Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@07:48:26 GMT

عربستان سعودی از کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت خبر داد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۹۰۷۱

عربستان سعودی از کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، در پی حمله پهپادی ارتش و کمیته مردمی یمن به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو در استانهای «بقیق» و «هجره خریص» عربستان و بروز آتش سوزی گسترده در این تأسیسات، مقامات سعودی تأیید کردند که میزان تولید نفت این کشور ۵۰ درصد کاهش یافت.

پیش از این نیز خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مرتبط با ریاض گزارش داد که تولید و صادرات نفت عربستان در نتیجه حمله های پهپادی صورت گرفته از سوی نیروهای یمنی دچار اختلال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط سه منبع نزدیک به عربستان سعودی اعلام کردند که در نتیجه این حمله پهپادی موفق نیروهای یمنی علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی، روزانه ۵ میلیون بشکه نفت تولیدی این کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد که این میزان نیمی از تولیدات روزانه نفت عربستان را تشکیل می دهد

در همین ارتباط، وزارت کشور عربستان با تائید این حمله اعلام کرد: «بامداد امروز (شنبه) دو آتش‌سوزی در تاسیسات نفتی در استان «بقیق» و «هجره خریص» به وقوع پیوست که این دو آتش‌سوزی در نتیجه هدف قرار گرفتن شرکت آرامکو به وسیله پهپاد اتفاق افتاده است».

همچنین «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن چند ساعت پس از این حملات ضمن تائید بزرگترین حمله به تاسیسات نفتی در دورترین نقطه شرقی عربستان، از ادامه این حملات در صورت تداوم جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن خبر داد.

کد خبر 4718315

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت نفت آرامکو عربستان عربستان سعودی حملات پهپادی کاهش تولید نفت ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی ایران عراق فلسطین نتانیاهو دونالد ترامپ عربستان سعودی سوریه روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن ترکیه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در شمال مکه مکرمه

بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

.

.

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت