Web Analytics Made Easy - Statcounter

 هولدر در مصاحبه ای با تارنمای خبری سی ان ان  در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما ؛ ترامپ پس از ترک کاخ سفید محاکمه خواهد شد یا خیر؟ گفت که احتمالا وی محاکمه خواهد شد هرچند این کار مخاطره آمیز خواهد بود.

هولدر  (هشتاد و  دومین وزیر دادگستری آمریکا ۲۰۰۹-۲۰۱۵میلادی) گفت: به عقیده من این (محاکمه) بسته به تصمیم وزیر دادگستری و رئیس جمهوری بعدی آمریکا دراین باره خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر سابق دادگستری آمریکا گفت: محاکمه کردن فردی که سالها رئیس جمهور  بوده، هزینه بالقوه ای برای کشور در پی خواهد داشت و ما  باید این موضوع را درک کنیم .

هولدر در این ارتباط به تصمیم "جرالد فورد" (سی و هشتمین رئیس جمهوری آمریکا  ۱۹۷۴-۱۹۷۷میلادی )دربخشودن "ریچارد نیکسون"  ( سی و هفتمین رئیس جمهوری آمریکا ۱۹۶۹-۱۹۷۴میلادی  ) اشاره کرد که به هزینه انتخابات ۱۹۷۶ وی تمام شد.

هولدر افزود: تصور می کنم که با نگاه به گذشته باید تصمیم گرفت که کدام کار درست را انجام داد و این (کنگره) است که باید روند تحقیق استیضاح را پیشبرد.

وی همچنین با اشاره به حبس "مایکل کوهن" وکیل خصوصی سابق دونالد ترامپ در زندان نیویورک که بر سر پرداخت حق السکوت به بازیگر بازی های غیر اخلاقی گفت : کوهن در حالی در زندان  به سر می برد که در اظهارات خود به "شخص شماره ۱" که اشاره به دونالد ترامپ دارد، اعتراف کرده بود.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه ۲۱ شهریور ماه  قطعنامه‌ای را تصویب کرد که شامل دستورالعمل‌های لازم برای انجام تحقیقات در زمینه استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور است.

این قطعنامه پس از ۲ ساعت بحث و با ۲۴ رای موافق در مقابل ۱۷ رای مخالف به تصویب رسید.

این قطعنامه به منزله آغاز رسمی روند استیضاح ترامپ نیست اما نخستین باری است که کمیته قضایی مجلس نمایندگان مصوبه‌ای ارائه می‌دهد که زمینه را برای آغاز تحقیقات گسترده در مورد تخلفات ترامپ و حرکت به سمت استیضاح وی فراهم می‌کند.

به نوشته تارنمای «ان.بی.سی نیوز»، این قطعنامه به «جرالد نادلر» رئیس دموکرات کمیته قضایی نمایندگان آمریکا اجازه می‌دهد تا جلسات استماعی در راستای استیضاح ترامپ برگزار کند.

همچنین وکلای این کمیته اجازه خواهند داشت تا در جلسات استماع فرصت بیشتری برای شاهدان درخواست کنند. علاوه بر این، وکلای رئیس جمهوری نیز می‌توانند به صورت مکتوب به سوالات کمیته قضایی پاسخ دهند.

نادلر دموکرات ایالت نیویورک گفت: کمیته قضایی در حال انجام تحقیقاتی است که به ما امکان می‌دهد تا مشخص شود آیا می‌توان روند استیضاح ترامپ را آغاز کرد یا نه.

اولین جلسه‌ای که کمیته قضایی در این راستا برنامه‌ریزی کرده، قرار است ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) برگزار شود.

نشریه آمریکایی واشنگتن پست هفته گذشته گزارش داد: دموکرات‌های کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند تحقیقاتی را درباره دخالت احتمالی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پرداخت حق‌السکوت به دو زن که با آنها رابطه نامشروع داشته، آغاز کنند.

موضوع تحقیقات درباره پرداخت حق‌السکوت به این دو زن فصل تازه‌ای را در تلاش‌های چند ماه گذشته مجلس نمایندگان آمریکا برای دستیابی به ادله ‌ای قوی در زمینه طرح استیضاح علیه رئیس جمهوری آمریکا خواهد گشود.

رهبران حزب دموکرات از جمله «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان پیشتر گفته بودند که استیضاح رئیس جمهوری در میان طیف گسترده‌ای از آمریکایی‌ها محبوبیت نداشته و همچنین  شانسی برای تصویب آن در مجلس سنا که اکثریت آن با جمهوریخواهان است، ندارد.

بیش از ۱۳۰ نفر از دموکرات ها خواستار آغاز طرح رسمی استیضاح هستند اما پلوسی درباره تلاش برای برکناری ترامپ هشدار داده و گفته که این امر بویژه بدون حمایت عمومی تفرقه برانگیز خواهد بود و تهدیدی سیاسی محسوب می‌شود.

تاکنون ترامپ و دولت او در جلوگیری از بسیاری از تحقیقاتی که به منظور نظارت بر عملکرد او صورت گرفته، موفق بوده و از ارائه اطلاعات خودداری کرده و پاسخی به احضاریه‌ها در دادگاه نداده است.

اروپام **۱۳۰۲**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزیر دادگستری آمریکا استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس

ایسنا/هرمزگان رئیس کل دادگستری هرمزگان دستور رسیدگی به درخواست‌های ۲۱۸ نفر از شهروندان و نمازگزاران جمعه در مسجد جامع بندرعباس را صادر کرد.

در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه به منظور شفافیت در پاسخگویی و تسریع در رسیدگی به مطالبات مردم، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با ۲۱۸ نفر از شهروندان و نمازگزاران جمعه در مسجد جامع بندرعباس دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور مسئولان قضایی، قضات و مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضاییه برگزار شد و بیش از دو ساعت به طول انجامید، مراجعان درخواست‌های خود را در خصوص موضوعات مختلف حقوقی و قضایی از جمله «تسریع در روند رسیدگی و اجرای احکام، تخفیف مجازات، بهره‌مندی از عفو و آزادی مشروط و پذیرش اعاده دادرسی» با مسئولان مربوطه مطرح کردند.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این دیدار مردمی اظهار کرد: عمل به دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم دیدار بدون واسطه با متن مردم به شکل‌های مختلف و اجرای سیاست‌های ابلاغی دستگاه قضایی در خصوص تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به مشکلات مردم از مهمترین اهداف برگزاری میز خدمت دستگاه قضایی در میعادگاه‌های نماز جمعه در شهرهای مختلف استان هرمزگان است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تصریح کرد: در جریان برگزاری دیدار مردمی رئیس و اعضای شورای قضایی استان در مسجد جامع بندرعباس، با شنیدن مطالبات مراجعین، به منظور رفع مشکلات و رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده دستورات لازم صادر شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با دیدار مردمی رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان هرمزگان در مسجد جامع بندرعباس، رؤسا و دادستان‌ها در اقصی نقاط استان نیز ضمن برپایی میز خدمت در میعادگاه‌های نماز جمعه به مطالبات مردم رسیدگی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت