Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:04:41 GMT

رقابت بیش از ۲۰۰ دیپلمات در جام صلح و دوستی

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۶۵۶۱

رقابت بیش از ۲۰۰ دیپلمات در جام صلح و دوستی

«رضا عبدی»، دبیر اجرایی دومین دوره مسابقات ورزشی دیپلماتیک جام صلح و دوستی در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: این مسابقات علاوه بر ایجاد یک فضای صمیمی دوستانه و مفرح میان دیپلمات‌های مقیم تهران، با هدف تقویت کانال‌های ارتباطی دیپلماتیک بین کشورها از طریق ورزش برگزار می‌شود.
وی افزود: استقبال دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران را نباید دست کم گرفت و یا پدیده‌ای کم اهمیت تلقی کرد، شاید برخی تصور کنند این مسابقات از استانداردهای ورزش قهرمانی دور است، چرا که ورزشکاران آماتوری در آن به رقابت می‌پردازند که ورزش نه حرفه آنان بلکه بهانه‌ای برای سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت است، غافل از اینکه ورزش در این قبیل مسابقات، استعدادهای نهفته برای گفت‌وگو را فعال و تقویت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته دبیر اجرایی این مسابقات، در فضایی که برخی از کشورهای قلدر با تحریم‌های یکجانبه و تحریم وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی به دنبال القای انزوای دیپلماتیک ایران هستند، استقبال خوب سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی مقیم ایران این پیام روشن را مخابره می‌کند که ایران هرگز انزوا بردار نیست.
عبدی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ دیپلمات ایرانی و خارجی برای حضور در این مسابقات نام‌نویسی کرده‌اند، گفت: استقبال  نزدیک به ۲۰ سفارتخانه خارجی و نمایندگی سیاسی مقیم تهران یک برتری نسبی است.
به گفته دبیر اجرایی نخستین و دومین دوره مسابقات دیپلماتیک، شطرنج، تنیس روی‌میز و فوتسال سه رشته رقابتی این مسابقات هستند که تاکنون مسابقات ۲ رشته شطرنج و تنیس روی‌میز برگزار شده است که دیپلمات‌هایی از ۲۱ کشور در این ۲ رشته به رقابت پرداختند.
وی از برگزاری مسابقات فوتسال دیپلماتیک از ۸ مهر ماه سال جاری در مجموعه ورزشی انقلاب خبر داد و عنوان کرد: تاکنون ۲۱ تیم از ۲۱ سفارتخانه و نمایندگی سیاسی مقیم برای این مسابقات ثبت نام کرده‌اند، همچنین برای اولین بار، تیم فوتسال خبرنگاران حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی نیز در این مسابقات حضور خواهند داشت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: إيران جام صلح و دوستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی نوشاد عالمیان در مسابقات تنیس روی میز عربستان

ملی‌پوش تنیس روی میز ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های بین‌المللی عربستان مقابل حریفی از بلژیک پیروز شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نوشاد عالمیان ملی‌پوش تنیس روی میز ایران در دور نخست از مرحله مقدماتی رقابت‌های بین‌المللی اسمش در کشور عربستان، ظهر امروز به مصاف «سدریک نویتینک» نفر 89 رنکینگ جهانی از بلژیک رفت و این حریف را 3 بر صفر شکست داد.

عالمیان که در رده 68 رنکینگ جهانی قرار دارد، در دور دوم مقابل برنده جدال آندریاس لونکو از اتریش و لیلیان باردت از فرانسه میباشد قرار خواهد گرفت.

همچنین امیرحسین هدایی دیگر نماینده ایران در این مسابقات است که فردا با «ادوارد اونسکو» 19 ساله نفر هفتادوهشتم دنیا از رومانی روبه‌رو خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیروزی نوشاد عالمیان در مسابقات تنیس روی میز عربستان
  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا