Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علی الشتری نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر روز یکشنبه در حاشیه برگزاری این کارگاه  تدوین مدیریت زیست بومی تالاب‌ها را مهم و اثر گذار دانست و گفت: برگزاری این دوه‌های آموزشی با حضور سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی الشتری نژاد اظهار امیدواری کرد: با تدوین، تصویب و اجرای این برنامه برای تالاب‎های پلدختر در سال‎های آینده تالاب‎هایی با وضیعت مطلوب‎تر در شهرستان داشته باشیم.

وی افزود: دراین کارگاه، با بررسی آسیب و مشکل تالاب‎ها، در راستای تعیین اهداف راهبردی و اقدامات اولویت‌دار جهت حفاظت و بهره‌برداری از این منابع طبیعی برنامه‎ریزی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: عدم مدیریت صحیح و برنامه‎ریزی نشده در رابطه با تالاب‌ها موجب بخشی‎نگری شده که باید برنامه مدونی در این راستا تدوین شود.

الشتری نژاد افزود: تالاب‎های شهرستان پلدختردارای ظرفیت‎های فراوانی از جمله اکولوژیکی، گونه‌های پرندگان آبزی، کنارآبزی، گونه‎های پستاندار، گونه‎های دوزیست و ماهیان بومی هستند که در آن‌ها زیست می‌کنند.

انتهای پیام/ر

برگزاری کارگاه مدیریت زیست بوم تالاب‎های پلدختر 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری از مشاهده یک نفر پلنگ برای دومین بار در منطقه حفاظت شده سبزکوه خبر داد.

سعید یوسف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال وبختیاری با اشاره به مشاهده یک نفر پلنگ در منطقه سبزکوه، اظهار کرد: مأمور یگان حفاظت محیط‌زیست استان حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی شد.

وی افزود: این تصاویر توسط محیط‌بان ملک‌آرا خلیل طهماسبی در منطقه حفاظت شده سبزکوه ضبط شده است و دومین ثبت پلنگ در منطقه حفاظت شده سبزکوه و اولین ثبت در سال‌جاری است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی، گونه در خطر انقراض جهانی است، افزود: گونه پلنگ در رأس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

یوسف‌پور تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳۲ گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده است که از این تعداد، ۴۶ گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز تاکنون چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری به ثبت رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به منطقه حفاظت شده سبزکوه، تاکید کرد: منطقه حفاظت‌شده سبزکوه با مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار، زیستگاهی ارزشمند با تنوع زیستی غنی و منحصر به فرد در چهارمحال‌وبختیاری است که در ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان و در شهرستان‌های کیار و بروجن قرار گرفته است.

یوسف‌پور گفت: زیست‌بوم ویژه، تنوع گیاهی، وجود دره‌های عمیق و جنگل‌های بلوط و کوه‌های زاگرس، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری مانند پلنگ، کل و بز وحشی، خرس قهوه‌ای و دیگر جانداران در این محدوده تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در چهارمحال‌وبختیاری یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش و شش منطقه حفاظت‌شده وجود دارد که در مجموع حدود ۱۵ درصد مساحت این استان را در برمی‌گیرند.

پیش از این نیز، حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری توسط محمدرضا احمدی مسئول منطقه حفاظت شده سبزکوه در سال‌جاری ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود حضور پلنگ در دیگر مناطق حفاظت شده استان نیز به ثبت برسد.

کد خبر 751110

دیگر خبرها

  • حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان