Web Analytics Made Easy - Statcounter

درتاج به تفکیک جنسیت رتبه‌های زیر هزار دانش آموزان استان پرداخت و بیان داشت: از ۲۲۲ رتبه زیر هزار استان، ۱۲۷ پسر و ۹۵ دختر موفق به کسب این رتبه‌ها در استان شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بوشهر،حسین درتاج، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر صبح یکشنبه (۲۴ شهریور) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روند صعودی آموزش و پرورش استان در کسب رتبه‌های زیر هزار در کنکور سراسری ادامه دارد اظهار داشت:  سال ۱۳۹۶ استان موفق به کسب ۱۸۱ رتبه زیر هزار، در سال ۱۳۹۷ نیز این آمار به ۲۱۱ رتبه زیر هزار رسیده بود که امسال نیز استان شاهد افزایش تعداد رتبه‌های زیر هزار به ۲۲۲ رتبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه بیش‌ترین توفیق استان در رتبه‌های زیر هزار کنکور سال جاری را در گروه آزمایشی ریاضی بوده است، تصریح کرد: دانش آموزان استان ۶۰ رتبه زیر هزار در گروه آزمایشی ریاضی، ۵۵ رتبه زیر هزار در گروه آزمایشی زبان، ۴۶ رتبه زیر هزار در گروه آزمایشی تجربی، ۴۵ رتبه زیر هزار در گروه آزمایشی هنر و ۱۶ رتبه زیر هزار در گروه آزمایشی علوم انسانی را کسب کردند.

 

درتاج به تفکیک جنسیت رتبه‌های زیر هزار دانش آموزان استان پرداخت و بیان داشت: از ۲۲۲ رتبه زیر هزار استان، ۱۲۷ پسر و ۹۵ دختر موفق به کسب این رتبه‌ها در استان شده‌اند.

 

وی یادآور شد: با توجه به عدم دسترسی این اداره کل به آمار کامل و دقیق و عدم انتشار آمار رسمی از سوی سازمان سنجش احتمال اینکه این تعداد افزایش یابد بسیار زیاد است.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ادامه داد: تاکنون دانش آموزان شهرستان بوشهر ۷۷ رتبه زیر هزار و شهرستان دشتستان با ۵۲ رتبه زیر هزار بیشترین توفیق را در کسب رتبه‌های زیر هزار داشته‌اند.

 

درتاج مطرح کرد: شهرستان دشتی ۲۸ رتبه زیر هزار، جم ۱۷ رتبه، دیر ۱۵ رتبه، کنگان ۱۲ رتبه، گناوه ۱۲ رتبه، تنگستان چهار رتبه، کاکی، شبانکاره، آبپخش، سعدآباد و دلوار نیز هر کدام یک رتبه زیر هزار را در کنکور امسال داشته‌اند.

 

وی افزود: بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری در گروه آزمایشی ریاضی، فاطمه زارعی رتبه یک در سهمیه از بوشهر، محمد مددی با رتبه ۹ از دشتستان و یاسمن شیرکانی با رتبه ۱۱ از بوشهر بوده است.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در گروه آزمایشی تجربی بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری، اصغر قائدی با رتبه ۹ از دشتی، هومان حاجیونی با رتبه ۴۰ از بوشهر و محدثه اسماعیل‌پور با رتبه ۴۷ از دشتستان بوده است.

 

درتاج اضافه کرد: در گروه آزمایشی علوم انسانی بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری، فاطمه گزدرازی با رتبه ۸۳ از بوشهر، فاطمه زنده بودی با رتبه ۱۰۰ از بوشهر و رضا اسدی با رتبه ۳۰۱ از دشتی بوده است.

 

وی تصریح کرد: بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری در گروه آزمایشی زبان، اصغر قائدی با رتبه یک از دشتی، سمیرا حاجی‌زاده با رتبه ۱۳ از بوشهر و عادل حیدری با رتبه ۲۸ از بوشهر بوده است.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در گروه آزمایشی هنر بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری، اصغر قائدی با رتبه دو از دشتی، محدثه اسماعیل‌پور با رتبه ۱۵ از دشتستان و آناهیتا باغبانی با رتبه ۱۷ از دشتی بوده است.

 

درتاج خاطرنشان کرد: علی‌رغم وقفه در تأمین اعتبارات طرح تقویت بنیه علمی و محدود شدن اجرای آن فقط به نقاط روستایی، آمار زیر هزار استان در کنکور سراسری با این افزایش روبرو بوده است.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد خبرگزاری شبستان عزاداری محرم استان بوشهر ماه محرم عاشورا تاسوعای حسینی اربعین حسینی اردبیل شیراز داوطلبان کنکور کنکور سراسری استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ماراتن کنکور داوطلبان رشته علوم تجربی در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، نماینده سازمان سنجش در قم گفت: در کنکور امسال ۱۷ هزار و ۵۱۴ داوطلب از این استان در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی شرکت می‌کنند که از این میان تعداد ۱۰ هزار و ۹۶۴ نفر داوطلب زن و ۶ هزار و ۵۵۰ نفر داوطلب مرد هستند.

عباس حبیب زاده ادامه داد: داوطلبین در روز‌های پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: از استان قم در گروه آزمایشی ریاضی از مجموع ٢ هزار و ۱۶۷ داوطلب ۷۴۹ نفر خانم و یک‌هزار ۴۱۸ نفر آقا، در گروه آزمایشی تجربی از مجموع هفت‌هزار و ۶۰۹ داوطلب پنج هزار و ۷۷ نفر خانم و ٢ هزار و ۵۳۲ نفر آقا، در گروه آزمایشی انسانی از مجموع پنج هزار و ۷۳۳ داوطلب سه هزار و ۶۹۷ نفر خانم و ۲ هزار و ۳۶ نفر آقا، در گروه آزمایشی هنر از مجموع ۸۳۲ داوطلب ۶۱۴ نفر خانم و ۲۱۸ نفر آقا و در نهایت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی از مجموع یک‌هزار و ۱۷۳ داوطلب ۸۲۷ نفر خانم و ۳۴۶ نفر آقا در آزمون شرکت کردند.

وی گفت: گروه ریاضی فیزیک و علوم انسانی صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه، گروه آزمایشی هنر و زبان عصر پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

حبیب‌زاده گفت: علاوه بر دانشگاه قم، دانشگاه‌های مفید، آزاد اسلامی، شهاب دانش و فنی و حرفه‌ای نیز در گروه‌های آزمایشی مختلف در استان قم به عنوان حوزه امتحانی در آزمون سراسری اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳، تعیین شده‌اند.

وی نوبت اول برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای همه داوطلبانی که در موعد مقرر پنجم تا ۱۵ آذر ماه نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری اقدام کرده‌اند دانست وادامه داد:نوبت دوم تیرماه برگزار و نتایج اولیه کنکور نیز مردادماه اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغاز ماراتن کنکور داوطلبان رشته علوم تجربی در قم
  • کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در حال برگزاری است
  • رقابت داوطلبان پرمتقاضی‌ترین گروه آزمایشی کنکور آغاز شد
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های سراسری روز 6 اردیبهشت
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور ۱۴۰۳
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • شرکت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری
  • شرکت ۲۶ هزار و ۳۸۰ داوطلب کردستانی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • بیش از ۷۲۰ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ گرفتند