Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@22:56:54 GMT

عملیات ساخت نیروگاه سیریک با وام روسیه آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۸۱۶۰

به گزارش فارس،‌‌ رضا اردکانیان در حاشیه امضای پروتکل تمدید وام دولتی روسیه برای احداث نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک گفت: قرارداد استفاده از وام یک میلیارد و 200 میلیون یورویی دولت روسیه برای احداث نیروگاه یک میلیارد و 400 میلیون یورویی سیریک هرمزگان (1400 مگاوات)‌ به دلیل طولانی شدن تشریفات عملیاتی نیازمند یک الحاقیه برای تمدید مدت قرارداد بود که این الحاقیه امروز بین وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران و وزارت دارایی روسیه امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانیان خاطرنشان کرد: لذا انتظار ما این است که ظرف دو ماه آینده این تجهیز کارگاه برای احداث نیروگاه آغاز شود و کار مسیر اجرایی خود را طی کند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

وزیر نیرو اظهار داشت: علاوه بر این برنامه‌ها و اقدامات پروژه‌های دیگری نیز داریم که استفاده از وام دولتی روسیه برای برقی کردن راه آهن اینچه برون ـ گرمسار است که آن پروژه نیز همین مسیر را باید طی کند، البته آن پروژه نسبت به پروژه نیروگاه سیریک یک مقدار عقب‌تر است؛ بنابراین جلسات و مذاکرات میان وزارت راه و شهرسازی و معاون وزیر دارایی روسیه انجام شده که امیدواریم آن هم حداکثر همین امسال اجرایی شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد دو پروژه دیگر نیز با روس‌ها در پیش داریم که یکی از آنها توسعه نیروگاه‌های آبی ایران و یکی هم با تبانی یکی از نیروگاه‌های حرارتی ایران است که مذاکرات آن انجام شده و قرارداد تجاری به امضا رسیده و امروز خوشبختانه وزارت دارایی روسیه اعلام کرد مشکلی برای تامین منابع به صورت وام ندارند و انتظار ما این است که آن نیز فعال شود.

به گفته وی، جمع این دو پروژه 650 تا 700 میلیون یورو است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که پارسال برای ساخت هفت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت ۳۳.۲۵ مگاوات و تولید انرژی سالانه ۱۳۹.۷۲ گیگاوات ساعت در مازندران سرمایه‌گذار جذب شده است گفت: مطالعات و مقدمات واگذاری ۱۳ نقطه مناسب برای ایجاد نیروگاه برقابی در مازندران انجام شده و فراخوان این ۱۳ نیروگاه نیز منتشر شده است.

محمدطاهر بابازاده افزود: ۱۰۰ نقطه در مازندران دارای پتانسیل ساخت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۴۰۰.۲۸ مگاوات شناسایی شده است که به مرور با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا خرید تضمینی دولت اجرایی می‌شود.    او گفت: سال گذشته پس از انجام مطالعات و فراهم کردن مقدمات، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت نیروگاه در هفت نقطه از استان منتشر شد که به جذب سرمایه‌گذار انجامید.   مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی دیگر نیز در استان به پایان رسیده و فراخوان این طرح‌ها نیز منتشر شده است.   بابازاده گفت: از ۱۳ نقطه‌ای که برای ساخت نیروگاه برق‌آبی در نظر گرفته شده پنج نقطه در رودخانه هراز، پنج نقطه در رودخانه سه‌هزار و سه نقطه در رودخانه دوهزار قرار دارد. این ۱۳ نیروگاه نیز در مجموع توان تولید ۳۷۲ گیگاوات ساعت برق در سال را دارند.   او با اشاره به برخی مسائل پیش روی ساخت نیروگاه‌های برق‌آبی در مازندران، افزود: برای اجرایی شدن این ۱۳ نیروگاه در حال حاضر مهم‌ترین چالش ما با سازمان حفاظت محیط زیست است.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به این‌که رودخانه‌های هراز، چالوس و دوهزار رودخانه‌های حفاظت شده هستند به دریافت مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز است

بابازاده افزود: با پیگیری‌های مستمری که انجام شد گزارشی درباره این نقاط تهیه شده و قرار است در اداره کل حفاظت محیط زیست برای اخذ مجوز از طریق سازمان متبوع اقدام شود.

دیگر خبرها

  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان