Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سرگئی استورچاک معاون وزیر دارایی روسیه در حاشیه دیدار با وزیر نیروی کشورمان برای امضای پروتکل تمدید وام دولتی روسیه جهت احداث نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک در جمع خبرنگاران گفت: الحاقیه‌ای به موافقت‌نامه بین دولت‌ها در رابطه با فاینانسی که قبلا امضا شده بود اضافه شد.

وی افزود: این الحاقیه اساس حقوقی ایجاد می‌کند تا ما شروع به فاینانس کنیم و اعتبارات بودجه‌ای به پیمانکار برسد به این معنا که علاوه بر کارهای فنی که قبلا توسط شرکت‌های ایرانی و روسی انجام شده بود با امضای سند شروع به سفارش تجهیزات فنی مورد نیاز برای اجرایی شدن پروژه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته منتظر هستیم که در کارگاه و سایت اجرای قرارداد، کارهای لازم انجام شود که فرصتی برای ایجاد اشتغال در همان منطقه (هرمزگان) نیز خواهد بود.

استورچاک تصریح کرد: پروژه نیروگاه سیریک یک پروژه یک و نیم میلیارد یورویی است که امیدواریم به نتیجه برسد و تاثیرات اجتماعی و اقتصادی آن را در منطقه شاهد باشیم.

وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره استفاده از پول ملی دو کشور برای مبادلات مالی اظهار داشت: در این رابطه تصمیم‌گیری متفاوت است مهم این است که از سوی دو کشور پروژه‌هایی وجود داشته باشند که تمایل داشته باشند از پول ملی استفاده کنند.

وی افزود: اجرای پروژه‌ها باید تبدیل به قرارداد شود و ما قراردادها را برای فاینانس قبول می‌کنیم که البته فقط در چارچوب قول‌هایی که قبلا توسط روسای جمهور دور کشور بوده نیست بلکه در چارچوب یک همکاری اقتصادی طویل‌المدت بین ایران و روسیه است.

معاون وزیر دارایی روسیه در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر خط اعتباری 15 میلیارد دلاری اروپا تصریح کرد: در عرف ما از خطوط اعتباری استفاده نمی‌کنیم این سازوکار پیشنهادی کمی گمراه کننده است چون مبالغ هنگفتی است که زیر آن، قراردادی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: قرارداد باید با منافع طویل المدت ایران و کسانی که آن را تامین می‌کنند مطابقت داشته باشد.

وی یادآور شد: بنابراین خط اعتباری 15 میلیارد دلاری نه زیاد است و نه کم و نه خوب است و نه بد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران پول روسیه معاون وزیر اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰

به گزارش خبرگزاری مهر رئیس گروه بانک توسعه اسلامی گفت: جهان به راه‌حل‌های بلندمدت و پروژه‌های زیرساختی پایدار نیاز دارد، زیرا شکاف تأمین مالی زیرساخت‌های جهانی تا سال ۲۰۴۰ حدود ۱۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

محمد الجاسر در نشست سالانه بانک و رویداد جشن طلایی در ریاض پایتخت عربستان سعودی گفت که تأمین مالی این پروژه‌های زیرساختی پایدار، مستلزم تغییر پارادایم است.

وی گفت: مکانیسم‌های سنتی تأمین مالی عمومی برای برآوردن تقاضای رو به رشد برای پروژه‌های زیربنایی مناسب نیست و جهان برای رسیدگی به این چالش‌ها و بودجه کافی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، نیاز به رویکردی جدید دارد.

الجاسر بیان کرد: این جایی است که بانک اسلامی به‌عنوان پرتویی از نور ظاهر می‌شود و اصول مبتنی بر دارایی و اشتراک ریسک آن کاملاً با نیازهای کشورهای کمتر توسعه یافته برای پروژه‌های زیرساختی بلندمدت هماهنگ است.

رئیس گروه بانک توسعه اسلامی افزود: «علاوه بر این، بانک اسلامی با تاکید بر مسئولیت زیست محیطی، کاملاً در موقعیتی است که از این تلاش‌ها حمایت کند».

همچنین یادآوری کرد که در پنج دهه گذشته، بانک از امور مالی اسلامی دفاع کرده است. او می‌گوید استراتژی ما حول محور ایجاد مشارکت‌های قوی، تقویت بازارهای مالی و توانمندسازی بخش خصوصی است.

رئیس گروه بانک توسعه اسلامی معتقد است که جهان بر سر تقاطع ایستاده است. همه‌گیری کووید -۱۹ آسیب‌پذیری‌ها را در زیرساخت‌ها آشکار و منابع عمومی را تخلیه کرد همچنین پیشرفت توسعه را معکوس کرد.

الجاسر گفت: «یک سوم کشورهای کم‌توسعه‌یافته در حال حاضر بدتر از دوران پیش از همه‌گیری هستند. بدون اقدام فوری، چشم‌انداز توسعه آنها می‌تواند بدتر شود».

همچنین تاکید کرد کشورهای کمتر توسعه یافته دارای پتانسیل اقتصادی فوق العاده در انتظار آزادسازی هستند.

وی با بیان اینکه تقویت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اجتماعی و فیزیکی برای کاهش فقر، ارتقای سلامت و آموزش و ایجاد اشتغال کلیدی است، افزود: این مورد تاب‌آوری در برابر شوک‌های آینده مانند همه‌گیری و تغییرات آب‌وهوایی را تقویت می‌کند.

کد خبر 6090673 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • (ویدئو) سوال میلیون دلاری در اسرائیل: روسیه به ایران چه داده؟!
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم