Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از شهروندان گنابادی این روزها از قیمت بالای لوازم التحریر گلایه دارند و معتقدند برخی لوازم مثل دفاتر تعاونی نیز در بازار موجود نیست. ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، صدای زنگ مدارس کم کم به گوش می‌رسد و خانواده‌ها در حال آماده کردن فرزندان خود برای حضور در مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهرستان گناباد حدود 18 هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد اما شرایط اقتصادی و برخی بخشنامه‌ها مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود آورده است.

تعدادی از خانواده‌های گنابادی طی تماس و ارسال پیام به خبرنگار تسنیم در گناباد مشکلاتی را در زمینه لباس فرم و لوازم التحریر بیان کرده‌اند.

قیمت بالای لوازم التحریر 

خانم ریحانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: قیمت لوازم التحریر بسیار بالا رفته و برای خانواده‌هایی که چند فرزند مدرسه‌ای دارند، خرید مشکل است.

وی ادامه داد: تلویزیون اعلام کرد قرار است دفتر تعاونی داده شود اما ما که دفتری ندیده‌ایم؛ توزیع این دفترها کجاست؟ جدای از آن  مشکل فقط دفتر که نیست؛ کیف و دیگر لوازم هم قیمت بالایی دارد.

این مادر خانواده عنوان کرد: بهتر نیست این دفترهای تعاونی را در خود مدارس و برای هر پایه تعداد مشخص داده شود تا حق کسی ضایع نشود و همه دانش آموزان به یک تعداد از این دفاتر استفاده کنند.

قیمت برخی از کالاهای اساسی و نوشت افزار در بازار خراسان شمالی شنبه 23 شهریورماه + جدولپنجمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی ـ اسلامی توسط آستان قدس برپا می‌شود‌هشدار پلیس فتا در مورد خرید اینترنتی لوازم التحریر

پدر یکی از خانواده‌های گنابادی که در حال خرید لوازم التحریر برای فرزندش است به خبرنگار تسنیم می‌گوید: این شکل‌ها را ببینید؟ کدام یک با فرهنگ ما هم خوانی دارد؟ دفترهایی که طرح‌های غربی دارند و در بازار زیاد است و دانش‌آموزان را به خود جلب می‌کنند و این در صورتی است که باید طرح‌های ایرانی در بازار بیشتر باشد.

وی ادامه می‌دهد: چاپ طرح‌های غربی که در برخی از آن‌ها شکل‌های نامناسب وجود دارد و یا از شخصیت‌هایی استفاده شده که نشان دهنده جنگ و جدال است دانش‌آموز را پرخاشگر بار می‌آورد و این طرح‌ها بر روی روحیه دانش‌آموزان تاثیر می‌گذارد.

سری به مغازه فروش لباس فرم مدرسه می‌زنیم که آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد می‌گوید: فلسفه لباس فرم بچه‌ها در مدارس چیست؟ چه ضرورتی دارد که حتماً هر مدرسه دستور تهیه یک نوع لباس فرم و آن‌هم از یک تولیدی خاص داشته باشد؟ این کار غیر از هزینه‌های هنگفت و اجباری که بر دوش والدین می‌گذارد چه  تأثیری در آموزش آن‌ها دارد؟

 وی ادامه می دهد؟ دردسر سر و کله زدن با تهیه‌کنندگان لباس‌ها و تأخیر در زمان تحویل لباس‌ها اشکال در سایز بچه‌ها و عدم امکان استفاده آن در مدرسه دیگر در صورت جابجایی دانش آموز از دغدغه‌های  همه والدین در این ایام است.

این پدر خانواده بیان می‌کند: آیا انصاف است که  بچه‌ای که در تیزهوشان قبول شده، یک میلیون و هفتصد هزار تومان به مدرسه پرداخت کرده و نزدیک به چهارصد هزار تومان پول لباس فرم بدهد؟ و عجیب‌تر این‌که مبلغی از هر لباس فرم برای کمک به  اداره آموزش و پرورش گرفته می‌شود!؟

سری به فروشندگان لوازم التحریر می‌زنیم، حمید زمانی که سال‌هاست پستی بلندی بازار نوشت‌افزار را خوب می‌داند در گفتگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: امسال با افزایش سه برابری قیمت لوازم‌التحریر، امکان خرید برای مردم به شدت کاهش پیدا کرده. مردم می‌آیند به اجناس و قیمت‌ها نگاه می‌کنند و می‌روند.

 وی ادامه می‌دهد: شرمنده‌تر از آنها ماییم که نمی‌دانیم دفتری را که امروز به قیمتی به مشتری می‌دهیم فردا با چه نرخی باید تهیه کنیم و به دست مردم برسانیم.

این فروشنده لوازم التحریر بیان کرد: تعداد کسانی که می‌آیند و نوشت‌افزارشان را بی‌دغدغه می‌خرند بسیار کم است و همان‌ها هم به علت فشارها حجم خریدشان را از سطح نیاز فرزندشان پایین‌تر آورده‌اند.فشارها سبب شده مردم دیگر دنبال برند نباشند فقط به قیمت‌ها نگاه می‌کنند و حتی اغلب از کیفیت هم نمی‌پرسند یعنی کیفیت اجناس را فدای قیمت می‌کنند.

حمید صفری یکی دیگر از فروشندگان لوازم التحریر در گناباد اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجه به مطرح شدن موضوع حمایت از تولید ملی، خانواده‌ها به خرید کالای ایرانی اعتماد کرده‌اند اما باید در زمینه کیفیت پیشرفت بیشتری کنیم.

وی ادامه داد: در بحث فرهنگ‌سازی استفاده از لوازم‌التحریر ایرانی در حوزه برندسازی مشکل داریم و خانواده‌ها باید همراهی کنند مثلا اگر مداد را با عنوان برند ایرانی عرضه کنیم خانواده‌ها از آن استقبال نمی‌کنند و تولیدکننده‌های داخل برای فروش آسانتر بر روی تولیدات خود عنوان برند خارجی را درج می‌کنند، اما باید بگویم که کیفیت لوازم‌التحریر ایران در حدود 60 تا 70 درصد قابل قبول است و خانواده‌ها باید ترغیب شوند که از برند ایرانی استفاده کنند.

هیچ اجباری برای لباس فرم نیست

حسین احمدی مدیر آموزش و پرورش گناباد نیز در این زمینه به خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: در پوشیدن لباس فرم مدارس هیچ گونه اجباری از طرف مدارس به اولیای گرامی نیست اما از طرفی به دلیل یکسان بودن دانش آموزان از لحاظ پوشش، داشتن روحیه نظم و انضباط، مشخص بودن مقطع تحصیلی، عدم خود برتر بینی  دانش آموزان غنی از افراد کم بضاعت لباس فرم مدارس به والدین پیشنهاد می‌شود.

وی افزود: شهریه مدارس استعدادهای درخشان مصوبه سازمان ملی سمپاد است و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان هیچ گونه دخل و تصرفی در آن ندارد.

مدیر آموزش و پرورش گناباد درباره خرید لباس فرم از برخی مغازه‌های خاص نیز اظهار داشت: طبق قرارداد مشخصی که اتحادیه پوشاک و انجمن اولیاء و مربیان مدیریت با تولیدی‌ها منعقد کرده، درصدی از تولید لباس فرم مدارس به دانش آموزان کم بضاعت اختصاص یافته که مدیران  مدارس بعد از معرفی به انجمن، دانش‌آموز به یکی از تولیدی‌ها جهت دریافت لباس و یا مانتو فرم معرفی می‌شود و هیچ گونه وجهی توسط اداره آموزش و پرورش دریافت نمی‌‌شود.

گزارش از یاسر سالاری گناباد

انتهای پیام/ ت

R41347/P1336/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اشرفی صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: خوشبختانه کاهش ۵۸ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار را در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را در خراسان جنوبی داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: طی سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغال مجدد بیکاران ۱۸۵ نفر برگشت به حوزه کاری داشته‌ایم.

اشرفی با بیان هزار و ۱۲۱ تعاونی در خراسان جنوبی فعال است، ادامه داد: در این تعاونی‌ها هزار و ۱۱۲ بیمه شده کار می‌کنند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعاونی‌های خراسان جنوبی ۲۳ میلیون دلار صادرات به کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی در بخش مشاغل خانگی ۱۲۴ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

اشرفی با تاکید بر اینکه تعهد اشتغال خراسان جنوبی در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی بوده است که در سامانه رصد اشتغال ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان جنوبی فعال است، بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر ۲۶ برنامه محوری در استان و ۱۲۰ برنامه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۲۶ نفر از کارگران خراسان جنوبی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام می‌شوند.

اشرفی ادامه داد: برپایی میز خدمت، دیدار با نماینده ولی فقیه و جشن تجلیل از کارگران ساختمانی در بیرجند، برپایی نشست ایمنی و … از جمله برنامه‌های ما به مناسبت هفته کار و کارگر در خراسان جنوبی است.

وی افزود: در حوزه ورزش کارگری سال گذشته مدال آفرینان خوبی در خراسان جنوبی داشتیم که مراسم تجلیل از این بزرگواران را خواهیم داشت و امروز پروژه‌های ورزشی کارگری متعددی در شهرستان‌های خراسان جنوبی فعال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: دیدار کارگران با مقام معظم رهبری نشان از اهمیت به کارگر در نظام جمهوری اسلامی است.

اشرفی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات نظارت مستمر بر موضوع حقوق معوقه کارگران است، یادآور شد: یکی از معیارهای ما برای انتخاب واحد نمونه تولیدی نداشتن معوقه کارگری است.

کد خبر 6086066

دیگر خبرها

  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان