Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:12:58 GMT

محبوبی که اخراج شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۷۲۵۱

محبوبی که اخراج شد

با اینکه چند روزی بود زمزمه هایی مبنی بر برکناری اش شنیده می شد، اما انتشار خبر اخراج برانکو تنها بعد از ۷۵ روز از الاهلی باورنکردنی بود. سرمربی ۶۵ ساله کروات که با پرسپولیس به تمام افتخارات داخلی دست پیدا کرده و این تیم را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسانده بود؛ در تیم جدیدش پنج بازی بیشتر دوام نیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از طرح موزاییکی تا پرتاب بطری
پروفسور با شکوه خاصی روی نیمکت الاهلی نشست. به عنوان کسی که پرسپولیس را از باتلاق خارج کرده و به سوی قهرمانی در لیگ و جام حذفی و فینال لیگ قهرمانان آسیا سوق داده بود. حدود دو ماه قبل بود که هواداران الاهلی از طرح موزاییکی برانکو در ورزشگاه کینگ عبدالله رونمایی کردند و با صدای بلند گفتند که به او اعتماد دارند ولی  شب گذشته، همان تماشاگران به سمتش بطری آب و سنگ پرتاب کردند. اما در این مدت چه اتفاقی رخ داد که مرد کروات از عرش به فرش رسید؟


تکرار نتایج پرسپولیس در الاهلی با واکنشی متفاوت
الاهلی با برانکو ۵ بازی رسمی انجام داد. آنها به ۲ برد، ۲ باخت و یک تساوی دست پیدا کردند. ابتدا در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه چهار بر دو مغلوب رقیب سنتی شان الهلال شدند که همان زمان انتقادات شروع شد. حتی برد دور برگشت با نتیجه یک بر صفر هم نتوانست باعث صعود سفید سبزها به مرحله یک‌چهارم شود.

با این حال، مدیران باشگاه دست از حمایت برنداشتند و لیگ شروع شد؛ به این امید که پروفسور بتواند بعد از سه فصل دوباره الاهلی را به قله فوتبال عربستان برساند. تساوی در بازی ابتدایی مقابل تیم تازه صعود کرده العداله فشارها را دوچندان کرد. حتی برد ۲ بر یک مقابل تیم سابقش یعنی الاتفاق هم نتوانست جو ملتهب را آرام کند. برانکو با ستاره اصلی تیم یعنی «عمر السوماه» به مشکل خورده بود. مهاجمی که قدرتش در خارج از زمین هم بسیار زیاد بود. در هر بازی تیم با چند تغییر روانه میدان می شد و کارشناسان بر این باور بودند که برانکو بعد از یک اردوی بلند مدت و چند بازی رسمی نتوانسته ۱۱نفر اصلی خود را شناسایی کند و این یک ضعف بزرگ به حساب می‌آید.

سرانجام بازی آخر از راه رسید. سومین جدال خانگی و بازهم یک ناکامی دیگر. این بار الاهلی به الوحده باخت تا بعد از ۱۳ سال در خانه خود مقابل این تیم متوسط عربستانی شکست خورده باشد. این باخت پایان کار کسی بود که تجربه ای مشابه در پرسپولیس داشت اما برخوردی به شدت متفاوت دید. بعد از برکناری حمید درخشان و حضور آندره پانادیچ مقابل استقلال خوزستان، برانکو به صورت رسمی از هفته بیست و ششم لیگ چهاردهم روی نیمکت پرسپولیس جلوس کرد. ۵ بازی که ماحصل آن ۲ برد، ۲ باخت و یک تساوی بود. شکست در بازی نخست مقابل سپاهان، باخت به گسترش فولاد در تبریز و البته پیروزی شیرین در هفته پایانی مقابل استقلال که جایگاهش را حفظ کرد؛ جزو مهمترین نتایج برانکو بودند. او همان نتایجی را در پرسپولیس گرفت که در برهه کنونی با الاهلی به آن رسیده بود ولی مدیران باشگاه عربستانی صبر و تحمل همتایان ایرانی خود را نداشتند.


پس از پرسپولیس مانند پیش از پرسپولیس
برانکو پیش از اینکه سرمربی پرسپولیس شود هدایت دیناموزاگرب را برعهده داشت. جالب است که در آن تیم هم مرد کروات زیاد دوام نیاورد و پس از ۵۰ روز برکنار شد. هشت بازی رسمی که ماحصل آن چهار باخت، یک مساوی و سه برد بود. دو شکست نا امید کننده در لیگ اروپا و واگذار کردن بازی بزرگ فصل مقابل هایدوک اشپیلت، باعث شد تا برانکو در دومین مقطع حضورش در این تیم شناخته شده با یک شکست بزرگ روبرو شود. به نوعی دربی ها در سرنوشت برانکو نقش تعیین کننده ای داشته اند. در الاهلی و دینامو بازنده این مسابقات بود و در پرسپولیس توانست شهرآورد را از استقلال ببرد. در دو تیم اول اخراج شد ولی در سومین تیم به بزرگترین موفقیت دوران مربیگری اش رسید.


دومین شکست پروفسور در عربستان
فصل ۱۲-۲۰۱۱ بود که برانکو بعد از ترک شاندونگ لوننگ چین سکاندار الاتفاق شد. ۲۷ بازی تحت هدایت او در این تیم عربستانی منجر به ۱۲ برد، ۸ مساوی و ۷ باخت شد. شکست مقابل استقلال در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا و همچنین باخت به الهلال در فینال جام پادشاهی عربستان، باعث شد تا در آن تیم هم نتواند زیاد دوام بیاورد و بعد از چند ماه اخراج شد. او در دومین تجربه خود در عربستان نیز با یک شکست بزرگ روبرو شد تا مشخص شود این کشور برایش خوش یمن نیست.


ستاره اسبق رئال به دنبال جای برانکو
حالا رسانه های عربستانی برانکو را فراموش کرده اند و توجه اصلی شان بر روی انتخاب جانشین مرد کروات است. سباستین گروس جدی ترین گزینه مدیران باشگاه الاهلی به حساب می آید. سرمربی سوئیسی که تنها قهرمانی الاهلی در لیگ عربستان، در دو دهه اخیر را به دست آورد و با آنها به چهار جام قهرمانی رسید. او از محبوبیت بالایی نزد هواداران برخوردار است و رابطه فوق العاده‌ای با عمر السوماه دارد. به جز گروس، رامون دیازبرزیلی، کلارنس سیدورف هلندی، کلودیو رانیری ایتالیایی و مایکل لادروپ دانمارکی هم در لیست قرار دارند تا در نهایت یکی از آنها به عنوان سرمربی جدید الاهلی برگزیده شود.
باید دید این ناکامی بزرگ برای برانکو به خانه نشینی مجددش منجر می شود یا اینکه باید در همین روزها او را روی نیمکت یک تیم چینی، کروات و یا ایرانی ببینیم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الهلال باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا برانکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: از بازی امشب ما استقلال سود برد

از نگاه سرمربی تیم فوتبال سپاهان برنده بازی امشب این تیم مقابل پرسپولیس، استقلال بوده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژوزه مورایس پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت: هواداران فضای خیلی خوبی در ورزشگاه ایجاد کردند و تیمی که از این بازی سود برد، استقلال بود.

توقف پرسپولیس برابر سپاهان؛ تیم اوسمار به دومی راضی است!

 

ادامه دارد ...

دیگر خبرها

  • فوری؛ داروین هم از لس آنجلس لیکرز اخراج شد
  • تشکر روبرتو فیرمینو از هواداران الاهلی پس از برد مقابل ضمک: سه امتیاز بزرگ / فیلم
  • گلزنی ریاض محرز و روبرتو فیرمینو برای الاهلی در جریان برتری 4-1 مقابل ضمک / فیلم
  • ضعف تراکتور مقابل بزرگان؛ ۲ در مقابل ۱۸!
  • قضاوت «کولینایی» داور بازی پرسپولیس و سپاهان | او مثل کولینا فریاد می‌زد و تذکر سفت و سخت می‌داد | اخراج عالیهشاه درست بود اما...
  • چند فریم از جنجالی‌ترین تصمیم داور بازی پرسپولیس و سپاهان
  • داداش زاده: عالیشاه پرسپولیس را با اخراج کودکانه خود ۱۰ نفره کرد/استقلال بضاعتی بیش از این ندارد
  • کارشناسی سه صحنه جنجالی پرسپولیس - سپاهان
  • درویش: عالیشاه نباید کاری می‌کرد که اخراج شود
  • مورایس: از بازی امشب ما استقلال سود برد