Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:58:26 GMT

دانشگاه‌ها به ۷۰ هزار خوابگاه جدید نیاز دارند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۹۷۵۸

دانشگاه‌ها به ۷۰ هزار خوابگاه جدید نیاز دارند

«مجتبی صدیقی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش اظهار داشت: دانشگاه های کشور به دلیل ظرفیت کم برای اسکان تعداد بیشتری از دانشجویان در خوابگاه ها پاسخگوی درخواست ها نیست.
رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: این افزایش ظرفیت با همکاری بنیاد ۱۵ خرداد و خیرین برای ساخت خوابگاه جدید با وام بانکی و پرداخت سود توسط صندوق رفاه دانشجویان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صدیقی با اعلام خبر افزایش تعداد خوابگاه ها تصریح کرد: ۲۷ خوابگاه موافقت اصولی برای دریافت وام ساخت خوابگاه از صندوق رفاه دانشجویان دریافت کرده اند و این صندوق سود وام ها را می پردازد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در نهایت در مدت چند سال آینده مشکل کمبود خوابگاه دانشجویان برطرف می شود.
در سال تحصیلی جدید ۶۰ هزار خوابگاه با ظرفیت ۱۲ هزار نفر، دانشجویان را اسکان می دهد و در زمان حاضر هزار و ۳۶۰ خوابگاه به ارائه خدمات رفاهی می پردازند.
با این حال، در ابتدای سال تحصیلی جدید حدود ۲۵۰ هزار دانشجو معادل ۴۰ درصد کل ظرفیت دوره روزانه درخواست اسکان خوابگاه دارند و بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از کل ظرفیت خوابگاه ها، درخواست برای اسکان وجود دارد که در یک دانشگاه کمتر و برای دانشگاهی دیگر بیشتر است./

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری خوابگاه دانشجویی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا + فیلم

دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا نیز به جمع تظاهرات کنندگان علیه رژیم صهیونیستی پیوستند، همچنین نیروهای امنیتی آمریکا درگیری شدیدی با دانشجویان دانشگاه تگزاس شهر آستین که در حمایت از غزه تجمع کرده بودند داشتند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا + فیلم
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • شاید مهندس امنیت اطلاعات  
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند