Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ رییس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: صدا و سیما در معرفی شخصیت و انتشار اندیشه‌های آیت‌الله طالقانی باید برنامه‌های بیشتری تولید کند.
به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال آیت‌الله طالقانی در بهشت زهرا(س) اظهارداشت: این مجاهد انقلابی دایره‌المعارف مبارزه با ظلم و ستم و همچنین اسطوره ملت ایران است که همیشه در دل مردم زنده است، بنابراین رسانه‌ها باید در معرفی این عالم وارسته و مجاهد فی‌سبیل‌الله به نسل جوان کشور باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی با بیان اینکه اندیشه، کتاب‌ها و خطبه‌های آیت‌الله طالقانی باید رهنمود و الگوی مدیران کشور باشد، عنوان کرد: میانه‌روی و ارتباط خوب با تمامی طیف‌های سیاسی و اندیشه‌های مختلف آیت‌الله طالقانی می‌تواند چراغ راه حل بسیاری از معظلات حال حاضر کشور باشد.
هاشمی تصریح کرد: مبارزات آیت‌الله طالقانی با طاغوت زمان خود از زمان ملی شدن صنعت نفت آغاز و تا قیام امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت، میانه‌روی و کنار آمدن با تفکرات مختلف سیاسی از خصوصیات بارز این عالم وراسته بود.
رییس شورای اسلامی تهران، ری و تجریش با اشاره به هفت بند از قانون اساسی کشور که به شوراهای اسلامی شهر و روستا اختصاص دارد، گفت: آیت‌الله طالقانی نقش بسیار زیادی در ایجاد و تاسیس شوراها داشت و  اگر ایشان نبودند، شاید امروز چیزی به‌نام شورا در قانون اساسی کشور وجود نداشت.
هاشمی، آیت‌الله طالقانی را پدر شوراهای کشور دانست و تاکید کرد: تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور باید در سالروز ارتحال این عالم ربانی با آمدن بر سرمزار ایشان یاد و خاطره این مجاهد فی‌سبیل‌الله را زنده نگاه دارند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به نقش خانواده آیت‌الله طالقانی پس از ارتحال ایشان اشاره کرد و گفت: خانواده مرحوم پس از ارتحال ایشان کاملا با متانت برخورد کردند و هرگز اجازه ندادند، کسانی که به دنبال حذف انقلاب هستند از این موضوع سوء استفاده کنند.
هاشمی یادآور شد: خانواده آیت‌الله طالقانی با اینکه زحمات زیادی در پیروزی و روند انقلاب کشیده‌اند ولی هیچ متاعی تاکنون از آن برای خود برنداشته اند و یکی از سالم‌ترین خانواده‌های انقلاب محسوب می‌شوند.
به گزارش ایرنا، آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت الله سیدمحمود طالقانی امروز(یکشنبه) با حضور جمعی از مسئولان، فرزندان آیت‌الله طالقانی و خانواده‌های شهدا در کنار مزار ایشان در بهشت زهرا(ع) برگزار شد.
آیت الله سید محمود علایی طالقانی در سال ۱۳۲۶ق (اسفند ۱۲۸۹ش) در روستای گلیرد طالقان متولد و در سحرگاه ۱۹ شهریور ۱۳۵۸شمسی به دیدار معبود شتافت.
این عالم مجاهد و نستوه در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با رژیم طاغوت مبارزه کرد و سال ها زندانی شد.
 اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی برگزار شد. برچسب ها: آیت‌الله طالقانی ، هاشمی

منبع: خرداد

کلیدواژه: آیت الله طالقانی هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899076

دیگر خبرها

  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد