Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:32:11 GMT

باغداران ازبرداشت زیتون جهت کنسرو خودداری کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۱۴۳۳

باغداران ازبرداشت زیتون جهت کنسرو خودداری کنند

مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز برداشت زیتون در کشور در حدود ۲ روز اخیر، اظهارداشت: مبنای کنترل قیمت ها بحث عرضه و تقاضاست در همین زمینه دو پیشنهاد را به تولیدکنندگان ارائه می کنیم که می تواند در جهت حفظ تعادل بازار سودمند باشد بنابراین از تولیدکنندگان می خواهیم از برداشت شتاب زده محصول برای کنسرو اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه هدف اصلی در تولید زیتون، تامین روغن زیتون مورد نیاز کشور و کاهش وابستگی به واردات در این زمینه است، گفت: پیش بینی قیمت روغن زیتون برای سالجاری بین ۴۰ تا ۵۰ هزارتومان است و تا آخر هفته جاری این نرخ نهایی می شود و کارخانجات روغن کشی قیمت نهایی را اعلام و براساس آن روغن را از تولیدکنندگان خریداری می کنند.

به گفته این فعال بخش خصوصی در این صورت هرکیلوگرم زیتون از تولیدکننده به قیمت ۸ تا ۹ هزارتومان خریداری می شود اما قیمت زیتون کنسروی از این نرخ کمتر است.

رئیس شورای ملی زیتون با اشاره به اینکه از تولیدکنندگان درخواست می کنیم صبر کنند تا زیتون ها به مرحله روغن کشی برسند، افزود: در این شرایط باید ۵۰ درصد میوه زیتون به رنگ بنفش درآمده باشد و حدود ۲۰ روز تا یکماه آینده این اتفاق می افتد.

عباسی ادامه داد: اگر هم تولیدکنندگان برداشت را به صورت کنسروی انجام می دهند فرآوری محصول را خودشان انجام دهند یا اینکه در شهرک صنعتی که واحدهای فرآوری به صورت اجرتی کار فرآوری را برای آنان انجام می دهند، استفاده کنند که این واحدها محصول فرآوری شده را هم تا ۳۰ مراد ۹۹ برای تولیدکنندگان نگهداری می کنند.

کد خبر 4717993

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای ملی زیتون مهدی عباسی زیتون روغن زیتون قیمت دلار بانک مرکزی ایران بورس جنگ تجاری بازار سهام صادرات غیرنفتی دلار ایالات متحده آمریکا قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو سازمان امور مالیاتی مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس

فلسطینی‌ها قرار بود بعد از دیدن خون عزیزان خود به ترک غزه فکر کنند. آب و برق و گاز و غذا هم قطع شد و خانه‌هایشان ویران شد اما نرفتند.

رژیم کودک‌کش و جنایت‌کار صهیونیستی دیگر نمی‌داند برای پیش‌برد اهدافش چه کند.

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس