Web Analytics Made Easy - Statcounter

یورونیوز: ترامپ برای دیدار با روحانی تحریم ها را لغو می کند/ بولتون مخالفت کرد اخراج شدیک فرد نزدیک به جان بولتون مدعی شد دلیل اخراج او از کاخ سفید تاکید ترامپ بر رفع برخی تحریم ها علیه ایران و مخالفت جدی و تند بولتون در این خصوص بود.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، شبکه خبری یورونیوز در گزارشی نوشت: اخراج ناگهانی جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در روز سه‌شنبه، پس از آن روی داده که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته است احتمالا بخشی از تحریم‌های ایران را لغو خواهد کرد تا به این ترتیب در مقامات تهران انگیزۀ لازم را برای آغاز مذاکرات ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ادعایی است که از سوی فردی نزدیک به جان بولتون مطرح شده است.
به گفتۀ این فرد، دونالد ترامپ ایدۀ لغو بخشی از تحریم‌های ایران را عصر دوشنبه در جریان گفتگویش با جان بولتون در دفتر بیضی شکل خود در کاخ سفید مطرح کرده است و در واکنش، جان بولتون بطور روشن به آقای رئیس جمهور گفته که کاملا با این ایده مخالف است.فردای این گفتگو جان بولتون از مقامش به عنوان مشاور امنیت ملی برکنار می‌شود؛ اگرچه دربارۀ این برکناری نیز میان این دو اختلاف نظر وجود دارد. دونالد ترامپ می‌گوید که بولتون را اخراج کرده و در مقابل جان بولتون می‌گوید که استعفا داده است.
بولتون در دوران فعالیتش به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا، همواره طرفدار سیاست «حداکثر فشار» بر ایران بود، با این هدف که با از کار انداختن اقتصاد این کشور، رهبری ایران را درنهایت مجبور به توقف فعالیتهای توسعه طلبانه‌اش در منطقه و پذیرش خواست آمریکا مبنی بر برچیدن برنامۀ هسته‌ای خود کند.
موضوع مشاجرۀ دونالد ترامپ و جان بولتون بر سر تحریم‌های ایران در حالی مطرح می‌شود که رئیس جمهوری آمریکا به تازگی اعلام کرده بود آماده است بدون هیچ پیش‌شرطی با همتای ایرانی خود حسن روحانی دیدار کند؛ دیداری که ممکن است در اواخر ماه جاری میلادی در حاشیۀ نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک محقق شود.
پیش از اخراج بولتون، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه پیشنهادی مبنی بر اعطای اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری به ایران با هدف آغاز مذاکرات مطرح کرده بود و دونالد ترامپ گفته بود که ممکن است با چنین پیشنهادی موافقت کند.
برای عملی شدن این پیشنهاد نیز ترامپ باید با امضای فرمانی، به موسسات مالی اجازه می‌داد تا با تسهیل این معامله و انتقال این مبلغ پول، گرفتار مجازاتهای ناشی از نقض تحریم‌های آمریکا نشوند.
اما این فرد نزدیک به جان بولتون ادعا کرده است که رئیس جمهور عصر دوشنبه در جریان گفتگویش با جان بولتون، فراتر از بحث اعطای اعتبار به ایران رفته و گفته است که احتمالا تحریم‌های آمریکا علیه ایران را لغو می‌کند و همین موضوع باعث شده جان بولتون تصمیم به استعفا بگیرد.
ایران می‌گوید تا زمانی که تحریم‌ها لغو نشود، حاضر به مذاکره با ایالات متحده آمریکا نیست و رئیس جمهوری آمریکا نیز روز چهارشنبه در جریان گفتگویش با خبرنگاران، احتمال رفع تحریم‌های ایران را رد نکرد. او در پاسخ به پرسشی دربارۀ احتمال کاهش تحریم‌ها گفت: «ببینیم چه پیش می‌آید.» برچسب ها: اقتصاد ، پول ، تحریم ، ایران ، کاخ سفید ، مجمع عمومی سازمان ملل

منبع: خرداد

کلیدواژه: اقتصاد پول تحریم ایران کاخ سفید مجمع عمومی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود

تارنمای آکسیوس گزارش داد که بلینکن به نتانیاهو اطلاع داده است که عملیات نظامی احتمالی در رفح در جنوب نوار غزه با مخالفت واشنگتن مواجه خواهد شد و بر روابط ایالات متحده و رژیم صهیونیستی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

در همین رابطه آکسیوس پیش‌تر به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داده است که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به این رژیم را به تعویق انداخته است.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز به پرسش‌ها در این باره پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان
  • پیوند علم و سیاست در دانشگاه‌های ایران علیه صهیونیسم
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ