Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن گفت: در حال حاضر من به شخصه شاهد هستم که خودروسازها به هیچ عنوان از رنک A کیفیت پایین‌تر نمی‌آیند، پس اینکه حوادث جاده‌ای و تلفات را به گردن کیفیت خودرو بیندازیم آدرس غلط دادن است در حالیکه سهم عدم رعایت استاندارد جاده‌ای و اصول مهندسی خیلی بیشتر است.
آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص ارتقا کیفیت خودرو و قطعات آن گفت: قطعه‌سازان ایرانی همان‌هایی هستند که برای لوگان، ال 90، زانتیا، پژو 301 و پژو 2008 قطعه تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالان این حوزه توانستند قرارداد‌های زیادی با کمپانی‌های معروفی همچون رنو، پژو و سیتروئن امضا کنند و تبدیل به صادرکننده شوند.
وی ادامه داد: حالا با این تفاصیل اینکه قطعه‌سازان را متهم به کار بی‌کیفیت کنیم و توان آنها را زیر سوال ببریم نوعی خودزنی است.
محبی‌نژاد با بیان اینکه قطعه‌سازان تابع سفارش خودروسازها هستند، گفت: تکنولوژی و قطعاتی که در دینام پراید به کار رفته به طور حتم با تکنولوژی ال 90 یا زانتیا تفاوت دارد و بالطبع قیمت آن گرانتر است. قطعه‌سازان ایرانی توان خودشان را نشان دادند که می‌توانند در چهارچوب استانداردهای بین‌المللی فعالیت کنند، بنابراین در این موضوع نوع سفارش مشخص کننده است. وقتی یک خودروساز سفارش قطعه با کیفیت خاص مورد نظر خود را می‌دهد و اعلام می‌کند که حاضر به پرداخت این مقدار هزینه هستند، قطعه‌ساز چاره‌ای جز تولید آن سفارش ندارد زیرا در نهایت مسئول کیفیت قطعات خودروساز است و آنها باید به نهادهای نظارتی پاسخگو باشند.
محبی‌نژاد با اشاره به نحوه محاسبه قیمت خودرو گفت: فقط در ایران، قیمت قطعات از قیمت فروش خودرو محاسبه می‌شود چون قیمت‌گذاری دستوری است در حالیکه در تمام دنیا قیمت یک کالا اعم از خودرو یا هر کالای دیگر از جمع نهاده‌های تولید مشخص می‌شود اما اینجا ابتدا قیمت خودرو مشخص می‌شود بعد خودروساز باید محاسبه کند که برای این 13 هزار قطعه منفصله چقدر باید هزینه کند. ضمن آنکه در برخی از قطعات مانند رینگ به علت حساسیت بالا اصلا نمی‌توان کالای بی‌کیفیت استفاده کرد اما در قطعه‌ای مانند صندلی، می‌شود تغییر کیفیت داد البته تغییر کیفیت الزاما به معنی کیفیت پایین نیست.
وی تصریح کرد: در حال حاضر من به شخصه شاهد هستم که خودروسازها به هیچ عنوان از رنک A کیفیت پایین‌تر نمی‌آیند، پس اینکه حوادث جاده‌ای و تلفات را به گردن کیفیت خودرو بیندازیم آدرس غلط دادن است در حالیکه سهم عدم رعایت استاندارد جاده‌ای و اصول مهندسی خیلی بیشتر است.
وی افزود:به طور مثال در قطعات صداگیر و ایزولاسیون برای خودروی پراید که 30 میلیون قیمت کارخانه‌ای است با خودرو پژو 207 که نزدیک به 100 میلیون است تفاوت وجود دارد.
دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن خاطرنشان ساخت: اگر می‌خواهیم بحث کیفیت قطعات حل شود باید قیمت هر خودرو بر اساس قیمت تمام شده مواد اولیه مصرفی محاسبه شود، قیمت‌گذاری دستوری آفت این صنعت است، هر چند نمی‌توان منکر عواملی مانند بهره‌وری پایین و ضعف مدیریت شد. برچسب ها: استانداردجاده ، خودرو ، قطعه سازان ، مد

منبع: خرداد

کلیدواژه: خودرو قطعه سازان مد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی

تین نیوز

عضو اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران ضمن اشاره به موضوع تغییر تعرفه های گمرکی و عدم تخصیص ارز، این موارد را مشکلات روزمره تجار و فعالان بخش خصوصی دانسته و تاکید کرد: امروز بازرگانان و فعالان اقتصادی چالش های فراوانی دارند که یکی از آن ها پیش بینی ناپذیری فضای کلان اقتصادی و کوتاه مدت بودن سیاست گذاری های اقتصادی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدمجید سادات خوانساری ضمن اشاره به افزایش نرخ تعرفه های گمرکی گفت: نرخ تعرفه گمرکی قطعات یدکی خودرو پرمصرف تا ۵۱ درصد افزایش یافته و حجم واردات آن نیز قابل توجه است، همانطور که می دانید ۸۰ درصد قطعات در بازار لوازم یدکی خودرو وارداتی بوده و تنها دلیل این موضوع هم کسب درآمد بیشتر از واردات این قطعات است که پیش بینی ما این است که با اعمال این تعرفه های قطعات پرمصرف خودرو رشد را به دنبال خواهد داشت.

سادات خوانساری ضمن اشاره به تفاوت نگاه مسئولان به واردات و تامین کننده خط تولید خودروساز و بازار لوازم یدکی خودرو گفت: متاسفانه تصویر غلط مسئولان در جهت حمایت از تولیدکنندگان خودرو داخلی و حمایت از تولید داخلی که باعث رانت در این بخش شده است؛ از سوی دیگر، امروزه شاهد کیفیت پایین خدمات پس از فروش این تولیدکنندگان هستیم و اگر زنجیره تامین در بخش بازرگانی بخش خصوص نباشد، بسیاری از مصرف کنندگان دچار مشکل خواهند شد.

وی افزود: خوشبختانه امروز اعضای صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران سهم بزرگی از تامین قطعات یدکی خودرو را برعهده دارند؛ اما متاسفانه با رانت های متعددی که در اثر این تصویر غلط شکل گرفته فعال بخش خصوصی را در فشار قرار داده و منجر به انحصار کالا در بازار در آینده خواهد شد.

سادات خوانساری ضمن اشاره به موضوع تغییر تعرفه های گمرکی و عدم تخصیص ارز، این موارد را مشکلات روزمره تجار و فعالان بخش خصوصی دانسته و تاکید کرد: امروز بازرگانان و فعالان اقتصادی چالش های فراوانی دارند که یکی از آن ها پیش بینی ناپذیری فضای کلان اقتصادی و کوتاه مدت بودن سیاست گذاری های اقتصادی است که توان تحلیل بلندمدت را از فعالان بخش خصوصی سلب کرده و در مورد ابتدایی ترین الزامات در کسب و کار و برنامه ریزی و تدوین استراتژی به سختی ممکن است. تغییرات قیمت مواداولیه و محصولات و همچنین بی ثباتی سیاست ها، قوانین، مقررات و رویه های اجرایی در فضای کسب و کار از بزرگ ترین موانع پیش رو فعالان بخش خصوصی است.

این فعال بخش خصوصی دلیل نگاه خاص به موضوع ارز و همچنین نرخ آزاد ارز را تفاوت بین نرخ ارز رسمی و بازار آزاد دانسته که رانت های متعددی را برای برخی ایجاد کرد و گفت: مسئولان نیز برای جلوگیری از سو استفاده بیشتر از این تفاوت نرخ ارز وادار به صدور بیش از ۱۷۰۰ بخشنامه و آئین نامه در مدت تنها پنج سال کرده است که این خود نشانه تصمیم های غلط متعدد و ایجاد بروکراسی های اداری متعدد برای بازرگان در فرآیند تخصیص ارز کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • قدرتنمایی بزرگترین عضو خانواده تیگو در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ /عکس
  • قیمت ماکارونی سر به فلک کشید!
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!