Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:45:11 GMT

اسرائیل به بهانه اقدامات دفاعی، رویکردی تهاجمی دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۸۹۶۳

اسرائیل به بهانه اقدامات دفاعی، رویکردی تهاجمی دارد

"دیدیه بیون" معاون موسسه روابط بین الملل و راهبردی فرانسه در مطلبی در پایگاه اینترنتی این موسسه نوشت: اوضاع در منطقه خاورمیانه بیش از گذشته متشنج تر است. پس از حملات پهپادها و تبادل آتش در مرز اسرائیل و لبنان ، افزایش قابل توجه تنش میان لبنان و اسرائیل قابل مشاهده است. در این شرایط این سوال مطرح می شود که آیا درگیری حزب الله در این ماجرا و اوضاع پرتنش منطقه ای می تواند موجب به راه افتادن جنگی شبیه به جنگ سال ۲۰۰۶ شود؟

از سال ۲۰۰۶ تنش میان لبنان و اسرائیل هیچ گاه به طور حقیقی متوقف نشد و تاکنون زد و خوردهای پراکنده و محدود به لحاظ گستردگی و شدت و مدت وجود داشت و هر بار یک قرار موقت برای خروج از وضعیت تنش مطرح می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مطلب امده است: اسرائیل از چند سال پیش برای حمله به  کشورهای خارجی هیچ تردیدی به خود راه نداده است. این حملات با سوریه آغاز شد و با عراق ادامه یافت که در طول تابستان هدف چندین حمله با پهپاد قرار گرفت. به طور قطع اسرائیل مسئولیت این حملات را به عهده نگرفت اما اطلاعاتی که ما در اختیار داریم برای اینکه بتوان این اقدامات را به تل آویو نسبت داد کافی است. در نهایت نیز اسرائیل این اواخر لبنان را هدف قرار داد. اسرائیل به بهانه اقدامات دفاعی رویکردی تهاجمی دارد.

معاون موسسه روابط بین الملل و راهبردی فرانسه درباره جایگاه حزب الله لبنان نیز گفت: زمانی که حمله ای علیه لبنان صورت می گیرد، خواسته اکثریت به ویژه در میان طبقه سیاسی این است که جبهه ای مشترک در برابر حملات تشکیل شود. هم اکنون لبنانی ها با  تشکل های گوناگون, نخست وزیر که یک مسلمان سنی است  و رئیس جمهوری که یک مسیحی مارونی است به نام دفاع از سرزمین ملی پشت حزب الله ایستاده اند.

مردم لبنان به خوبی این موضوع را درک می کنند که ارتش این کشور توان نظامی بالایی برای مقابله تهدیدهای خارجی را ندارد و در و اقع تنها امید آنها حزب الله است.  حزب الله یک سازمان نظام یافته است که ظرفیت های نظامی خود را نشان داده است و توان عملیاتی واقعی داد. به همین دلیل است که اکثریت جامعه لبنان پشت حزب الله صف کشیده اند. در نظر داشته باشید که حزب الله به طور قطع یک سازمان نظامی است اما پیش از آن ، یک نهاد سیاسی است که وزیر و نماینده دارد و به طور کامل در زندگی سیاسی , اجتماعی , اقتصادی و امنیتی لبنان نفوذ دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تل آویو لبنان حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل

منابع رسانه‌ای امروز (دوشنبه) از هدف قرار گرفتن مواضعی در شمال سرزمین‌های اشغالی از خاک لبنان خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که مواضعی در منطقه «الجلیل علیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف مستقیم حمله از خاک لبنان قرار گرفتند.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند که آژیر‌های خطر در چند شهرک صهیونیست‌نشین به صدا درآمده است. این رسانه‌ها از حملات موشکی سنگین به «کریات شمونه» و اطراف آن در اصبع جلیل خبر دادند.

طبق گزارش این رسانه‌ها، در این حملات حدود ۴۵ موشک «کاتیوشا» به سمت مواضع ارتش رژیم صهیونیستی و کریات شمونه پرتاب شده است.

کانال ۱۲ عبری زبان مدعی رهگیری تعدادی از این موشک‌ها شد.

دیگر خبرها

  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد