Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار امیرعلی حاجی‌‌زاده فرمانده هوافضای سپاه در خصوص سرنگونی پهپاد آمریکایی اظهار داشت: لاشه پهپاد جاسوسی آمریکا را توسط قایق‌هایی توانستیم منتقل کنیم.

وی افزود: امروز از نزدیک ملاحظه می‌کنید که بخش‌های مختلف این هواپیما که گویای این است که به فضای سرزمینی ما این هواپیما جاسوسی تجاوز کرده و اکنون قطعات آن در اختیار ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده هوافضای سپاه ادامه داد: همان‌طور که در گذشته هم نیروهای مسلح نشان دادند و تجربه ملت ایران است امنیت ملی ما خط قرمز ما است و ما اجازه نمی‌دهیم سرزمین‌مان جولانگاه کشورهای فرامنطقه‌ای و دشمن باشد.

حاجی‌‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: طبیعتاً در این دور هم به این هواپیما در دو مرحله چندین بار اخطار دادیم یعنی این هواپیما سیستم‌هایی دارد که زمانی که تماس گرفته می‌شود این اطلاعات را به ایستگاه‌های مرکزی خود مخابره می‌کند اما متأسفانه پاسخ ندادند.

وی در همین رابطه افزود: آخرین بار هم ما توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (قرارگاه پدافند) ساعت 03:55 به آن اخطار دادیم و زمانی که از نزدیک شدن به آب‌های ما صرفنظر نکردند و دور نشدند ساعت 04:05 مجبور شدیم آن را سرنگون کنیم.

لاشه پهپاد جاسوسی آمریکای که در سحرگاه روز گذشته (۳۰ خرداد) پس از تجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران با آتش سامانه پدافندی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شده بود به نمایش درآمد.

پهپاد جاسوسی «گلوبال‌هاوک» در ساعت ۱۴ دقیقه بامداد روزگذشته (۳۰ خرداد) از پایگاه هوایی الظفره امارات به پرواز درآمده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد.

این هواپیمای بدون سرنشین، در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، مشغول جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی می‌شود.

در نهایت، در ساعت ۰۴:۰۵ بامداد در حالی که این پهپاد متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود، توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته با اشاره به ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا، با تاکید بر اینکه مرزها خط قرمز ماست و هر دشمنی به آنها تعرض کند نابود خواهد شد، گفت: نیروی هوافضای سپاه هواپیمای جاسوسی دشمن را که از مرزهای ما عبور کرده و در حال تعرض به امنیت ملی ما بود، شجاعانه سرنگون کرد

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: سرنگون کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا، حامل یک پیام آشکار، واضح، قاطع، سریع، صریح و دقیق بود و آن اینکه مدافعان مرزهای میهن اسلامی ایران در مقابل تعرض هر بیگانه ای به این سرزمین عکس العمل های قاطع، تمام کننده و قطعی خواهند داشت.

پهپاد گلوبال هاوک (Global Hawk) محصول شرکت نورثروپ-گرومن آمریکا با نام اختصاری RQ-4 است که به منظور اجرای عملیات‌های جاسوسی و شناسایی توسط نیروی هوایی و دریایی ایالات متحده آمریکا به کار گرفته می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا تنگه هرمز جاسوسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد

سرلشکر موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاور مردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند