهبی ایرانیان + فیلم