Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:15:38 GMT

صدور ۷۰۲ پروانه اشتغال حوزه ساختمان‌سازی در همدان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۴۹۱۱

صدور ۷۰۲ پروانه اشتغال حوزه ساختمان‌سازی در همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶۷۵ پروانه حقیقی مهندسی و ۲۷ پروانه شرکت حقوقی و مجوز فعالیت در حرفه های مرتبط با ساختمان در قالب اشتغال به کار مهندسی ساختمان، نوع پروانه اشتغال به کار و مجوز فعالیت برای اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن ربانی ارشد اظهار داشت: در این مدت اقدامات زیادی در حوزه بازنگری و اصلاح نحوه ارائه خدمات اجرای ساختمان به منظور ارتقای کیفیت ساخت و سازها صورت گفته است.

وی عنوان کرد: به منظور کاهش تخلفات ساختمانی و ارتقای کیفیت ساخت و سازها، نظارت عالیه بر این فرایند ۱۵۵ طرح به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع، شامل ساخت و سازهای بخش خصوصی و همچنین نهادهای عمومی غیر دولتی در سطح استان صورت گرفت.

ربانی ارشد اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۳۸ دوره آموزشی تخصصی برای مهندسان، کاردان ها و معماران تجربی زیر نظر کارشناسان راه و شهرسازی همدان برگزارو  در پنج دوره اعطای گواهی، نزدیک به یک‌هزار گواهی برای شرکت کننندگان صادر شد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: ساماندهی و بازنگری در نحوه ارائه خدمات توسط شرکت های خدمات فنی و آزمایشگاهی استان از برنامه های پیش روی سازمان نظام مهندسی است.

وی ادامه داد: با صدور پروانه برای شرکت حقوقی و مجوز فعالیت خدمات آزمایشگاهی برای ۱۵۰ مهندس اشتغال ایجاد شده است.

بر اساس آخرین آمار، در استان همدان نزدیک به ۹ هزار تن عضو نظام مهندسی هستند که از این تعداد بیش از پنج هزار مهندس، پروانه فعالیت دارند.

۹۹۰۴/۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان پروژه ساختمانی راه و شهرسازی فنی و مهندسی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مرتضی امینی‌فر با اشاره به برنامه کاهش زمان فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شهرداری این کلان‌شهر گفت: برای تکریم، تسهیل و سرعت بخشیدن به امور مراجعین، از ابتدای امسال  صدور گواهی پایان کار ساختمان در شهر شیراز با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.
مدیرکل کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز تصریح کرد: قبل از این پس از اتمام عملیات اجرایی پروژه و ارسال گزارش‌های مرحله‌ای ناظرین، ثبت پرونده و انتظار متقاضی برای تعیین زمان بازدید و پس از آن اصلاح و رفع مغایرت‌ها عملاً موجبات اتلاف زمان مراجعین را به همراه داشت که با تدابیر پیش‌بینی شده، اولویت‌بخشی و تسهیل‌گری به درخواست‌های صدور گواهی پایان کار رجوع شده به این حوزه تسریع شد.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال همزمان با اجرای ساختمان، کنترل و ارزیابی مرحله‌ای، ناظر عالیه معماری معاونت شهرسازی در محل پروژه حاضر است و مغایرت‌های نقشه به موازات عملیات اجرایی کنترل و ارزیابی شده و رفع نقص و اصلاح می‌شود.

دیگر خبرها

  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • فعالیت ۵۲ اکیپ راهداری در محورهای استان همدان
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده