Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» محمدجواد ابطحی،  با اشاره به دریافت شهریه‌های نجومی در برخی از مدارس غیردولتی، اظهار داشت: در ابتدا ذکر این نکته حائزاهمیت است که نمی‌توان گفت که همه مدارس غیردولتی شهریه نجومی دریافت می‌کنند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات ما، صرفا ۵ درصد از مدارس غیردولتی به ویژه در کلانشهرها مقررات را در زمینه دریافت شهریه رعایت نمی‌کنند اما دیگر مدارس مقررات را در این زمینه رعایت می‌کنند و حتی برخی از مدارس غیردولتی وضعیت مالی خوبی ندارند و به دلیل عدم جذب دانش آموز در حال تعطیلی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو ناظر مجلس بر شورای سیاست‌گذاری،  برنامه‌ریزی و نظارت بر مدارس غیردولتی، با تاکید بر اینکه بین مدارس غیردولتی توازن کافی وجود ندارد و باید عدالت آموزشی میان آنان رعایت شود، تصریح کرد: بنده اخیرا جلسه‌ای با معاون وزیر آموزش و پرورش داشتم و این موضوع را مطرح کردم و قرار شد که با مدیران مدارس لاکچری برخورد شود.   

ابطحی با بیان اینکه نکته قابل توجه آن است که این مدارس علی رغم دریافت شهریه‌های نجومی، به معلمان خود حقوق های بسیار کمی پرداخت می کنند، تصریح کرد: درآمد مدارس لاکچری میلیاردی است و در واقع در این مدارس هم به خانواده‌ها و هم به معلمان ظلم می شود و صرفا عده ای خاص از این قضیه سود می برند که باید با آنان برخورد جدی شود.

وی با تأکید بر اینکه باید بر شهریه مدارس غیردولتی نظارت بیشتری صورت گیرد، گفت: این موضوع جزء اختیارات وزارت آموزش و پرورش است اما در صورتی که گزارشی به مجلس درباره تخلف مدارس در دریافت شهریه از والدین واصل شود، قطعا به آن ورود کرده و با متخلفان برخورد جدی می‌کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: مدیران این مدارس به بهانه ارائه امکاناتی چون کلاس‌های فوق برنامه، آموزش زبان دوم و سفر دانش آموزان به تور اروپا از خانواده‌های آنان شهریه های کلان دریافت می کنند.

ابطحی با بیان اینکه سود مدارس لاکچری فقط به جیب مدیر و هیئت امنای مدارس می‌رود، گفت: قطعا مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات به موضوع شهریه های نجومی مدارس ورود جدی می کنند چرا که هیچ دلیلی ندارد که برخلاف قانون چنین شهریه هایی از خانواده ها دریافت شود و در مقابل معلمان این مدارس حقوق چندانی دریافت نکنند و امنیت شغلی نداشته باشند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مدارس لاکچری نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر رسانه سپاه از موج برخورد با دلالان فوتبال

دور جدید برخورد با افراد متخلف در فوتبال ایران و دلال‌ها آغاز شده و بر این اساس اقداماتی در حال انجام است.

به گزارش تابناک ورزشی، تسنیم نوشت؛ یکی از مشکلات اساسی فوتبال ایران جولان برخی مدیربرنامه‌ها و دلال‌هاست و هر چه به شروع فصل نقل‌وانتقالات نزدیک می‌شویم اتفاقات عجیب‌تر و بدتری رخ می‌دهد.

اکنون خبر رسیده که دور جدید برخورد با دلال‌ها و مدیران برنامه متخلف آغاز شده است. در واقع مجموعه اقداماتی برای ساماندهی مدیران برنامه در فوتبال ایران در حال اجراست تا از آشفته‌ بازاری که هر سال شاهد آن هستیم تا حد امکان کاسته شود. شنیده می‌شود از جمله این اقدامات محرومیت و تعلیق تعدادی از دلال‌ها و مدیران برنامه متخلف خواهد بود که از فصل نقل‌وانتقالات پیش‌رو آغاز خواهد شد.

فصل نقل‌وانتقالات بعد از پایان فصل جاری و در تابستان شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • خبر رسانه سپاه از موج برخورد با دلالان فوتبال
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • برخورد با مدارس فوتبال فاقد مجوز در یزد
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • با مدارس فوتبال فاقد مجوز برخورد می‌شود
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان