Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در صد و بیست و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور که صبح امروز در وزارت کشور با موضوع حجاب و عفاف برگزار شد، طی سخنانی گفت: موضوع حجاب یک مسئله بین‌بخشی بوده و گزارش‌ها حاکی است که حداکثر 10 درصد افراد در جامعه نسبت به حجاب بی‌توجه هستند.

وی افزود: نوع بیان و داوری نسبت به این موضوع به دلیل تنوع گونه‌ای بوده که عده‌ای می‌پندارند که این عدد شاید بالاتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته حتی یک درصد این عدد هم مهم است و باید برای آن برنامه‌ریزی و نگاه واقع بینانه داشت.

وزیر کشور گفت: موضوع کشف حجاب برای ما در اولویت است که باید برخورد جدی و پیشگیرانه داشته باشیم و اولویت بعدی، موضوع سازمان یافته عمل کردن در این موضوع می‌باشد و اماکن عمومی نیز از اولویت‌های مدنظر ما در این زمینه ست.

رحمانی فضلی با بیان اینکه سعی داریم که برای این موضوع ستاد تشکیل دهیم، اظهار داشت: با ستاد میتوان بخوبی کار را پیش برد و می‌توان به فراتحلیل‌ رسید.

وی با تاکید براینکه مسئله حجاب یک موضوع اعتقادی، قانونی و اجتماعی ماست، تصریح کرد: باید با این موضوع اجتماعی، به صورت اجتماعی برخورد و باید با مشارکت مردم و با ایجاد مشوق های برای مردم به این موضوع ورود کرد.

وزیر کشور گفت: در ایام عاشورا که آن را پشت سر گذاشتیم، کسی در کشور نبود که احساس مشترک عزاداری نداشته است و همه عزاداری کردند، باید موضوع حجاب را به این رساند که همه احساس مشترک داشته باشند. در صورت مواجهه با موارد علنی، قانون مصرّح است و دستگاه های قانونی باید ورود کنند. نگاه ما به این مسئله باید 95 درصد ایجابی و 5 درصد سلبی باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، مجلس، قوه قضائیه بر این موضوع تاکید داشته و بیش از 90 درصد مردم هم حجاب را رعایت می‌کنند. نقش فضای مجازی در این مسئله مشهود است و فضای مجازی می‌تواند وسیله‌ای برای افزایش علم و سهولت باشد ولی دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های فرهنگی آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

وزیر کشور گفت: باید از سیاسی شدن و دو قطبی شدن موضوع حجاب پرهیز شود و نباید با اعتقادات جامعه به عنوان ابزار سیاسی برخورد کرد.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: ما در موضوع حجاب ظرفیت‌های زیادی داریم که در این زمینه فعالیت می‌کنند. کارخانه‌ای را در چهارمحال بختیاری دیدم که به صورت سه شیفته چادر مشکی تولید می‌کرد و می‌گفتند که کالا در انبار نداریم و تولیدات خود را روانه بازار کرده‌ایم. پیشنهاداتی نیز دربازه تقویت تولید چادر مشکی ارائه شده است و پیشنهادی نیز مبنی بر اینکه تا زمانی که نیاز ورود چادر مشکی به کشور وجوددارد ، عوارض آن را صفر کنیم.

وی گفت: باید در این موضوع مخاطب‌شناسی صورت بگیرد و نمی‌توان با نسخه‌ای واحد برای کل کشور اقدام کرد، باید تفاوت‌ها و تشابه‌ها در نظر گرفته مد نظر قرار داده شود. با جامعه‌ای از جوانان مواجهیم که نسبت به شرعی و ضروری بودن حجاب اقناع سازی نشده‌اند و باید در این زمینه اقناع سازی شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا ایران تا پایان هفته اول اردیبهشت به‌طور متوسط ۱۶ درصد بارش بیشتری نسبت به شرایط نرمال دریافت کرده است. با این وجود استان‌های سمنان ۴۴ درصد، تهران ۴۰ درصد، قزوین  ۳۹ درصد و خراسان رضوی ۳۷ درصد کم‌بارشی نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند بنابراین دامنه‌های جنوبی البرز بارش کمتری نسبت به سایر مناطق کشور دریافت کرده‌اند. به گفته رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور همکاری مردم و توجه به الگوی کشت برای عبور از شرایط کمبود بارش ضروری است.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا افزود: در هر زمینه‌ای اگر همکاری نباشد آسیب‌ جمعی وارد می‌کند. آب یک عنصر حیاتی است. حدود ۵۰ درصد آب استان تهران صرف شرب و بهداشت می‌شود. این رقم بزرگی است البته در همه کشور این گونه نیست. در خیلی از استان‌ها آب مورد نیاز برای شرب زیر ۱۰ درصد است و حدود ۹۰ درصد آن صرف صنعت و کشاورزی می‌شود ولی در استان تهران به علت سکونت جمعیت متراکم در آن با کمبود منابع آبی مواجه است بنابراین به علت کمبود بارندگی و افزایش تدریجی تقاضا همکاری و توجه مردم بسیار کلیدی و حیاتی است.

وی تاکید کرد: آب را نمی‌توان خلق کرد، اگرچه می‌توان آن را به ‌طور محدود انتقال داد ولی کافی نیست و نمی‌تواند کمبودها را جبران کند بنابراین مهم‌ترین عامل بر کاهش مشکلات موجود همکاری و توجه مردم نسبت به چگونگی‌ مصرف آب به‌ویژه در استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی است چراکه با شرایط بسیار نامطلوبی از نظر تامین آب مواجه هستند.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور درباره تاثیر توجه به الگوی کشت برای مدیریت مصارف آب گفت: ایران کشوری نیمه‌خشک و بیابانی است و به‌طور نسبی بارندگی آن یک چهارم متوسط دنیاست بنابراین آب کالای گرانبهایی محسوب می‌شود. کشاورزی مهم‌ترین مصرف کننده آب است و نقش بسیار مهمی دارد چون هم امنیت غذایی و هم پایداری سرزمین‌مان باید حفظ شود. با حفظ آب این دو باید به‌گونه‌ای مدیریت شوند که بیشترین بهره‌بروری با کم‌ترین مصرف آب محقق شود.

وی اضافه کرد: هرچه قدر مقدار آب کم شود، شدت آلودگی آن افزایش می‌یابد چون غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در منابع آب و خاک بیشتر می‌شود. این موضوع مهمی است که باید در نظر بگیریم. در این شرایط در بخش کشاورزی مجبور می‌شوند به دلیل محدودیت آب سطحی، از پساب‌ها استفاده کنند که موجب خدشه دار شدن امنیت غذایی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: با کاهش آب برای تامین آب شرب از منابع دیگری مانند چاه‌های کشاورزی که قبلا استفاده نمی‌شدند، استفاده می‌شود. درست است که آب آن‌ها تصفیه می‌شود ولی کیفیت آب‌های سطحی  را ندارد.  

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت