Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دره‌وزمی روز یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با تاکید بر اینکه باید در راستای اجرای تصمیمات ملی تسهیلگری شود، اظهار داشت: انتظار می‌رود حمایت از تولید گفتمان مشترک همه مسئولان باشد.

وی اضافه کرد: هیچ دستگاه و اداره‌ای حق ندارد برای واحد تولیدی که به دستگاه‌های خدمت‌رسان، مالیات و تامین اجتماعی بدهی دارد، اجراییه صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: اگر واحد تولیدی با مشکلی مواجه شده و بدهی دارد باید آنرا ابتدا با دستگاه متولی مطرح و تا برای رفع آن رایزنی شود و سپس در صورت حل نشدن در کارگروه رفع موانع تولید عنوان می‌شود.

دره‌وزمی اعلام کرد: اگر هر دستگاه اجرایی برای واحد تولیدی فعالی که حتی یک نفر اشتغال دارد، اجراییه بدون مصوبه کارگروه رفع موانع تولید صادر کند، تخلف کرده است.

وی یادآور شد: امسال چون شرایط اقتصادی کشور و به تبع استان متفاوت از سنوات گذشته است می‌طلبد بر اساس این وضعیت تصمیماتی اخذ شود و از بزرگترین تولیدکنندگان ما واحدهای صنفی هستند که تا به امروز در این کارگروه به وضعیت آنها پرداخت نشده است.

دره‌وزمی با اشاره به اینکه در بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ حمایت از هر نوع تولیدی را تکلیف کرده است، افزود: در کشور ۴۵۰ اتاق اصناف و هشت  هزار اتحادیه صنفی با هشت میلیون اشتغالزایی داریم که این بخش ۱۸ درصد تولید ناخالص داخلی را هم به خود اختصاص دادند.

وی اعلام کرد:  ۶۸ هزار واحد صنفی شناسنامه‌دار در کردستان وجود دارد  که ۱۰ هزار و ۱۱۲ آن صنوف تولیدی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: دولت تصمیم گرفته از این بند قانونی ۲۰ درصد تسهیلات بازسازی و نوسازی را به صنوف تولیدی اختصاص دهد.

دره‌وزمی افزود: سهم  استان در کل تسهیلات ۲۰۹ میلیارد تومان است هرچند سقفی برای استان قائل نشدند و اگر بتوانیم تسهیلات بیشتر جذب کنیم محدودیتی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در بخش نوسازی سهم تسهیلات استان ۷۴۰ میلیارد ریال است که ۲۰ درصد آن معادل ۱۴۸ میلیارد ریال به صنوف تولیدی تسهیلات با نرخ بهره ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.

۲۵۹ کارگاه استان در بخش‌های مختلف درخواست بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب بیمه تامین اجتماعی را دادند که در این جلسه کارگروه رفع موانع تولید تایید و تصویب شد.

علاوه بر این به مشکلات مرغداری، چندین واحد دامداری ، شیلات و سیلو در استان پرداختند.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید کردستان وزارت صنعت معدن و تجارت تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۵۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در استان کردستان بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، فرزاد پیشکاری امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع سنندج که به مناسبت هفته کار و کارگر بود، اظهار کرد: تمامی ظرفیت‌های این اداره‌کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر نهادها و ادارات استان برای رفع مشکلات کارگران به کار گرفته شده و شبانه‌روزی در جهت محقق کردن اهداف و سیاست‌های وزارت کار، تلاش خواهیم کرد.

وی عمران و آبادانی در کشور را مرهون تلاش کارگران دانست و با بیان اینکه ایمنی، حفاظت و بهداشت کارگران از مهم‌ترین رسالت‌های وزارت کار است، افزود: وزارت کار با تمام توان از حق و حقوق کارگران صیانت خواهد کرد.

مدیرکل کار کردستان با اشاره به اینکه در استان کردستان بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه تولیدی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در طول سال بیش از ۱۲۰۰۰ پرونده در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می‌شود.

پیشکاری اضافه کرد: ۲۳ بازرس کار در طول سال بیش از ۱۹۰۰۰ بازرسی از واحدهای صنعتی، کارخانجات و ابنیه برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می‌دهند تا کارگران که گنجینه و سرمایه‌های کشور هستند دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه ۲۲۹۵۲۳ نفر از مردم کردستان به‌صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌کنند، ادامه داد: با احتساب اینکه هر خانوار ۳ نفر باشند، نزدیک به ۷۰۰۰۰۰ نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه تحریم‌های گسترده مشکلاتی را در بخش اقتصادی برای جامعه ایجاد کرده است، تصریح کرد: جامعه کارگری با اقتدار در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کرده و این مشکلات با توان و تفکر کارگران کشور که ستون فقرات و مولدان اقتصادی در کشورند حل خواهد شد.

پیشکاری با بیان اینکه برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال‌های جدید با تمام توان از کارفرمایان حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد، گفت: دولت سیزدهم در بحث سیاست‌های تشویقی بازار کار از جمله طرح کارورزی، یارانه دستمزد و مشوق‌های بیمه‌ای و همچنین پرداخت تسهیلات کم بهره، مسیر مناسبی برای کارفرمایان و حمایت از کارگران و اشتغال آنان فراهم کرده است.

کد خبر 748108

دیگر خبرها

  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی