Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@23:32:11 GMT

همه خیریه شدیم

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۰۹۶۱

همه خیریه شدیم

این روزها در شبکه‌های اجتماعی خیلی‌ها به بهانه آغاز سال تحصیلی برای تهیه لوازم‌التحریر و کیف‌وکفش و روپوش برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت کمک جمع می‌کنند. کاری که از طرف خیلی‌ها مورد قبول است اما بعضی‌ها هم با این شیوه کمک کردن مخالفند. یگانه خدامی

اسماعیل آذری‌نژاد روحانی که با قصه‌خوانی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شده و فالوورهای زیادی هم در اینستاگرام و توئیتر دارد دیروز درباره این موضوع نوشت: «در اینستاگرام برخی شاخ‌ها، رفتن سیستان و بلوچستان کودکان را به صف می‌کنند؛ لوازم‌التحریر، کیف و لباس می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خدا بچه‌ها را گدا می‌کنید. تحقیر و توزیع فقر است. به آموزش‌و‌پرورش تحویل بدید تا به بچه‌ها در راستای یک فعالیت و تلاش هدیه دهند، عنوان کمک نباشه.»
این توئیت دیروز خیلی مورد توجه قرار گرفت و کاربران زیادی درباره‌اش اظهارنظر کردند. بعضی از آنها موافق این دیدگاه بودند و آن را تأیید می‌کردند و بعضی‌ها هم از بی‌اعتمادی به نهادهایی می‌نوشتند که متولی کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت هستند. به این بهانه درباره حریم خصوصی کودکان و به اشتراک گذاشتن عکس از آنها در شبکه‌های اجتماعی هم پرداخته می‌شد. این بحث هم در کامنت‌های توئیت اسماعیل آذری‌نژاد ادامه داشت و بعضی هم درباره‌اش توئیت می‌زدند: حسین: «بسیاری از خیرین یا سمن‌ها به آموزش‌و‌پرورش اعتماد ندارند.... باید راه درست توزیع این کمک‌ها را به آنها آموزش داد یا اینکه افراد معتمدی در آموزش‌و‌پرورش باشند که مردم بدانند این کمک‌ها حیف و میل نمی‌شود یا به دست افراد مورد نظر می‌رسد»، علی سیستانی: «چی بگیم وقتی دنبال دیده شدن هستن؟!»، تبسم: «اینها وظایف سمن‌هاست نه آموزش‌و‌پرورش، خب تحویل سمن‌ها بدن اونها تو این زمینه آموزش دیده هم هستن. نمى‌فهمم واقعاً ٤ نفر که تو اینستاگرام مشهور شدن چرا باید به خودشون این حق رو بدن که این شوها رو راه بندازن و بدتر از اون مردم چرا همراهى مى‌کنن؟»، میلاد گرگین: «گدا پرورى، این دقیقاً مشکلیست که خیریه‌ها مى‌کنند. بشدت خطرناک هست. مظلوم جلوه دادن و محق دونستن بر اینکه ما باید چیزهایى بهمون اعطا بشه. تراژدیى که از جنایت هم مى‌تونه وخیم‌تر باشه. کسى چیزى نداره، خب خیرین مى‌دن، اما خیرى مى‌تونه به افراد بگه، حقوق‌تون رو چطور مى‌تونید طلب کنید؟»، وکیل‌المحاکم: «اگه وضع مالی اهالی روستاهای سیستان و بلوچستان را ببینید متوجه می‌شید که از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی بی‌بهره‌اند و واقعاً مستحق هر نوع کمک با هر عنوانی هستند.»، تیچر: «آموزش‌وپرورش تا بخواهد کلاس‌ها را به‌طور کامل دایر کنه حداقل 15 تا 20 روز طول می‌کشه ولی اینجوری که توزیع بشه بچه‌ها با خوشحالی و با لوازم تازه می‌رن سرکلاس حاضر می‌شند. این خیلی بهتره تا اینکه با شرم و حیا بدون ملزومات مدرسه برن کلاس که آیا آموزش‌و‌پرورش براساس یک برنامه‌ریزی بخواد به داد بچه‌ها برسه.»، راضی: «همه دارن برای دانش‌آموزان کم‌بضاعت لوازم‌التحریر میخرن و پول جمع می‌کنن. شور این کار رو در آوردید به کنار ولی بچه‌ای که مدرسه می‌ره دفتر سیمی صدبرگ یا مدادرنگی ۳۶ رنگ براش نون و آب می‌شه؟ می‌تونه شکمش رو با اینا سیر کنه یا اگه مریض شده جای دوا و دکترش رو می‌گیره؟»، مری: «همه شدن خیریه سر خود. هر روز ‌5 نفر استوری می‌ذارن که امسالم مثل هر سال (!) قصد دارم برای بچه‌های بی‌بضاعت لوازم‌التحریر بخرم، پول بدید به من. واقعاً همه چی رو به ابتذال کشوندیم»، حسین: «همونطور که تحقیر انسان‌های نیازمند کار درستی نیست، تحقیر آدم‌هایی که به هر شکل قدمی برمی‌دارند هم با عنوان «شاخ» درست نیست»، الهام یوسفیان: «بچه بدون کفش و کوله، هنوز ممکنه زندگی سالمی داشته باشه ولی کودکی که عزت نفسش پایمال بشه و در حال گرفتن صدقه ازش فیلم و عکس بگیرن و در فضای مجازی منتشر کنن، روانش نابود می‌شه. متأسفانه هیچ نهادی برای نظارت مؤثر و برخورد با نقض حقوق کودک توی کشور ما فعال نیست.»

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن

ایسنا/همدان فرماندار رزن از پیش بینی ۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه عمرانی آموزش و پرورش این شهرستان در سال جاری خبر داد.

علی اصغر غفاری آثار پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار کرد:برای حوزه آموزش و پروش شهرستان رزن اعتباری افزون بر ۵۲ میلیارد تومان در حوزه عمرانی پیش بینی شده که این میزان اعتبار برای ساخت مدارس فاطمیه رزن و  مدرسه روستای ملابداغ و سایر پروژه‌های حوزه آموزش و پرورش هزینه خواهد شد و باید در این رابطه نوسازی مدارس پیگیری تخصیص اعتبارات پیش بینی شده  برای تکمیل این پروژه ها را داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در شهرستان رزن  از رشته های مختلف تحصیلی تعداد ۱۰۴۱ نفر  در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند که در این رابطه ۱۴۰ نفر عوامل اجرایی فرایند برگزاری آزمون سراسری شهرستان را بر عهده دارند.

غفاری آثار با اشاره به در پیش رو بودن هفته تجلیل از مقام شامخ معلم گفت: با توجه به عملکرد بسیار خوب معلمان  در حوزه تعلیم و تربیت شهرستان، حتما مسئولین همکاری لازم را با آموزش و پرورش برای هرچه بهتر برگزار شدن هفته تجلیل از مقام شامخ معلم داشته باشند.

وی  در ادامه خواستار نگاه ویژه آموزش و پرورش نسبت به حرفه و  مهارت آموزی دانش آموزان شد و تصریح کرد: بازدید دانش آموزان رزنی از واحدهای موجود شهرک صنعتی رزن از نقش موثری در آشنایی  آنان با حرفه های مختلف و هدایت آنان به سمت مهارت و حرفه آموزی برخوردار خواهد بود.

وی  همچنین با تاکید بر ارتقاء سواد رسانه‌ای دانش آموزان توسط آموزش و پرورش گفت: آموزش سواد رسانه‌ای توسط آموزش و پرورش به دانش آموزان تاثیر بسزایی در آشنایی این قشر مهم جامعه با واقعیت های فضای مجازی و استفاده صحیح آنان از این فضا دارد.

امام جمعه رزن هم در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش جزو ارکان اصلی هر جامعه است که بقاء، دوام و پیشرفت آن به کیفیت تعلیم و تربیت بستگی دارد، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب و حاصل خون شهدا، تحول عظیم در نظام آموزشی و دستگاه تعلیم و تربیت بود که باید با توجه به آموزه‌های دینی، معنوی و تربیتی، این مهم حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر منصوری افزود: تربیت نسل آینده انقلاب و سکان‌داران نظام اسلامی توسط جامعه فرهیخته فرهنگیان در آموزش و پرورش رقم می‌خورد و در همین رابطه مدارس، اساس و پایه تزکیه و تعلیم هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رزن هم از برگزاری امتحان نهایی برای سه پایه متوسطه نظری با ۱۲۰۰ نفر  دانش آموز خبر داد و گفت: برای برگزاری هر چه بهتر آزمون نهایی نیازمند حمایت بیشتر مسئولین هستیم.

پرویز علی بنده لو افزود: با تلاش های دانش آموزان و همت فرهنگیان شهرستان رزن، این شهرستان از بین  ۷۲۸ منطقه و شهرستان در کشور رتبه  ۲۶ کشور و اول استانی در قبولی امتحانات نهایی و میانگین نمرات را در سال گذشته کسب کرده است.

وی خاطرنشان‌کرد: در هفته معلم، مسئولین در مدارس حاضر شده و از زحمات معلمان عزیز تجلیل خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد