Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ «پیمان سنندجی» با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای استقبال از مهر، از راه‌اندازی 22 خط سرویس مدرسه در سطح مناطق خبر داد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران با بیان اینکه در مهرماه  با افزایش 20 تا 30 درصدی مسافر روبرو هستیم اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مدارس در مهرماه و به‌منظور تأمین نیازهای حمل‌ونقلی دانش آموزان برای عزیمت به مدرسه و مراکز آموزشی، در تمامی مناطق شهرداری نسبت به راه‌اندازی اتوبوس مدرسه با نصب لوگوی ویژه مدارس اقدام شده تا در ساعات شروع  و تعطیلی مدارس، سرویس‌رسانی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی برای سهولت تردد و آرامش خاطر دانش آموزان، در طول مسیر این خطوط، ایستگاه‌هایی مشخص‌شده که تنها مختص خط اتوبوس مدرسه بوده و صرفاً برای پیاده و سوار کردن دانش آموزان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید برنامه زمان‌بندی جدیدی با توجه به افزایش تقاضای سفر و کاهش سرفاصله‌های اعزام اتوبوس، ارائه می‌شود اظهار داشت: اشتغال حداکثری ناوگان و لغو مرخصی‌های غیرضروری، استقرار عوامل نظارتی در مکان‌های پرمسافر و گلوگاهی شبکه از دیگر برنامه‌های ناوگان اتوبوس‌رانی برای تردد آسان‌تر دانش آموزان و دانشجویان است.

سنندجی با اشاره به نظارت از طریق سایت نظارت تصویری و انتقال مشکلات به مسئولان حوزه ترافیک در این ایام تأکید کرد: اعلام موارد ترافیکی و مشکلات راهبردی در سطح شبکه به مرکز کنترل ترافیک از موارد پیش‌بینی‌شده برای این ایام است همچنین در این مدت، کلیه اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های تحت پوشش، نظافت شده و کلیه مراکز فرهنگی (دبستان، دبیرستان، دانشگاه، آموزشگاه و ...) به تفکیک تعداد مدارس تحت پوشش هر سامانه شناسایی‌شده تا هماهنگی لازم با مسئولان مراکز آموزشی برای اعزام اتوبوس هم‌زمان با تعطیلی این مراکز و ارائه خدمات مطلوب‌تر فراهم شود.

سرویس‌رسانی به ۶۰ مدرسه استثنایی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران  در ادامه با اشاره به خدمات ارائه‌شده به سرویس مدارس گفت: امسال به 60 مدرسه استثنایی سرویس‌رسانی خواهیم کرد. همچنین به 169 موسسه آموزشی و درمانی نیز توسط سامانه جانبازان و معلولین نیز سرویس‌رسانی می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مدرسه دانش آموزان شهرداری اتوبوس شهر تهران اشتغال ترافیک مشکلات کنترل ترافیک پوشش جانبازان شهر تهران شهرداری سال تحصیلی جدید سرویس مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: این ۴خط عبارت بود از خط یک: میدان توپخانه - دروازه قزوین، خط ۲: میدان توپخانه - انتهای امیریه، خط ۳: میدان توپخانه - بازار و شاهپور و خط ۴: میدان توپخانه - گارماشین (ری جنوبی). همچنین خطی بین دروازه دولت و بازار کشیده شد که پس از یک سال و دو ماه بهره‌برداری، برچیده شد.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

تا سال ۱۳۱۷ علاوه بر ۴ خط گذشته، خط ۵ از میدان شاه(قیام) تا میدان گمرک و خط معروف به تهران - شهرری هم به ۴ خط قبل اضافه شد. این خط آخری از جلوی انبارگندم خیابان ری، روبه روی خیابان صفاری(شهید حداد عادل) به سوی حضرت عبدالعظیم (ع) حرکت می‌کرد.

از سال ۱۳۱۷ تا ۱۳۲۰ به علت گسترش تهران و ازدیاد جمعیت، ۴ خط دیگر به خطوط اتوبوسرانی اضافه شد و برای اولین بار خطوط جدید به دروازه دولت، میدان ۲۴ اسفند (انقلاب)، حشمت‌الدوله شرق و خیابان نادری راه پیدا کرد. وزارت فوائد عامه و تجارت، تحت مدیریت مهدی‌قلی هدایت، ملقب به مخبرالسلطنه، در دوره صدارت دکتر محمد مصدق لایحه‌ای را در یک ماده واحده و ۱۲ تبصره به مجلس برد و موفق شد رآی مثبت مجلس را در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۳۱ جلب کند.

بر اساس این قانون که امضای محمد ذوالفقاری، نایب‌رئیس هفدهمین دوره مجلس شورای ملی، پای آن بود، امتیاز احداث خطوط اتوبوسرانی و نقل و انتقال مسافر به طور دسته‌جمعی در داخل هر شهر و حومه به شهرداری‌ها واگذار شد.

از ۱۵ دی۱۳۳۲ روش کار در خطوط اتوبوسرانی تهران کمی تغییر کرد و بلیت ژتونی (پولک فلزی) و باجه بلیت‌فروشی راه‌اندازی شد و دولت وقت به منظور نوسازی ناوگان شهری تعدادی اتوبوس مرسدس بنز از آلمان وارد کرد.

با تامین شدن بودجه و امکانات دولتی، اولین شرکت سهامی اتوبوسرانی عمومی کشور در تهران با عنوان «شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه» با سرمایة ۳۰۰ میلیون ریالی در ۲۵ فروردین ۱۳۳۵ به ثبت رسید و محل آن در ساختمان شهرداری تعیین شد.
اولین خط اتوبوسرانی تهران در ۱۴ تیر ماه سال ۱۳۳۵ با ۸۰ دستگاه اتوبوس در مسیر بازار تا میدان امام حسین (ع) در حضور نمایندگان مجلس شورای ملّی وقت و تعدادی از وزرا افتتاح شد. از زمان افتتاح در تیر تا مهر ماه، سه خط دیگر نیز در شهر آغاز به کار کرد. در نهایت شرکت واحد در سال اوّل با ۱۷۳ اتوبوس و ۵ خط فعالیتش را آغاز کرد.

کد خبر 848049 برچسب‌ها حمل و نقل هویت شهری خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس

دیگر خبرها

  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • آموختن اتول‌رانی زیر تابلو پرستو | مسئول آموزش رانندگان یک افسر روسی بود
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر