Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@22:06:44 GMT

سرخط خبر‌های مهم جهان

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۲۶۰۷

سرخط خبر‌های مهم جهان

خبرگزاری میزان- افزایش شدید قیمت نفت در پی هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آرامکو، انتشار جدیدترین گزارش‌ها از خسارات وارد شده به این تاسیسات و عملیات نیرو‌های یمنی علیه مزدوران سعودی در چند جبهه از جمله مهترین تحولات جهان طی ساعات گذشته هستند. تاریخ انتشار: 08:15 - 25 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۹۹۴۸

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌هایی که طی ساعات گذشته در جهان به وقوع پیوسته‌اند به شرح زیر است:

*افزایش ۱۹ درصدی قیمت نفت خام

پس از حمله پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی، قیمت نفت خام در بازار‌های جهانی با افزایش ۱۹ درصدی مواجه شده است

*عملیات موشکی ارتش یمن علیه مزدوران سعودی

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ساعات گذشته عملیات گسترده‌ای را علیه مزدوران سعودی در چند جبهه انجام داده و خسارات و تلفات سنگینی به صفوف آن‌ها وارد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*نتایج اولیه انتخابات تونس

نتایج اولیه انتخابات تونس حاکی از آن است که حدود ۴۵ درصد از مردم این کشور در این دور از انتخابات شرکت کرده‌اند.

*سقوط هواپیما در کلمبیا ۷ کشته بر جای گذاشت

بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای کوچک در کلمبیا ۷ نفر جان خود را از دست دادند.

این حادثه در شهر «پوپایان» در جنوب غربی کلمبیا روی داده است.

*توقف تولید ۱۸ درصد از گاز طبیعی و ۵۰ درصد از میعانات گازی عربستان

وبسایت «انرژی اسپکتس» گزارش داد که تولید ۱۸ درصد از گاز طبیعی و ۵۰ درصد از میعانات گازی عربستان سعودی در پی حمله پهپادی روز شنبه متوقف شده است.

*ارسال ۱۵۰ کامیون تسلیحات آمریکا برای تروریست‌ها در سوریه

خبرگزاری سانا گزارش داد که آمریکا ۱۵۰ کامیون تسلیحات برای تروریست‌ها در استان «حسکه» ارسال کرده است.

*خسارت گسترده سیل در اسپانیا

جاری شدن سیل در بخش‌های جنوب شرقی اسپانیا طی چند روز اخیر که تاکنون به کشته شدن ۶ نفر و آواره شدن هزاران نفر دیگر منجر شده، خسارت‌های گسترده‌ای را در برخی از مناطق به جای گذاشته است.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات جهان تحولات منطقه خاورمیانه آمریکا آفریقا اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان

حجم آب موجود مخازن سد‌های کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس تازه‌ترین گزارش شاخص‌های مهم آب و برق (بارش و سدها) شرکت مدیریت منابع آب ایران، ورودی مخازن سد‌های کشور از ابتدای سال آبی تا امروز (۱۶ اردیبهشت) ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است، این در حالی است که این عدد در سال گذشته برابر با ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعب بوده است که نشان از کاهش ۵ درصدی ورودی سد‌های کشور دارد.

اما از ابتدای سال آبی جاری تا کنون میزان خروجی سد‌های کشور به ترتیب در سال جاری و سال گذشته ۱۷.۹۸ میلیارد مترمکعب و ۱۷.۴۴ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است که بیانگر رشد ۳ درصدی است.

حجم آب موجود مخازن سد‌های کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است و در مجموع میزان پرشدگی سد‌های کشور ۶۵ درصد تخمین زده شده است.

ارتفاع ریزش‌های جوی کشور نیز معادل ۲۱۹.۲ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت (۲۲۱.۳ میلی‌متر) یک درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۸.۱ میلی‌متر) ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است بر اساس شاخص اختلاف سال آبی جاری با متوسط دراز مدت (۵۵ سال) میزان بارندگی‌ها در این بازه زمانی در سیستان و بلوچستان ۶۹ درصد، یزد ۵۶ درصد، خراسان جنوبی ۲۷ درصد و ایلام ۲۴ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که کم بارشی گریبانگیر ۱۱ استان بوده و از جمله قزوین ۲۸ درصد، تهران ۲۴ درصد، خراسان رضوی ۲۴ درصد، سمنان ۲۲ درصد و زنجان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

دیگر خبرها

  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد