Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از ادامه مرحله پنجم طرح بیمه سلامت پناهندگان خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از ادامه مرحله پنجم طرح بیمه سلامت پناهندگان خبر داد و گفت: تمامی پناهندگان می‌توانند جهت ثبت نام به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و دفترچه خود را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمودی با بیان اینکه دفترچه بیمه سلامت خدمات پاراکلینیکی مانند هزینه‌های ویزیت پزشک، دارو، آزمایش و رادیولوژی و همچنین خدمات بستری و بستری موقت پناهندگان را در بیمارستان‌های دولتی و بیمارستان‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت تحت پوشش قرار می‌دهد گفت: این خدمات بیمه‌ای شامل پناهندگان آسیب پذیر و سایر پناهندگان می‌شود.

وی در ادامه افزود: پناهندگان آسیب پذیر و آن دسته از پناهندگانی که در مرحله چهارم طرح بیمه سلامت دفترچه بیمه رایگان دریافت کرده اند، می‌توانند به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت در نزدیکی محل سکونت خود مراجعه کرده و دفترچه بیمه این مرحله خود را دریافت کنند.

محمودی با اشاره به اینکه دفترچه بیمه پناهندگان آسیب پذیر تا تاریخ ۵ اسفندماه ۱۳۹۸ اعتبار دارد، اضافه کرد: آسیب پذیری پناهندگان در دفاتر پیشخوان دولت قابل مشاهده است و در صورت هرگونه ابهام در این خصوص باید مراتب از طریق ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری محل سکونت پیگیری شود.

مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ادامه داد: پناهندگان غیرآسیب پذیر نیز می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور مراجعه و در جهت ثبت نام و دریافت دفترچه بیمه خود اقدام کنند. پناهندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که اعتبار دفترچه‌ها از زمان صدور بمدت یک سال است.

وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام پناهندگان غیرآسیب پذیر در هر دوره فقط ده روز است افزود: دوره سوم ثبت نام از تاریخ ۹۸/۷/۱ تا ۹۸/۷/۱۰ و دوره چهارم ثبت نام نیز از تاریخ ۹۸/۱۰/۱ تا ۹۸/۱۰/۱۰ خواهد بود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اضافه کرد: ثبت نام در طرح بیمه سلامت به صورت خانوار انجام می‌شود و پناهندگان آسیب پذیر صرفا هزینه اداری تشکیل پرونده و چاپ دفترچه را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حق بیمه پناهندگان آسیب پذیر قبلا پرداخته شده است، افزود: پناهندگان غیر آسیب پذیر علاوه بر هزینه‌های اداری تشکیل و چاپ دفترچه باید هزینه حق بیمه برای تمامی اعضای خانواده را نیز پرداخت کنند.

محمودی در پاسخ به این سوال که اگر پناهنده‌ای درطرح‌های قبلی ثبت نام نکرده باشد چه مراحلی را باید طی کند، گفت: این دسته از پناهندگان باید مراحل پیش ثبت نام را انجام دهند و ضرورت دارد در زمان حضور در دفاتر پیشخوان مراتب را به صادرکنندگان دفترچه اطلاع دهند.

وی همچنین گفت: در صورت عدم احراز هویت پناهندگان و یا هرگونه تغییر در وضعیت خانوار از جمله نوزادان باید مراتب را از طریق ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری محل سکونت خود پیگیری کنند.

بر اساس این خبر پناهندگان می‌توانند در زمان‌های ذکر شده با در دست داشتن کارت هویت، کارت آمایش و برگ تردد معتبر، یک قطعه عکس ۴*۳، گواهی صادره از سوی پزشک معتمد سازمان بیمه سلامت برای آن دسته از پناهندگانی که دارای بیماری خاص (نارسایی کلیوی، تلاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه، ام اس) هستند به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و اقدام به ثبت نام کنند. این درحالی است که پناهندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که در زمان ثبت نام ترجیحا سرپرست خانوار باید حضور داشته باشد و در غیراینصورت یک نفر از اعضای خانواده با در دست داشتن مدارک فوق (برای کلیه اعضای خانو ار) که الزامی است به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیمه سلامت خدمات پاراکلینیکی اتباع افغانستانی مهاجرین افغانستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد غلام نژاد، به مناسبت روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج گفت: ۱۰۷ بیماری مشمول حمایت‌های این صندوق بوده و لیست بیماری‌های خاص و صعب العلاج ابلاغی از سوی وزارت بهداشت شامل تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماری دیالیزی (دیالیز خون و صفاقی)، موکوپولی ساکاریدوز، بال پروانه‌ای، انواع تیپ‌های ام اسای ، سپتیک، فیبروزیس ، اوتیسم ، سرطان، پرفشاری شریان ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضا (شامل: سلول‌های بنیادی خون ساز، کلیه، کبد، قلب، پانکراس، روده، ریه)، مزمن روانی،رتینوپاتی دیابتی ، صرع مقاوم به درمان ، جراحی‌های DBS برای بیماران پارکینسون ، دیستونی ، ترمور، تیک، بیماران با آسیب شنوایی شدید و دیستروفی های عضلانی است.

وی افزود: به منظور بهره مندی بیماران خاص، صعب العلاج و نادر از مزایای این صندوق، برخورداری ایشان از پوشش بیمه پایه یک سازمان بیمه گر پایه الزامی است (به عنوان مثال: سازمان بیمه سلامت ایران / سازمان تأمین اجتماعی) بیماران مشمول می‌بایست نسبت به ثبت درخواست حمایت و ثبت درخواست بیماران خاص و صعب العلاج با مراجعه به سامانه شهروندی به آدرس‌های ذیل اقدام نمایند.

Bimeh salamat Iranian.ir

Csp.ihio.gov.ir

غلام نژاد اظهار داشت :بیماران جهت بهره مندی از سهم صندوق بیماران و صعب العلاج می‌بایست در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت نشان دار شوند. در صورتیکه بیماری فرد مشمول نشان‌هایی باشد که در سامانه وزارت بهداشت (RDA) ثبت می‌شوند و بیمار درآن سامانه‌ها دارای پرونده باشد نشان به صورت خودکار به فرد منتسب می‌شود . بیماران برای درخواست ثبت نشان می‌توانند وارد سامانه شهروندی شوند. لیست بیماری‌های که در سامانه RDA وزارت بهداشت وجود دارد و از طریق سامانه شهروندی به بیماران منتسب می‌شود شامل : بیماران هموفیلی – تالاسمی – ام اس – سیستیک فیبروزیس- بال پروانه‌ای – اس ام ای (SMA) و اوتیسم است.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران افزود: در خصوص بیماری‌های که در حال حاضر امکان ثبت و نشان دار شدن در سامانه‌های وزارت بهداشت ندارد در سامانه مدیریت نشان بیمه سلامت صورت می‌گیرد. در این خصوص بیماران پس از مراجعه به شعب اداره کل بیمه سلامت استان یا ناظر مستقر در بیمارستان یا توسط نمایندگان بیمه مستقر در داروخانه‌های سطح شهر مانند: ۱۳ آبان، هلال احمر مرکزی و ۲۹ فروردین و همچنین با ثبت درخواست در سامانه شهروندی پس از تماس با بیمار و اخذ مدارک مرتبط، نشان بیماری را منتسب می‌کنند.

همچنین به صورت غیر حضوری در هنگام تشکیل پرونده دارویی از طریق سامانه تأیید برخط دارویی استان تهران نشان بیماری قابل انتساب می‌باشد.

پس از انتساب نشان بیمار از سهم صندوق با مراجعه به مراکز طرف قرارداد بهره مند می‌شوند. تاکنون در استان تهران ۱۸۳.۷۴۶ بیمه شده نشان دار شده‌اند که بیشترین آن مربوط به بیماری‌های دیابت نوع ۲، سرطان و پرفشاری خون می‌باشد.

از این تعداد ۱۰۷ بیماری ۵۳ بیماری دارای بسته خدمات تعریف شده از سوی وزارت بهداشت می‌باشند که در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت قرار گرفته و سهم آن خدمت توسط بیمه شده قابل بهره برداری می‌باشد.

در صورتیکه بسته خدمتی بیماری صعب العلاج از سوی وزارت بهداشت تعریف نشده باشد بیماران می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات به دفاتر پیشخوان منتخب یا شعب اداره کل در شهر تهران و ادارات شهرستانی تابعه با رعایت ضوابط از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج پس از بررسی و طرح در کمیته‌های مربوطه بهره مند شوند.

در استان تهران تا کنون ۱,۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج کمک شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار بیمار خاص ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند
  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • ۱۰ هزار بیمار خاص مشمول حمایت های بیمه سلامت ایلام هستند
  • ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به بانوان آسیب پذیر در زاهدان
  • اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج
  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • بودجه مورد نیاز برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  • بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی