Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@06:16:19 GMT

ضرورت تقویت جلوه بصری ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان سمنان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۵۵۶۷

ضرورت تقویت جلوه بصری ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان سمنان

 به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر پیش از ظهر یک‌شنبه در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان سمنان با حضور رئیس پلیس راهور کشور به میزبانی استانداری با بیان اینکه در ابتدای سال به دلیل شرایط نامساعد جوی، محورهای مختلف استان دچار مشکل شد، تاکید کرد: سمنان، استان پر ترددی در سطح کشور است و به صورت متوسط سالانه ۲۵ میلیون زائر از مسیرهای مواصلاتی آن گذر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جاده های استان سمنان هنوز به استانداردهای لازم نرسیده است و تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم ، اما باید تلاش کنیم تا حداقل ،  جاده های ما موجب مرگ و میر انسان ها نشود. از سوی دیگر باید گفت اقلیم استان ، ه بدلیل مسطح بودن و کویری بودن مسیر ، شرایط خاصی را برای رانندگان ایجاد می کند که در صورت عدم ارائه آموزش های لازم ، مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد می کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه پهناور بودن این منطقه سبب شده تا حضور ۱۰۰ درصدی پلیس راه های کل استان میسر نباشد، گفت:  برای کاهش تصادفات باید با انجام اقدامات هماهنگ بین دستگاهی ، این مهم را محقق کرد اما باید توجه داشت که تقویت حضور پلیس راه در سطح استان یکی از راهکارهای کاهش تصادفات در استان محسوب می شود چرا که سمنان به عنوان یک کریدور اصلی حمل و نقل کشور است.

آشناگر در دیگر بخش سخنان خود بیان کرد: ارائه آموزش به شهروندان و مخاطبان ، تاثیر گسترده و قابل توجهی در افزایش فرهنگ رانندگی و عبور و مرور و در نتیجه کاهش تصادفات خواهد داشت همچنین تولید ابزار جدید و اپلیکیشن های موبابلی ، افزایش دوربین های ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان و همچنین در داخل شهرها ، نقش موثری در کاهش تصادفات خواهد داشت.‌

وی با بیان اینکه  پیگیری اصلاحات لازم برای ۱۹ محور حادثه خیز استان توسط دکتر فخری ، معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استان انجام شود، گفت: بیش از ۶۰۰ کیلومتر مسیر جاده ای استان،  نیازمند ایجاد جلوه های بصری و جذابیت توقف برای رانندگان است لذا مسئولان در ارائه مجوزهای ایجاد مجتمع های رفاهی، خدماتی سخت گیری نکنند.‌

استاندار سمنانم گفت:  محورهای مواصلاتی استان و بویژه مسیر دامغان تا شاهرود ، قابلیت برگزاری ایجاد نمایشگاههای فروش شهری و روستایی فراوانی را دارد ، میراث فرهنگی و دستگاهای مرتبط تلاش کند تا زمینه ی ایجاد این مراکز را برای افراد علاقمند فراهم نموده و در این راستا با مردم مساعدت نموده و سخت گیری نکنند.‌

آشناگر با بیان اینکه ایجاد سرعت گیر در مسیر های جاده ای و داخل شهرها و روستاها،  پاک کردن صورت مسئله است و هیچ منطقی را دنبال نمی کند، تاکید داشت: سرعت گیر حتی  بعضاً موجب ایجاد مشکلات فراوان برای مردم می شود ، لذا از مسئولان مرتبط می خواهم که اجازه ایجاد چنین موانعی را تا حد امکان صادر نکنند در نتیجه اگر بناست بر حسب ضرورت ،  سرعت گیری ایجاد شود لازم است تا یک طرح یکپارچه و استاندارد کشوری ارائه شود.

کد خبر 4718697

منبع: مهر

کلیدواژه: تصادفات رانندگی نیروی انتظامی سمنان استانداری سمنان علیرضا آشناگر ماه محرم قزوین بوشهر شیراز مراسم عزاداری ایلام عاشورا اربعین حسینی شهرکرد خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

جعفری زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با شورای ترافیک شهرستان بم گفت: رفع نقاط حادثه خیز در شهرستان بم همواره دغدغه مسئولان شهرستان بوده است و طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است با این وجود هنوز هم شاهد تصادفات منجر به مرگ در این نقاط هستیم و تمام تلاش ما بر کاهش تصادفات و حفظ جان شهروندان است. 

وی افزود: ضرورت توجه به رفع نقاط حادثه خیز بلوار خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی، به دلیل واقع شدن در کردیدر شمال به جنوب و قرارگرفتن مدارس و ادارات حول این محور حائز اهمیت است؛ اما آنچنان که باید تاکنون به این مسیر توجه نشده است.   

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم ضمن تاکید بر اهمیت کاهش حوادث منجر به مرگ بیان داشت: نصب دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت و ایجاد سرعتگاه‌ها مطابق با دستورالعمل‌های مصوب می‌تواند موجبات کنترل سرعت و کاهش تصادفات در این مسیر را به دنبال داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مصوبات این جلسه طی یک ماه آینده، طرح آرام سازی مسیر عملیاتی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • اهمیت و ضرورت های راه آهن ایران ارمنستان
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی