Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، معترضان خشن «هنگ کنگ» در فروشگاهی در این شهر جنوبی با با طرفداران دولت چین که در حمایت از دولت مرکزی تظاهرات آرامی را برگزار کرده بودند، وارد درگیری شدند و صحنه خشونت‌باری را به وجود آوردند.

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، به دنبال بروز درگیری میان معترضان هنگ کنگی و حامیان دولت مرکزی چین، نیروهای ضد شورش وارد عمل شدند تا صحنه آشوب را آرام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، روز گذشته (شنبه)، درگیری‌های شدیدی در فروشگاه مجلل «آموی پلازا» در یکی از مناطق پرتردد «کوئلون» هنگ کنگ به وقوع پیوست.

تصاویر منتشر شده از این صحنه، زد و خورد شدید میان طرفداران دولت چین و معترضان هنگ کنگ را نشان می‌دهد و در برخی از کلیپ‌های ویدئویی، مخالفان و موافقان دولت مرکزی چین، به سمت همدیگر اشیا و اجناس را پرتاب می‌کنند.

بر اساس گزارش راشاتودی، درگیری بعد از آن آغاز شد که صدها نفر از فعالان طرفدار پکن در فروشگاه مذکور تجمع کردند و با به دست گرفتن پرچم‌های ملی چین، سرود ملی کشور خود را زمزمه می‌کردند. گروهی از معترضان ضد دولتی نیز به سمت فروشگاه رفتند تا با طرفداران دولت مرکزی مقابله کنند و در نهایت این تظاهرات به خشونت و درگیری کشیده شد.

 

پلیس ضدشورش نیز وارد عمل شد تا خشونت‌ها را آرام کند و آمبولانس‌ها نیز در محل درگیری مستقر شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که دستکم 10 نفر نیز دستگیر شدند.

از طرف دیگر، اعتراضات در دیگر نقاط شهر هنگ کنگ ادامه پیدا کرد و فعالان ضد دولت با مسدود کردن خیابان‌ها با استفاده از موانع، چندین مسیر اتوبوسی را مسدود کردند.

اعتراضات از حدود سه ماه قبل در اعتراض به لایحه استرداد مجرمین به دولت مرکزی چین در هنگ کنگ آغاز شد و معترضان خشن در این شهر، اعتراضات را به خشونت کشاندند و شهر را مختل کردند و علیرغم آنکه چندی پیش، لایحه جنجالی استرداد مجرمین لغو شد، معترضان همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند و خواستار حقوق و آزادی‌های بیشتر شده‌اند.

دولت مرکزی چین و مقامات هنگ‌کنگ، خشونت معترضان در حین برگزاری تظاهرات اعتراضی را محکوم کرده‌اند و چین نیز به کشورهای خارجی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا که با حمایت‌های بی‌اساس خود از معترضان هنگ کنگ، به موجی از ناآرامی‌های این شهر دامن زده‌اند، هشدار داده است.

طبق این گزارش، در هفته‌های اخیر، حضور طرفداران دولت مرکزی چین در هنگ کنگ محسوس تر شده‌ است و آنها نیز  در اقدامی متقابل و در حمایت از پکن، تظاهرات‌هایی را در سراسر این شهر برگزار کرده‌اند با اینحال رسانه‌های جریان اصلی غرب، این تظاهرات را کمتر پوشش خبری می‌دهند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اعتراضات علیه جنگ غزه از دانشگاه کلمبیا و ییل به سایر دانشگاه‌ها آمریکا گسترش یافته است.

این تازه‌ترین بحرانی است که مقام‌های آمریکا و دانشگاه‌های آمریکا در ادامه جنگ غزه با آن مواجه‌اند.

معترضان آمریکا را به حمایت از جنگ متهم می‌کنند.

نیرو‌های پلیس آمریکا با لباس و تجهیزات ضدشورش به پردیس اصلی دانشگاه «ییل» در کانتیکات و محل برگزاری تظاهرات دانشجویی ضداسرائیل هجوم بردند.

«سی‌ان‌ان» نیز گزارش داده است که پلیس حتی به خبرنگاران روزنامه دانشگاه هشدار دستگیری در صورت ترک نکردن محل را داده است.

توجیه حضور گسترده پلیس ضدشورش در دانشگاه، رخداد اوایل این هفته است که در آن یک روزنامه‌نگار یهودی حاضر در صحنه مدعی شد یکی از معترضان با پرچم فلسطین به چشم او کوبیده است.

همچنین، بنابر گزارش «بی‌بی‌سی» پلیس به چادر‌ها و محل تجمع دانشجویان در دانشگاه نیویورک یورش بُرد و شماری را دستگیر کرد.

روز دوشنبه، دانشگاه کلمبیا نیز کلاس‌های حضوری را لغو کرد.

در برکلی و ام‌آی‌تی هم وضعیت مشابهی برقرار است. اعتراض سایر دانشگاه‌ها در سراسر آمریکا را هم فرا گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حامیان گشت ارشاد
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ملی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا  (+عکس)
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟