Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@09:29:11 GMT

عزیمت ۱۴۰۰ نفر از مرز خسروی به کربلا

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۸۲۰۷

از زمان بازگشایی مرز خسروی تا روز گذشته در مجموع ۱۴۰۰ نفر از مرز خسروی عازم کربلا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مرز خسروی به‌عنوان قدیمی‌ترین مرز اعزام زائران به عتبات و نزدیکترین مرز به کربلا امسال بعد از چندین سال میزبان زائران اربعین حسینی (ع) است و این در حالی است که زیرساخت‌های لازم از چند سال گذشته برای این میزبانی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرز خسروی شمالی‌ترین و قدیمی‌ترین مرز اعزام زائران به عراق است و به همین دلیل امکانات بیشتری نسبت به سایر پایانه‌های مرزی عراق دارد و از طرفی نزدیکترین نقطه از کشور به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است و این فاصله در مقایسه با سایر مرز‌ها یک ظرفیت برای استان کرمانشاه به‌ویژه مردم قصرشیرین محسوب می‌شود.

تردد روزانه ۱۷۰ زائر از مرز خسروی

جعفر همتی رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز خسروی از تردد پرشمار زائران کربلا از این مرز در چند روز گذشته خبر داد و اظهار داشت: روزانه بیش از ۱۵۰ تا ۱۷۰ زائر کربلا از مرز خسروی عبور کرده‌اند.

همتی عنوان کرد: در مجموع شمار زائران عبور کرده از این مرز از روز بازگشایی تاکنون به بیش از ۱۴۰۰ نفر رسیده است.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی افزود: بیشترین مراجعه زائران به مرز خسروی به شکل انفرادی بوده و در مجموع چهار کاروان نیز از این مرز عبور داشته‌ند.

همتی گفت: امنیت تردد زائران در آن سوی مرز خسروی به طور کامل برقرار بوده و امکانات و تجهیزات لازم برای سهولت عبور و تردد زائران از این مرز فراهم شده است.

مشکلی برای تردد زائران اربعین در خسروی وجود ندارد

مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه مرز خسروی باز است و زائران بدون هیچ مشکلی در حال تردد هستند اظهار داشت: اتوبوس‌ها به تعداد زیاد در مرز وجود دارند و در حال جابه‌جایی مسافران هستند.

وی با بیان اینکه برای تردد زائران در خاک عراق نیز مشکلی وجود ندارد عنوان کرد: رفت و آمد در مرز خسروی روال عادی را طی می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک مرز خسروی کربلا سامانه سماح آرامکو عربستان اسدالله عسگراولادی رستاخیز علیرضا فغانی علیرضا علیفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات

قدیمی ترین عکس رنگی ثبت شده در تاریخ از حرم مطهر حضرت سید الشهدا مربوط به ۲۳ فروردین سال ۱۳۰۶ شمسی و در ساعت ۵:۱۶ عصر است.

به گزارش مشرق، آلبرت خان یا کان یک بانکدار فرانسوی بود که در طول ۲۲ سال در پروژه‌ای به نان پروژه آرشیو سیاره تعداد ۷۲۰۰۰ عکس و ۱۸۳۰۰۰ متر فیلم را از ۵۰ کشور جهان تهیه و ضبط کرد. این فکر جذاب و اثر گذار در سال ۱۲۸۸ شمسی به ذهن آلبرت رسید و با هزینه شخصی تعداد بسیاری از عکاسان را برای این پروژه استخدام کرد و هر یک را به کشورهای مختلفی گسیل نمود تا این برنامه جهانی شکل بگیرد، آلبرت کان به جهت هزینه‌های زیاد این پروژه دچار بحران مالی شد و کار متوقف گردید، او سرانجام در تاریخ ۲۳ آبان سال ۱۳۱۹ شمسی هنگام اشغال فرانسه توسط آلمانی‌ها درگذشت. هم اکنون آرشیو آلبرت خان در پاریس قرار دارد.

فردریک گادمر یک عکاس نظامی فرانسوی بود، او در زمان خدمت در ارتش در بخش عکاسی و نقشه کشی فعالیت می‌کرد و پس از پایان جنگ جهانی اول به گروه آلبرت کان پیوست و تا زمانی که آلبرت ورشکست شد با او همکاری می‌کرد، گادمر تا آخر عمر مجرد باقی ماند و در اواخر تمام دارایی خود را به ارتش نجات که برای فقرا تلاش می‌کرد بخشید، او سرانجام در سال ۱۳۳۴ درگذشت. فردریک گادمر اولین عکاس در طول تاریخ است که اولین عکس‌های رنگی را از عتبات عالیات عرش درجات تهیه کرده است، او به شهرهای مقدس کربلا، نجف، کاظمین و سامرا و دیگر شهرهای عراق سفر کرد و از حرم های مطهر اهل بیت علیهم السلام تصاویر بسیار زیبا و دیدنی تهیه کرد.

در تصاویر زیر سعی شده است که ساعت عکاسی از روی برج ساعت حرم های مطهر تشخیص داده شده و اعلام شود، عکاس اغلب ساعات قبل از غروب خورشید را برای عکاسی انتخاب کرده است، این زمان به عنوان ساعت طلایی عکاسی شناخته می‌شود که اغلب تصاویر در این ساعات به صورت طلایی دیده می‌شوند، انتخاب ساعت طلایی عکاسی توسط فردریک گادمر نشان از هوش ذاتی و تبحر او می‌باشد.

حرم مطهر امیر المومنین حضرت علی (ع) _ نجف حرم مطهر حضرت سید الشهدا (ع) _ کربلا حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) _ کربلا درب باب قبله حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) _ کربلا حرم مطهر امامین کاظمین حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام سامرا آلبرت خان فردریک گادمر عکاس

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • کار سختی در جام کافا داریم/ملی پوشان تاکتیک پذیر هستند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد