Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@01:14:05 GMT

پدیده زباله‌گردی در خراسان جنوبی آسیب‌شناسی شود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۳۲۲۲

پدیده زباله‌گردی در خراسان جنوبی آسیب‌شناسی شود

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه زباله‌گردی پدیده زشتی است که باید آسیب شناسی و پیگیری شود گفت: مهمترین دغدغه در روستاها، معیشت، افزایش درآمد و ماندگاری جمعیت در روستا است. ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در دیدار اعضای قرارگاه خدمت رسانی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اهتمامی که مردم و مسئولان در راستای خدمت رسانی به محرومان دارند قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی روحیه خدمت رسانی در مردم بسیار زیاد است افزود: یکی از موضوعات که شاهد هستیم افرادی بوده که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و  دغدغه این است که این افراد دیده شوند و باید به دنبال ایجاد اشتغال، ثروت و درآمد برای مردم باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد سامانه‌ها زمان بر هزینه بر بوده و نیاز به زیرساخت و شبکه داشته و موانع قانونی دارد.

معتمدیان بیان کرد: دستگاه‌ها محدودیت دارند و در واقع موازی کاری وجود دارد دو توزیع بسته‌های غذایی، لوازم التحریر و... گاهی تداخل ایجاد می‌شود و در برخی روستاها چند بار توزیع شده  و برخی نقاط انجام نمی‌شود سیاست گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: خلأها باید شناسایی شود و دستگاه‌ها تقسیم کار شود تا نهضت خدمت رسانی صحیح انجام شود.

زباله گردی غیرقانونی کودکان مقابل خانه مسئولانزباله گردها از تهران حذف می شونددار و دسته کتفی‌ها و درآمد 4 میلیاردی از زباله گردی

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: نیازمندیم جلسات ستاد خدمت رسانی برگزار شود تا آسیب‌ها شناسایی و راهکار برای رفع مسئله مشخص شود.

وی گفت: تشکیل سامانه و تشکیل صندوق‌ها زمان بر است. مهم‌ترین بحث در استان معیشت و افزایش درآمد مردم است.

معتمدیان خاطرنشان کرد: مهمترین چالش در روستاها محرومیت و مشکل معیشت مردم است که بنا به دلایل مختلف ایجاد شده و مجبور شدند به حاشیه شهرها مهاجرت کنند.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: مشکل زباله گردی باید حل و فصل شود، 150 نفر در مرکز استان  زباله گرد داریم که باید این مشکل آسیب شناسی شود.

معتمدیان افزود: 40سال است کار عمرانی در روستاها انجام شده و 90 درصد روستاهای استان زی ساخت عمرانی دارند و باید برای ماندگار جمعیت در روستاها تلاش شود.

وی گفت: باید به دنبال ایجاد و تعریف مشاغل جدید باشیم. با اجرای طرح احداث مسکن محرومان موج مهاجرت معکوس در حال انجام است و طبق برنامه دو ساله ستاد اجرایی 12 هزار شغل در روستاها ایجاد می‌شود و تلاش می‌شود تا وابستگی مردم را به نهادهای حمایتی کاهش یابد. 

استاندار خراسان جنوبی ضمن قدردانی از حضور سپاه در قرارگاه‌های مختلف در نقاط مختلف خراسان جنوبی اظهارداشت: حضور موثر سپاه در مناطق مختلف قرارگاه پیشرفت، سازندگی و محرومیت زدایی منشأ خدمات بوده است.

انتهای پیام/ ت

R41348/P1336/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز یکشنبه در دیدار با فرماندهان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، اظهار داشت: برای برطرف‌کردن مشکلات لرستان عزم همگانی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود یک ضرورت است.

وی افزود: در بیش از چهل سال عمر انقلاب در برخی مواقع غفلت کرده‌ایم و به‌خوبی از ظرفیت مردم استفاده نشده چرا که هر زمان از این ظرفیت بهره برده‌ایم پیروز میدان شده‌ایم و نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس است.

استاندار لرستان، ادامه داد: در بسیاری از صحنه‌های مهم انقلاب، مردم از مسئولان جلوتر هستند و در این راستا سپاه پاسداران به وظایف خود به‌خوبی عمل کرده است؛ بنابراین باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده تا توسعه محقق شود.

شفقت، گفت: اداره کشور با حضور مردم در عرصه‌های مختلف امکان‌پذیر است و خدمت‌رسانی به مردم باید پیوست دینی و انقلابی بودن داشته باشد.

وی افزود: اقدامات و خدمت به مردم باید برای رضایت خداوند باشد و سپاه پاسداران در این راستا تلاش می‌کند و الگویی مناسب برای اقشار مختلف است.

استاندار لرستان، تصریح کرد: نهادهای حمایتی در نظام اسلامی برای محرومیت‌زدایی مأموریت دارند و توانمندسازی محرومان توسط بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام ضروری است.

شفقت، بیان کرد: توجه به مجموعه آموزش‌وپرورش در اولویت قرار دارد و دانش‌آموزان باید فرهنگ دینی را فراگیرند و معلمان نخبگان را به جامعه معرفی می‌کنند.

وی اظهار کرد: آسیب‌های این استان باید شناسایی شود و با عزم واحد بتوانیم مشکلات را به‌تدریج برطرف کنیم تا اعتماد مردم بیشتر از قبل شود.

کد خبر 6090438

دیگر خبرها

  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر