Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالار قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیش بینی افزایش ۲۰ هزار نفری جمعیت دانش آموزان البرزی در سال تحصیلی، گفت: با تحقق این مهم تعداد دانش آموزی استان به ۴۸۰ هزار نفر می رسد.

وی اضافه کرد: افزایش جمعیت دانش آموزان مربوط به بالارفتن آمار دوره ابتدایی به ویژه پایه اول است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: از سه ماه گذشته تاکنون برنامه ریزی های لازم برای بازگشایی مدارس انجام و جلسات متعدد و کارگروه های مختلف برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با اشاره به برگزاری جلسه با شهرداری های استان از جمله شهرداری کرج برای اتخاذ تمهیدات ویژه بازگشایی مدارس، افزود: نشستی نیز با حضور معاون عمرانی استانداری البرز برای برنامه ریزی و پیاده سازی اقدامات مختلف از جمله آماده سازی مدارس برگزار شده است.

وی با اشاره به آماده سازی ۱۶۰ کلاس درس جدید برای سال تحصیلی جدید، گفت: این تعداد کلاس های درس جدید در قالب مدارس نوساز تحویل سیستم آموزش و پرورش البرز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر اینکه ساماندهی نیروی انسانی از جمله معلمان انجام شده و ابلاغ ها در این خصوص تقریبا صادر شده است، افزود: آخرین جلسه شورای آموزش و پروش  نیز در همین هفته پایانی شهریور و قبل از بازگشایی مدارس برگزار می شود که در آن جلسه برنامه های سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ ارائه خواهد شد.

قاسمی با اشاره به اینکه در روز سی و یکم شهریورماه (جشن شکوفه ها) برنامه ای نمادین برای ورود کلاس اولی ها به مدارس خواهیم داشت، گفت: در اول مهر و روز بازگشایی مدارس نیز آغاز سال تحصیلی را در یکی از دبیرستان های استان با حضور مسئولان شروع می کنیم و زنگ شروع سال تحصیلی نواخته می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: محوریت اجرای برنامه ها در سال تحصیلی جدید پیرامون مباحث سند تحول بنیادین است که باید اجرایی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر اینکه امسال شعار اصلی ما نشاط تربیتی در مدارس و ارتقاء مدیریتی است، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که با رویکرد مدرسه محوری برنامه های سال تحصیلی جدید را پیش ببریم.

قاسمی در بخش دیگری در خصوص مدیریت نیروی انسانی و تلاش برای جبران کمبود معلمان در سال تحصیلی پیش رو گفت که این قضیه در چند ماه گذشته مدیریت شده است و افزود: بخشی از این کمبود معلم را از طریق دانشگاه فرهنگیان حل کرده ایم، بخشی دیگر نیز با برگزاری آزمون سراسری ماده ۲۸ جبران شده و تعدادی دیگر از طریق مکانیزم های توافق شده با وزارت آموزش و پرورش تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه به یقین امسال کلاس درسی در البرز بدون معلم نخواهد ماند، گفت: خط قرمز ما همین است که کار را به گونه ای پیش ببریم که در خصوص حضور معلم در کلاس درس به مشکلی برنخوریم.

کد خبر 4718415

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش البرز سال تحصیلی جدید شهرداری کرج استانداری البرز جشن شکوفه ها شهرستان کرج مهر ماه محرم قزوین بوشهر مراسم عزاداری شیراز عاشورا ایلام شهرکرد اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان صبح دوشنبه در آئین، افتتاح دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در شهرک بهاران این شهر افتتاح ضمن تبریک هفته بزرگ‌داشت مقام معلم، اظهار کرد: ارج نهادن به مقام معلم وظیفه همیشگی ماست چرا که پیشرفت و اعتلای جامعه در سایه‌سار آموزش محبت‌آمیز معلم محقق شده است.

ابراهیم مرادی خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه مدرسه‌سازی دل بزرگ می‌خواهد و در عین حال نیازمند صبر است، توصیه کرد: دانش‌آموزان این کانون پیشرفت محله را به عنوان امانت حفظ کرده و در نگهداری مطلوب آن کوشا باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به بیان اطلاعاتی در خصوص مدرسه مرحوم شاویسی پرداخت و گفت: این مدرسه با مساحت ۴۲۰ متر مربع و با اعتبار ۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان افزود: اعتبار ساخت این مدرسه از سوی خانواده مرحوم حبیب اله شاه ویسی و اعتبارات نوسازی مدارس استان تأمین شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، نیز ضمن خیر مقدم خدمت مهمانان و مدعوین، درخصوص این رویداد مهم بیان کرد: کار خیّرین مدرسه ساز الگویی برای دانش آموزان و احداث این مدرسه توسط خانم کاکاخانی گواهی بر عمل خیرخواهانه و انسان دوستانه این بانوی نیک‌اندیش است.

محمدسعید کنعانی افزود: ساخت این آموزشگاه شرایطی را فراهم کرد است تا دانش آموزان در فاصله نزدیکی از محل زندگی خود به تحصیل بپردازند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برکات حضور و فعالیت خیرین مدرسه ساز در استان، به کمبود فضاهای آموزشی در ناحیه پرداخت و اظهار داشت: افزایش جمعیت دانش آموزان و بافت قدیمی آموزشگاه‌های غیر قابل استفاده، نیاز به حمایت‌های اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و مشارکت بیشتر خیرین را بیش از پیش کرده است.

گفتنی است؛ سرود دسته جمعی توسط دانش آموزان آموزشگاه و اجرای دکلمه از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاح بود.

در پایان برنامه نیز از خانواده خیر مدرسه‌ساز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6097838

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • مشق الفبای زندگی در آغوشی شاید مهربان‌تر از مادر
  • چالش کلاس‌های پرتراکم؛ از سردرگمی تا توقعات نابجا از معلمان
  • چالش کلاس‌های پرتراکم؛ از سردرگمی تا توقعات نابه‌جا از معلمان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران