Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@07:03:54 GMT

کمبود این ویتامین‌ها شما را مضطرب می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۳۴۴۰

خرداد: همه ما نگران سلامت آدم‌های اطرافمان هستیم، روز امتحان قلبمان تندتر می‌زند و بعد از تصادفِ اتومبیل‌مان با خودرو دیگر، سرگیجه و افت فشارخون سراغمان می‌آید.
به گزارش خرداد به نقل از هفته نامه آتیه نو، همه ما هرروز بارها اضطراب را در موقعیت‌های مختلف و با شدت‌های متفاوت تجربه می‌کنیم و نمی‌توانیم انکار کنیم که اضطراب، همراه همیشگی هر فرد سالمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مشکل، از آنجایی شروع می‌شود که اتفاق‌های طبیعی برای دیگران، ضربان قلبمان را بالا می‌برد یا در موقعیت‌های اضطراب‌آور، این احساس با شدتی کنترل‌نشدنی سراغمان می‌آید.دچار اضطراب شدن به‌معنای بیمار بودن نیست، اما اگر با هر بهانه ساده‌ای اضطراب شدید سر تا پایتان را فرا می‌گیرد و در زندگی طبیعی‌تان اختلال ایجاد می‌کند، بهتر است وضعیت جسمی و روانی‌تان را زیر نظر یک متخصص بررسی کنید. شاید کمبود این ویتامین‌ها در بدنتان، شما را بیش از اندازه با اضطراب درگیر کرده است.
ویتامین Aبرخی تحقیقات کمبود سطح ویتامین A یا بتاکاروتن را در افراد مضطرب ثابت کرده‌اند. به گفته این محققان، مصرف میزان کافی این ویتامین، ممکن است به کاهش اضطراب افراد منجر شود. اما یادتان نرود که بدن به میزان خاصی ویتامین A نیاز دارد و زیاده‌روی در دریافت این ویتامین، به اندازه کمبود آن خطرناک است.
ویتامین Bویتامین‌های گروه B نقش مهمی در حفظ سلامت روان بازی می‌کند. اگر سطح این ویتامین‌ها در بدنتان پایین باشد، بیشتر دچار اضطراب و افسردگی می‌شوید. محققان می‌گویند دریافت میزان کافی ویتامین B علائم سندرم پیش‌قاعدگی را هم کاهش می‌دهد.
ویتامین Dهیچ متخصصی تردیدی در وابستگی روان به ویتامین D ندارد. با توجه به بررسی‌های انجام شده، کمبود این ویتامین نه تنها پوکی‌استخوان و ضعف عضلانی می‌آورد، بلکه سلامت روان را هم تهدید می‌کند. به گفته محققان، کمبود ویتامین D می‌تواند فرد را به اضطراب مزمن و افسردگی دچار کند.
اسیدهای چرب امگا3محققان می‌گویند، رعایت رژیم غذایی سالم و کامل، به کاهش اضطراب و دیگر اختلالات روانی کمک می‌کند. از نظر آن‌ها مصرف میزان کافی غذاهای دریایی، اضافه‌کردن روغن زیتون به غذا یا کمک‌گرفتن از مکمل‌های امگا3، به پایین آمدن سطح اضطراب کمک می‌کند.


برچسب ها: ویتامین ، مضطرب ، سلامت

منبع: خرداد

کلیدواژه: ویتامین مضطرب سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برای حفظ و تقویت سلامت خود تا ۳۰ سالگی و بعد از آن، این دو عادت ناسالم را ترک کنید:

۱) دریافت ناکافی ویتامین D و کلسیم

مصرف ناکافی کلسیم و ویتامین D می‌تواند تراکم استخوان را کاهش و خطر پوکی استخوان و شکستگی را افزایش دهد. به همین دلیل، مصرف غذا‌های غنی از کلسیم (مانند محصولات لبنی و سبزیجات) و هم‌چنین دریافت نور کافی خورشید یا مصرف مکمل‌های ویتامین D بسیار مهم است. استخوان‌ها در دهه چهارم زندگی (۳۰ سالگی) به مرور تراکم خود را از دست می‌دهند. برای کند کردن این فرآیند و حفظ استحکام استخوان‌ها می‌بایست از مواد مغذی، مانند کلسیم و ویتامین D، استفاده کنید که سلامت استخوان را تقویت می‌کنند.

۲) مصرف بیش از حد قند و شکر

مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا در ۳۰ سالگی باعث می‌شود که سطح قند خون شما دائماً افزایش یابد؛ که همین مسئله می‌تواند با ذخیره چربی اضافی همراه باشد. در مقابل، مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی پایین و هم‌چنین انتخاب کربوهیدرات‌هایی که حاوی نوع خاصی از پری‌بیوتیک، به نام نشاسته مقاوم، هستند، می‌تواند به تنظیم بهتر سطح قند خون کمک کرده و سلول‌ها را وادار کند تا به انسولین واکنش بیشتری نشان دهند. همه این‌ها در کنار هم، حتی با افزایش سن، می‌توانند علاوه بر حفظ سلامت بدن، از اثرات متابولیکی منفی جلوگیری کنند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد