Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@09:54:07 GMT

توسعه نوغانداری در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۲۹۵۰

توسعه نوغانداری در استان سمنان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: توسعه بخش کشاورزی و روند بهبود زندگی روستائیان باید یکی از مسائل اساسی برنامه‌های توسعه اقتصادی باشد.

او با بیان اینکه رسیدن به خودکفایی لازمه بهبود وضعیت اقتصادی است تصریح کرد: در این راستا باید در روستا‌ها فعالیت‌های ترویج شود تا زمینه و بهبود وضعیت اقتصادی روستائیان را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: فعالیت‌هایی مانند پرورش کرم ابریشم در کنار سایر فعالیت‌های اقتصادی در استان سمنان سبب بهبود درآمد روستائیان شده است.

شاه‌حسینی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای توسعه و پرورش کرم ابریشم در این استان گفت: معاونت بهبود تولیدات دامی در سال‌های اخیر دوره‌های آموزشی متعددی برای افراد علاقه‌مند در روستا‌ها به‌ویژه بانوان برگزار کرده است.

ارائه نهال توت اصلاح‌شده به‌صورت رایگان در استان سمنان

او تصریح کرد: همچنین ارائه تخم نوغان و نهال توت اصلاح‌شده به‌صورت رایگان از دیگر اقداماتی بوده که از سوی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در راستای توسعه نوغانداری انجام‌شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سال گذشته با استفاده از کارشناسان مجرب دوره‌های آموزشی پرورش کرم ابریشم برگزار شد و ۲۴۰ نفر در روز آموزش‌های تئوری و عملی پرورش کرم ابریشم را فراگرفتند.

شاه‌حسینی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای فعالیت‌های نوغانداری از ابتدای امسال تاکنون گفت: در سال ۹۸ با توزیع ۱۵۶ جعبه تخم نوغان به ۶۰ نفر از افراد علاقه‌مند حدود دو هزار و ۳۴۰ کیلوگرم پیله‌تر تولید و با توجه به بازار خوب فروش محصول درآمد مطلوبی برای نوغانداران به دست آمد.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای مقابله با آفت و ایجاد شرایط لازم برای رسیدن به تولید بالا در نخلستان‌‌ها ۹ میلیارد ریال اعتبار برای عملیات هرس و تکریب نخل‌ها تخصیص یافته است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به وضعیت نخلستان‌های استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر 8 هزار هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر درجه 2 در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، بوشهر و جم وجود دارد که به اصلاح بستر باغ و عملیات نوسازی و بهسازی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه مدیریت باغات درجه 2 خرما ضعیف است و برخی از نخل‌ها تکریب نشده‌اند گفت: همین امر عاملی برای ایجاد آفت‌ها شده، بنابراین بهبود سازی و بهینه کردن شرایط باغ برای رسیدن به عملکرد بالاتر الزامی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با همکاری اعتبار استانی به مبلغ 9 میلیارد ریال با مشارکت باغداران برای اجرا عملیات تکریب نیاز به همت بیشتر باغداران برای همکاری با جهاد کشاورزی داریم.

توکلی تغذیه نخیلات، هرس، تکریب، آرایش و تنک کردن نخیلات و پوشش‌دهی خوشه خرما را یکی از برنامه‌های مهم در مدیریت نخل‌ها دانست و تأکید کرد: حمایت از کشاورزان و رفع مسائل و موانع در جهش تولید مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی پایش مستمر ‌بررسی وضعیت آفت قرنطینه‌ای سوسک سر خرطومی حنایی در نخیلات استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: ردیابی و پایش روزانه نخیلات توسط کارشناسان در حال اجراست و آموزش و توصیه‌های لازم به بهره‌برداران ارائه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از کشاورزان خواست ضمن پایش مداوم درختان نخل و عمل به هشدار‌ها و توصیه‌های کارشناسان این سازمان، در صورت مشاهده علائم خسارت آفت با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به مدیریت اصولی کنترل آفت اقدام کنند.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد