Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@06:51:24 GMT

جزئیات قرار داد توسعه میدان گازی بلال

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۹۴۲۲

جزئیات قرار داد توسعه میدان گازی بلال

معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما جزئیات قرار داد توسعه میدان گازی بلال را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «رضا دهقان» شب گذشته (شنبه 23 شهریور) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره جزئیات قرارداد توسعه میدان گازی بلال با بیان اینکه رویکرد ما در میادین مختلف توسعه‌ای است، گفت: به طور مثال در غرب کارون برداشت نفت خام داریم و هدف گذاری‌های کوتاه و بلند مدت در این باره مدنظر داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت با اظهار رضایت در مقوله برداشت از بخش‌های مختلف و به ویژه غرب کارون گفت: برای اینکه بتوانیم در مسیر رقابت باقی بمانیم باید رویکرد توسعه‌ای خود را حفظ و تقویت کنیم.


وی با بیان اینکه مشترک بودن میدان، اقتصاد میدان و پیچیدگی‌های فنی آن از نکات قابل توجه در بررسی هر میدان است، افزود: برای هریک از این میادین برنامه مشخصی در نظر داریم به این ترتیب که حداکثر تا دوسال آینده باید میادین مشترک تعیین تکلیف شوند به این معنی که قراردادها، نحوه توسعه و فعالیت اجرایی میدان‌های غیرفعال از سر گرفته شوند.

 
معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت درباره میدان فروزان در اشتراک با عربستان سعودی گفت: برای این میدان طرح (ای پی سی) تعریف کرده ایم که این طرح مهندسی، خرید تجهیزات و اجرا را شامل می شود.


دهقان با تاکید بر اینکه ظرفیت تولید گاز در فاز اول میدان بلال حدود یک میلیارد فوت مکعب در روز است، افزود: میدان بلال جزء میادین مشترک گازی کشور بوده، بنابراین توسعه آن در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار دارد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر ماه محرم عزاداری محرم عاشورا عاشورای حسینی مسجد اربعین حسینی نماز جمعه خطبه های نماز جمعه میدان گازی بلال نفت و گاز نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از وصل‌شدن آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام این خبر، گفت: از مجموع 300 روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها 28 روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی افزود: خوش‌بختانه طی 24 ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید 43هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت 28روستای باقی‌مانده، با استقرار 15 دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود
  • بازارهای روز در شهرکرد منظریه ایجاد می‌شود