Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@00:41:09 GMT

حمله به «آرامکو» از خاک عراق صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۷۱۶۲

حمله به «آرامکو» از خاک عراق صحت ندارد

به گزارش  ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری القدس العربي، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیرعراق، امروز، 24 شهریور،  با انتشار بیانیه‌ای در در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: اخبار منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی مبنی بر این که پهپادها از خاک عراق برای حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی استفاده‌ کرده‌اند، صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: عراق به تعهد قانونی خود مبنی بر ممنوعیت استفاده از خاک این کشور برای تجاوز به همسایگان، دوستان و برادران پایبند است.

شبکه خبری «سی ان ان» به نقل از منبعی که آن را مطلع خواند، مدعی شد که طبق معلومات اولیه به دست آمده پهبادها از عراق به پرواز درآمده‌اند نه از یمن.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز مدعی شد که کارشناسان سعودی و آمریکایی در حال بررسی احتمال استفاده مهاجمان از موشک‌های کروز به موازات پهپاد‌ها یا به جای آن‌ها در حملات به تأسیسات نفتی آرامکو در عمق خاک سعودی هستند.

مایک پومپئو، وزیر امورخارجه آمریکا بیش از این، ایران را به این حمله متهم و آن را «حمله ای بی سابقه به تأمین انرژی جهان»  توصیف کرد. وی افزود: هیچ مدرکی مبنی بر حملات از یمن، وجود ندارد.

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز امروز در واکنش به این ادعای مایک پومپئو، گفت: چنین اتهام زنی‌ها و اظهارنظرهای کور و بی حاصل در چارچوب دیپلماتیک غیر قابل درک و بی معنی است. در روابط بین المللی حتی «خصومت ورزی» هم دارای حداقلی از باورپذیری و چارچوب‌های منطقی است که مقامات آمریکا این اصول حداقلی را نیز درنوردیده‌اند.

موسوی تصریح کرد: اینگونه اظهارنظرها و اقدامات بیشتر شبیه برنامه ریزی سازمان‌های مخفی و اطلاعاتی برای تخریب وجهه کشوری به منظور زمینه‌سازی برای اقداماتی در آینده است. آمریکایی‌ها سیاستی به نام «فشار حداکثری» در پیش گرفتند که ظاهرا به دلیل ناکامی‌ها به سمت دروغ حداکثری گرایش پیدا کرده است.

یادآور می‌شود، جنبش انصارالله، دیروز، 23 شهریورماه، اعلام کرد که این جنبش با 10 پهپاد حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی وابسته به شرکت «آرامکو» را هدف قرار داده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: عراق یمن حملات هوایی پهباد قران بین الملل عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع آمریکا مدعی است که در این مرحله هیچ نشانه‌ای از آغاز هیچ نوع عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» وجود ندارد.

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد: «ما در این مرحله از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، آگاه نیستیم».

به نوشته وبگاه وزارت دفاع آمریکا، رایدر همچنین گفت که گروه‌های مقاومت عراقی روز گذشته برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه، دو حمله را علیه نظامیان این کشور در عراق و سوریه انجام دادند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما از دولت عراق می‌خواهیم که تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت و دفاع از نیرو‌های آمریکایی در این کشور انجام دهد».

طبق این گزارش، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «اگر حملات شبه نظامیان ادامه یابد، ما در دفاع از نیرو‌های خود مانند گذشته تردید نخواهیم کرد».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای اشغالی
  • جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • (ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • فیلم| حملۀ اوکراین به تأسیسات نفتی روسیه
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم