Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@12:20:09 GMT

دروغ حداکثری آمریکا علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۳۹۶۴

سخنگوی وزارت خارجه گفت: آمریکایی‌ها سیاستی به نام «فشار حداکثری» را علیه ایران در پیش گرفتند که به علت ناکامی‌ها به سمت «دروغ حداکثری» گرایش پیدا کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  موسوی، به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا و یکی از سناتور‌های آمریکایی در خصوص حملات پهپادی یمنی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان واکنش نشان داد و گفت: حدود ۵ سال است که ائتلاف سعودی با تجاوزات مکرر به یمن و ارتکاب انواع جنایات جنگی آتش جنگ را در منطقه شعله ور نگاه داشته است و یمنی‌ها نیز نشان داده اند در مقابل جنگ و تجاوز ایستادگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره سخنان وزیر امور خارجه آمریکا افزود: چنین اتهام زنی‌ها و اظهارنظر‌های کور و بی حاصل در چارچوب دیپلماتیک غیر قابل درک و بی معنی است.   وی گفت: در روابط بین المللی حتی «خصومت ورزی» هم دارای حداقلی از باور پذیری و چارچوب‌های منطقی است که مقامات آمریکا این اصول حداقلی را نیز درنوردیده اند.

 موسوی افزود: اینگونه اظهارنظر‌ها و اقدامات بیشتر شبیه برنامه ریزی سازمان‌های مخفی و اطلاعاتی برای تخریب وجهه کشوری به منظور زمینه سازی برای اقداماتی در آینده است.   آمریکایی‌ها سیاستی به نام «فشار حداکثری» در پیش گرفتند که ظاهرا به دلیل ناکامی‌ها به سمت «دروغ حداکثری» گرایش پیدا کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تنها راه حل ایجاد آرامش در منطقه و پایان دادن به بحران بی حاصل در یمن را توقف حملات و تجاوزات ائتلاف سعودی، قطع کمک‌های سیاسی و تسلیحاتی کشور‌های غربی به متجاوزین و تلاش برای یافتن راه حل‌های سیاسی دانست.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: آمریکا ایران یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه آمریکا از چین خواست برای کاهش تنش ها در خاورمیانه اقدام کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه مدعی شد که چین می تواند برای ایجاد بازدارندگی در برابر ایران و نیروهای نیابتی آن در خاورمیانه نقش ایفا کند تا از دامن زدن به درگیری در این منطقه جلوگیری شود.

وزیر امور خارجه آمریکا، که در پکن به سر می برد، افزود: درباره اقدامات خطرناک پکن در دریای چین جنوبی با مقامات این کشور گفتگو کردیم.

بلینکن در ادامه تاکید کرد که تعهدات دفاعی آمریکا در قبال فیلیپین همچنان جدی است.

وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه وارد چین شد.

این دومین سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در کمتر از یک سال گذشته است. شانگهای اولین مقصد بلینکن در سفر خود به چین است.

بنا به گزارش های رسانه ای، وزیر خارجه آمریکا با هدف افزایش فشار بر پکن در موضوعات مختلف از جمله حمایت این کشور از روسیه راهی چین شده است.

کد خبر 6089080

دیگر خبرها

  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل